Avancronică F1 Spania - Start în sezonul european

Publicat joi, 10.05.2012 13:07 de Daniel Popescu

Prima cursă europeană a sezonului 2012 reprezintă o incursiune în necunoscut după ce patru piloţi de la patru echipe au câştigat primele patru etape.

După un periplu prin Australia, Malaysia, China şi Bahrain, Formula 1 revine la sfârşitul acestei săptămâni pe Bătrânul Continent cu tradiţionala cursă de la Barcelona.

Privit deseori ca un nou început în special pentru echipele cu rezultate sub aşteptări în debutul sezonului, ediţia din acest an a Marelui Premiu al Spaniei stă sub semnul neprevăzutului.

Motivul este reprezentat de rezultatele neaşteptate din prima parte a anului, când patru piloţi de la patru echipe diferite şi-au trecut numele pe lista învingătorilor din primele patru curse ale sezonului.

CINE SE VA IMPUNE ÎN SPANIA?

Echipele au avut la dispoziţie o sesiune de teste pe circuitul de la Mugello, acolo unde au evaluat o serie de update-uri pentru monoposturi special pentru cursa de la Barcelona.

De departe, întreaga atenţie a fost acaparată de Ferrari, care a evaluat un nou sistem de evacuare pentru F2012 cu care speră să revină în lupta pentru victorii după un debut modest de sezon. Ulterior, au apărut informaţii potrivit cărora şi McLaren a testat un nas înălţat pentru monopost, iar echipa a confirmat că analizează posibilitatea de a-l utiliza în cursa de duminică.

Celelate echipe s-au axat pe update-uri mai puţin impresionante din punct de vedere vizual, însă diferenţele infime dintre echipe în calificări sugerează că şi un spor de câteva zecimi de secundă poate fi crucial în lupta pentru o clasare mai bună pe grila de start.

INFORMAŢII DESPRE PILOŢII DE TESTE

  • Alexander Rossi va participa la prima sesiune de antrenamente libere pentru Caterham şi îl va înlocui pe Heikki Kovalainen;
  • Dani Clos va urca în cockpitul monopostul HRT în aceeaşi sesiune, de data aceasta în locul lui Narain Karthikeyan.

CIRCUITUL DE LA BARCELONA

Circuitul de la Barcelona oferă o linie dreaptă de start-sosire în lungime de 880 de metri şi viraje lente şi de mare viteză. Cu toate acestea, oportunităţile de depăşire sunt extrem de limitate din două motive: pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuite, este precedată de un viraj rapid.

Din acest motiv, pentru un pilot este foarte dificil să se poziţioneze în spatele unui rival la intrarea pe linia dreaptă, motiv pentru care nu are timp suficient să încerce o depăşire în primul viraj.

Ca şi anul trecut, speranţele se îndreaptă din nou spre sistemul DRS, care va putea fi activat pe o distanţă de 750 de metri pe linia dreaptă de start-sosire, în timp ce punctul de detecţie a fost stabilit intre virajele 15 şi 16.

BARCELONA - TUR DE CIRCUIT

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT

Lungime tur 4.655
Numar tururi 66
Distanta totala 307104

 

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pentru prima oară în acest sezon, Pirelli va aduce la un Mare Premiu pneuri soft şi hard, a căror compoziţie este fundamental diferită. Producătorul italian a mizat pe această strategie cu scopul de a diversifica strategiile, întrucât pneurile soft oferă o performanţă foarte bună timp de câteva tururi, în timp ce pneurile de compoziţie hard sunt mai lente, dar mult mai durabile.

INFORMAŢII METEO

Potrivit primelor estimări ale meteorologilor, antrenamentele libere de vineri se vor desfăşura pe o vreme caldă cu temperaturi ambientale de 27 de grade, iar cerul va fi senin. Scenariul se va repeta şi sâmbătă, când sunt aşteptate 28-29 de grade la ora calificărilor, însă situaţia s-ar putea schimba pentru cursa de duminică. Există şanse de ploaie pe parcursul cursei, însă predicţiile sunt imprecise în acest moment, iar o prognoza realistă va putea fi efectuată doar în cursul zilei de sâmbătă.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Red Bull Racing, Brawn GP şi Ferrari au câştigat ultimele cinci curse desfăşurate pe circuitul de la Barcelona:

Sezon Castigator
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Mark Webber (Red Bull)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007 Felipe Massa (Ferrari)

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL SPANIEI

  • McLaren poate obţine în Spania pole position-ul cu numărul 150 de istorie;
  • Nouă dintre ultimele 10 curse din Spania au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position, acesta fiind cel mai predictibil Mare Premiu din calendarul Formulei 1;
  • Michael Schumacher a câştigat de şase ori Marele Premiu al Spaniei şi este singurul care a obţinut victoria fără să plece din prima linie a grilei de start (1996);
  • Şase piloţi au câştigat la Barcelona în ultimii şase ani.

PROGRAM

Marele Premiu al Spaniei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV
Antrenamente 1 vineri, 11 mai 11:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 11 mai 15:00 DigiSport 3
Antrenamente 3 sambata, 12 mai 12:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 12 mai 15:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 13 mai 15:00 DigiSport 1