Audi vrea să reducă la minimum numărul de butoane fizice din maşinile viitorului
Audi Prologue Concept, modelul care va dicta viitoarea direcţie estetică a mărcii germane, va inspira şi interioarele modelelor pe care le va lansa constructorul în anii următorii, fiind pregătite ecrane tactile în locul butoanelor fizice.
Audi Prologue Concept, muza viitorului A8 şi a multor alte modele din viitorul mărcii germane, va fi o inspiraţie şi pentru designerii de interior ai producătorului. Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al Audi, a declarat că subalternii săi lucrează la soluţii care să înlocuiască butoanele şi comutatoarele fizice de la interior cu diferite ecrane tactile.
Audi Prologue Concept prefigurează viitorul Audi A8
“Consumatorii de astăzi sunt deja obişnuiţi cu ecranele tactile ,nu este o problemă pentru ei să le folosească. În funcţie de specificul fiecărui model, vom avea sistem multimedia cu toate comenzile îndreptate spre şofer, cum va fi cazul la viitorul R8, în timp ce modelele destinate mai multor pasageri vor avea un afişaj central orientat spre mijlocul maşinii”, declară Dr. Ulrich Hackenberg. Tendinţa de simplificare a comenzilor găsite la interioarele maşinilor moderne este comună în rândul producătorilor de automobile şi vine în atenţia îmbunătăţirii ergonomiei acestora în contextul în care fiecare maşină nou lansată este echipată cu diferite funcţii care au butoane sau comenzi dedicate şi asta înseamnă că şoferul ar putea fi nevoit să-şi mute privirea de la drum pentru a le acţiona. Noile soluţii cu ecrane tactile vor necesita o interfaţă cât mai simplă pentru a evita acest lucru, iar unii producători au introdus deja comenzi vocale pentru a acoperi anumite funcţii ale unităţii multimedia.
Pentru Audi, viitorul nu este reprezentat doar de maşinile fără butoane în interior, ci şi de noi sisteme de iluminare cu matrice de LED-uri şi de vehicule autonome. Dr. Ulrich Hackenberg declară că Audi este lider în dezvoltarea maşinilor autonome şi că este în lucru un sistem dublu de conducere autonomă al vehiculelor care să implice două computere separate care să ia decizii împreună pentru a evita greşelile pe şosea. Potrivit lui Hackenberg, problema pe care o au inginerii în momentul de faţă este legată de momentul în care şoferul este nevoit să preia controlul vehiculului, fiind dorită o soluţie care să asigure un transfer cât mai rapid al comenzilor în cazul în care cele două computere nu se pun de acord în privinţa manevrelor pe care vor să le efectueze. Maşinile autonome de la Audi vor fi programate pentru a prezice o potenţială problemă cu până la zece secunde înainte ca aceasta să apară, timp suficient pentru ca şoferul uman să fie notificat şi să preia comenzile, consideră Dr. Hackenberg.
9% dintre mașinile vândute în lume în 2035 vor fi complet autonome
Cred ca aceasta veste, este una dintre cele mai proaste vesti pe care le puteau auzi fanii Audi.de acum inainte vor trebuie sa aloce o parte din buget si pentru pomul de craciun : ))))))))))))))))