Audi: versiuni de bază noi pentru A6 e-tron, cu autonomie de 716 km

Publicat joi, 31.10.2024 13:28 de Tiberiu Safta

Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri.

Constructorul german a lansat două versiuni de bază noi pentru A6 e-Tron. Prima dintre acestea aduce o configurație cu tracțiune spate și cu un motor electric de 326 de cai putere. În această configurație, Audi A6 e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde. Bateria va putea fi încărcată la un curent de 225 kW, iar încărcarea de la 10% la 80% durează 21 de minute.

Versiunea cu tracțiune spate oferă o autonomie de 627 de kilometri în regim WLTP pentru varianta Sportback. Noua versiune este disponibilă și pentru A6 e-tron Avant, care primește o autonomie de 598 de kilometri.

A doua versiune aduce tracțiune integrală și un propulsor mai puternic, dar și autonomie mai mare. Astfel, avem aici un propulsor de 462 de cai putere, care îl ajută pe Audi A6 e-tron să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4.5 secunde. Pentru această versiune, bateria poate trage un curent de 270 kW, însă timpul de încărcare de la 10% la 80% rămâne același.

Diferența mai mare este la autonomie, acolo unde varianta Sportback poate să meargă 716 kilometri cu o singură încărcare. În același timp, varianta Avant oferă o autonomie de 685 de kilometri.

START DE LA 62.800 EURO

Noile versiuni de bază ale lui Audi A6 e-tron sunt deja disponibile pentru comandă. Pentru versiunea cu tracțiune spate, prețurile pornesc de la 62.800 euro (Sportback), respectiv de la 64.450 euro (Avant). Între timp, versiunea cu tracțiune integrală pleacă de la 79.800 euro (Sportback), respectiv de la 81.450 euro (Avant).

via Audi

  • spaclu lu manole, joi, 31.10.2024 18:30

    Autonomia deja e mai mult decat decenta. Eu cu masinile mele foarte rar trec de 500 km la un rezervor. Timpii de incarcare sunt iarasi ok, la statiile rapide. Iti pui intrebarea: Ce alegi? Stai 20 de minute si platesti in jur de 10 dolari sau bagi benzina in 5 minute si platesti 70-80 de dolari? Daca poti incarca peste noapte acasa, cred ca nu iti mai pui nici un fel de intrebari :) Pe termen scurt si mediu va fi o problema cu statiile de incarcare. Pe termen mediu-lung va fi problema cu companiile de electricitate care vor scumpi curentul odata ce populatia va fi dependenta de masinile electrice. Legat de pretul acestui A6 e-tron, eu cred ca e destul de realist, aliniat la un A6 ice. Nu sunt familiar cu preturile in Europa, dar "la ochi" par apropiate. Oricum, prefer oricand o masina germana ca si calitatea materialelor + asamblare, fata de o Tesla. Tesla a avut pana acum avantajul tehnologiei la baterii si managementul lor. Avantaj care s-a micsorat simtitor in ultimii 2-3 ani. Daca as sta la casa in Europa nici nu mi-as pune problema sa n-am masina electrica, mai ales in situatia de a fi nevoit sa schimb masina.

  • MarS, joi, 31.10.2024 18:39

    Eu am 700 km la noul Civic pt ca i-au pus rezervor de doar 40 l, deci daca esti ok cu timpii de incarcare, o masina electrica are avantaje bune. Mai e si iarna unde nu stiu cum se comporta sau canicula

  • ^^^^, joi, 31.10.2024 19:23

    Coane! Cand iti iei masina din asta te mai uiti la cativa euro de combustibil?!?! Pe bune? Te intereseaza pretul combustibilului si al consumabilelor cand te invarti prin subsolul clasamentului, la tigaile de sarakie. Cu o masina de genul asta se presupune ca poti sa te duci din Berlin la Garmisch la ski. Nu scapi fara 2 incarcari cel putin. Si apoi trebuie sa te cazezi la unii care au priza. ;) Da iesi ieftin, cu 20 de dolari... Merita?