Audi vrea să reducă la minimum numărul de butoane fizice din maşinile viitorului

Publicat miercuri, 26.11.2014 12:58 de Sebastian Toma

Audi Prologue Concept, modelul care va dicta viitoarea direcţie estetică a mărcii germane, va inspira şi interioarele modelelor pe care le va lansa constructorul în anii următorii, fiind pregătite ecrane tactile în locul butoanelor fizice.

Audi Prologue Concept, muza viitorului A8 şi a multor alte modele din viitorul mărcii germane, va fi o inspiraţie şi pentru designerii de interior ai producătorului. Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al Audi, a declarat că subalternii săi lucrează la soluţii care să înlocuiască butoanele şi comutatoarele fizice de la interior cu diferite ecrane tactile.

Cu toate că exponatul de la Salonul Auto de la Los Angeles nu are niciun buton fizic la interior, viitoarele modele de serie de la Audi vor păstra câteva comutatoare în anii ce vor urma, dar numărul acestora va fi în scădere pe măsură ce se vor lansa noi generaţii şi actualizări în gamă. Hackenberg consideră că va veni şi ziua în care nu vor mai fi butoane fizice la bordul modelelor de serie Audi, dar a ezitat să estimeze intervalul de timp în care se va întâmpla acest lucru.

Audi Prologue Concept prefigurează viitorul Audi A8

“Consumatorii de astăzi sunt deja obişnuiţi cu ecranele tactile ,nu este o problemă pentru ei să le folosească. În funcţie de specificul fiecărui model, vom avea sistem multimedia cu toate comenzile îndreptate spre şofer, cum va fi cazul la viitorul R8, în timp ce modelele destinate mai multor pasageri vor avea un afişaj central orientat spre mijlocul maşinii”, declară Dr. Ulrich Hackenberg. Tendinţa de simplificare a comenzilor găsite la interioarele maşinilor moderne este comună în rândul producătorilor de automobile şi vine în atenţia îmbunătăţirii ergonomiei acestora în contextul în care fiecare maşină nou lansată este echipată cu diferite funcţii care au butoane sau comenzi dedicate şi asta înseamnă că şoferul ar putea fi nevoit să-şi mute privirea de la drum pentru a le acţiona. Noile soluţii cu ecrane tactile vor necesita o interfaţă cât mai simplă pentru a evita acest lucru, iar unii producători au introdus deja comenzi vocale pentru a acoperi anumite funcţii ale unităţii multimedia.

Audi RS7 Piloted Driving Concept nu a fost doar o expoziţie de tehnologie pe roţi, ci prefigurează viitoarele maşini autonome ale mărcii germane.

Pentru Audi, viitorul nu este reprezentat doar de maşinile fără butoane în interior, ci şi de noi sisteme de iluminare cu matrice de LED-uri şi de vehicule autonome. Dr. Ulrich Hackenberg declară că Audi este lider în dezvoltarea maşinilor autonome şi că este în lucru un sistem dublu de conducere autonomă al vehiculelor care să implice două computere separate care să ia decizii împreună pentru a evita greşelile pe şosea. Potrivit lui Hackenberg, problema pe care o au inginerii în momentul de faţă este legată de momentul în care şoferul este nevoit să preia controlul vehiculului, fiind dorită o soluţie care să asigure un transfer cât mai rapid al comenzilor în cazul în care cele două computere nu se pun de acord în privinţa manevrelor pe care vor să le efectueze. Maşinile autonome de la Audi vor fi programate pentru a prezice o potenţială problemă cu până la zece secunde înainte ca aceasta să apară, timp suficient pentru ca şoferul uman să fie notificat şi să preia comenzile, consideră Dr. Hackenberg.

9% dintre mașinile vândute în lume în 2035 vor fi complet autonome

Via AutomobileMagazine

  • haha, miercuri, 26.11.2014 13:35

    Cred ca aceasta veste, este una dintre cele mai proaste vesti pe care le puteau auzi fanii Audi.de acum inainte vor trebuie sa aloce o parte din buget si pentru pomul de craciun : ))))))))))))))))

  • eee, miercuri, 26.11.2014 13:38

    adica vor sa o faca citroen cactus? @ haha: luminite de craciun au deja, la faruri, unele modele audi

  • vaqum, miercuri, 26.11.2014 18:12

    bine,vor pune ceva pe sistem telepatic?

  • zarnesteanu, miercuri, 26.11.2014 19:15

    Bai, astia sunt inconstienti. Adica au sarit direct de la butoane clasice la ecrane tactile? Pai unde sunt mai tata butoanele alea electrostatice? Acolo sa fi vazut fiabilitate, rafinament, calitate prin toti porii etc. etc. In alta ordine de idei, finetea cu "pomul de craciun" probabil se refera la faruri/stopuri/semnalizatoare cu LED. Probabil ca cineva n-a vazut sau se face ca nu vede grosolaniile de pe honda/taiota si altii :):):) O tehnologie moderna implementata cu mai putin gust si mai badaran ca la masinile asiatice nu cred ca am vazut de mult timp.

  • Rares, joi, 27.11.2014 07:59

    Imi place Audi la nebunie - sunt convins ca s-au uitat pa PSA si au vazut la 308 - 6 butoane si au zis - sa vezi cum facem noi si dregem noi si dupa 50 de ani ne laudam ca suntem cei mai mari si cei mai tari. Stati sa vedeti si ma repet - in loc sa puna mana sa faca masini electrice - ai indrapta atentia catre un nou design interior cu aceleasi mototare de rahat. De ce fac acest lucru - pai orice masina in service intoarsa pentru revizie genereaza venituri pentru patronat.

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 27.11.2014 11:29

    Audi va pierde o multime de clienti, deoarece in Ro bizonii nu se vor mai putea lauda ca au multe butoane in masina si saracu de langa el n-are decat 2 butoane =))

  • redalert, vineri, 28.11.2014 11:12

    Cel mai tare ar fi un buton cu gaură în care să-ţi bagi degetul şi prin care să activezi diversele funcţii A, B, C, D, E, F şi bineînţeles funcţia mirifică G.