Aventuri pe meleaguri străine: Mercedes Clasa E All-Terrain atacă zona ocupată de Audi A6 Allroad și Volvo V90 Cross Country
După ce s-a infiltrat în zona SUV-urilor coupe așezându-se ca un spin în coasta celor de la BMW, Mercedes încearcă aceeași mișcare în clasa break-urilor cross, acolo unde noul Clasa E All-Terrain încearcă să atace o zonă ocupată tradițional de Audi și Volvo.
Mercedes-Benz se află într-o perioadă excelentă la nivel de vânzări, marca premium din Stuttgart reușind în acest an să-și bată rivalii direcți, BMW și Audi, în clasamentul oficial la nivel mondial. Iar acest lucru se datorează mai ales strategiei de expansiune a gamei, care s-a transformat în ultimii cinci ani dintr-una îmbătrânită și pe alocuri depășită într-una dezirabilă și pichetată cu modele care au atras clienți tineri pentru brandul german.
Strategia de dezvoltare a celor de la Mercedes implică nu doar întinerirea modelelor deja existente în gamă, ci și atacul frontal pe unele segmente de piață pe care marca nu exista până acum. Un exemplu ar fi zona SUV-urilor coupe, acolo unde noile GLE Coupe și GLC Coupe se luptă de la egal la egal cu BMW X6 și X4, modele cu care bavarezii defilau de unii singuri până acum. Ei bine, astăzi avem în față un al doilea model Mercedes-Benz care își propune să taie din felia unui segment nou: Clasa E All-Terrain, o versiune cross a break-ului E-Klasse care are rolul de a mușca cât se poate dintr-o zonă pe care până acum existau doar Audi și Volvo.
De altfel, povestea noului Mercedes Clasa E All-Terrain este strâns legată de cea a noului Volvo V90 Cross Country, adversar direct care a fost prezentat oficial la rândul său acum câteva zile. Paralela dintre noua generație Clasa E și noua generație Volvo S90 continuă astfel în toate zonele după ce cele două modele au fost prezentate oficial în ianuarie 2016 la la același salon auto: Detroit Motor Show.
Revenind la noul E-Klasse All-Terrain, vorbim despre o mașină versatilă care are rolul de a aduna clienți care-și doresc o idee mai multă aventură de la mașina lor de familie. Nu există foarte multe surprize la nivel estetic, pentru că noul model este un Clasa E Break condimentat cu scuturi și spoilere noi care-l apropie de ideea unui SUV fără a-i conferi însă alura masivă a acestuia.
Evident, Clasa E All-Terrain împrumută de la frații săi sedan și break toate caracteristicile de design, de interior, tehnice și tehnologice. Ce diferă este garda la sol mărită, prezența în standard a tracțiunii integrale 4Matic, arce negre de protecție a aripilor, jante dedicate de 19 sau 20 de inch și o versiune de echipare care la interior amestecă fibra de carbon cu aluminiul.
Dacă versiunea All-Terrain are o gardă la sol cu 2.9 centimetri mai ridicată decât cea a break-ului din care provine, suspensia pneumatică Air Body Control îi va oferi celui de la volan posibilitatea de a ridica manual și mai mult caroseria la nevoie, fiind disponibilă o plajă care variază între 0 și 3.5 centimetri. În aceste condiții, garda la sol a modelului german poate fi setată oriunde între 12.1 și 15.6 centimetri.
Noul Clasa E All-Terrain se va lansa pe piață într-o singură motorizare, urmând ca lista să fie populată în cursul anului viitor cu noi versiuni. Deocamdată, cei care vor un E-Klasse cu spirit de aventură se pot baza exclusiv pe versiunea E 220d 4Matic, care oferă un motor diesel de 2.0 litri ce dezvoltă 194 CP și 400 Nm. Consumul mediu anunțat de Mercedes ajunge la 5.1 litri/100 km, accelerația 0-100 are loc în 8.0 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge break-ul cross al nemților este de 232 km/h.
via Mercedes-Benz
E-ul asta e cu siguranta cel mai util si frumos E din istorie ! Dar tot nu l-as lua atata timp cat exista Volvo V90 Cross Country....cu siguranta insa ca e peste actualul A6 ALlroad !