Audi renunță la introducerea sistemului autonom Traffic Jam Pilot pe A8: "Nu există încă legislație care să permită această tehnologie"
Audi a abandonat ideea de a introduce pe sedanul A8 sistemul autonom Traffic Jam Pilot, care ar fi permis mașinii să se conducă singură la viteze de până la 60 km/h fără supravegherea șoferului. Decizia a fost luată pentru că nu există legislație care să permită acest sistem.
Noua generație Audi A8 a fost prezentată în vara anului 2017, iar constructorul german anunțase la vremea respectivă că sedanul premium va beneficia la un moment dat de noul sistem Traffic Jam Pilot cu nivelul de autonomie 3 din 5.
Sistemul Traffic Jam Pilot dezvoltat de Audi permite mașinii să gestioneze singură startul de pe loc, accelerația, virarea și frânarea pe autostrăzi la rularea în coloană cu viteze de până la 60 km/h fără ca șoferul să fie obligat să fie atent la trafic.
Astfel, sistemul este catalogat ca tehnologie autonomă de nivelul 3 din 5 pe scara sistemelor autonome. Acest gen de sisteme există și pe numeroase alte modele, însă necesită atenția permanentă a șoferului pentru a interveni rapid în situații limită și respectă nivelul 2 din 5.
La trei ani distanță de la prezentarea tehnologiei, Audi a anunțat că renunță la introducerea sistemului pe actuala generație A8, întrucât nu există încă o legislație care să permită unei mașini să se conducă singură fără atenția șoferului.
"Nu vom vedea Traffic Jam Pilot cu funcționalitatea de nivel 3 pe actuala generație A8 pentru că sedanul nostru de lux a trecut deja de o mare parte a ciclului de viață. În prezent nu există nicio bază legală pentru nivelul 3 și, prin urmare, nu este posibil să omologhezi astfel de tehnologii pe niciun model de serie din lume", explică Hans-Joachim Rothenpieler, șeful departamentului de dezvoltare tehnică al Audi.
Oficialul german afirmă că principalul obstacol în legalizarea tehnologiei este că, în cazul unui accident provocat în momentul în care un astfel de sistem este activ, responsabilitatea trebuie asumată de constructorul auto, nu de șofer.
Pe de altă parte, rivalii de la Mercedes-Benz au anunțat anterior că noua generație Clasa S, care va fi prezentată în acest an, va avea sisteme autonome de nivelul 3. Același lucru este valabil și în cazul celor de la BMW pentru SUV-ul electric iNext, care va fi prezentat în cursul anului 2021.
Via Automotive News
"Oficialul german afirmă că principalul obstacol în legalizarea tehnologiei este că, în cazul unui accident provocat în momentul în care un astfel de sistem este activ, responsabilitatea trebuie asumată de constructorul auto, nu de șofer." Ba ar trebui si soferul sa-si asume responsabilitatea. Tesla are acest sistem de ceva timp. S-au intamplat multe accidente. Cine a fost devina ? Tesla ? NU ! Ci SOFERUL ! Ala care sta ca o leguma expirata si nu face nimic ! Adica, si Tesla, dar in primul rand soferul ! Tesla a spus clar ca acel sistem ajuta soferul si poate efectua ANUMITE sarcini ! Dar, clientii au lasat masina sa faca manevrele, iar ei, erau fizic acolo, dar mintal, erau in alta parte. Atunci, a cui a fost vina ? SOFERUL este vinovat ! Ar trebui si soferul sa faca ceva. Sunt cateva sisteme foarte bune: Asistentul la franarea de urgenta Asistentul de unghi mort Asistentul Lane Assist Asistentul Traffic Sign Recognition Si poate chiar Asistentul pentru parcare. Unele sunt foarte utile. Altele sunt degeaba. Chestia asta cu masina autonoma este pentru oameni lenesi. Sper ca niciodata sa nu ne bage pe gat astfel de sisteme de masina autonoma