Azi Chrysler, mâine Fiat: conceptul Portal este un monovolum electric cu 400 de kilometri autonomie

Publicat miercuri, 04.01.2017 11:16 de Bogdan Mirică

Grupul Fiat-Chrysler a dezvăluit în cadrul Târgului de Electronice din Las Vegas un concept denumit Portal. Acesta anunță un viitor monovolum electric, capabil să ruleze autonom și să ofere o autonomie de 400 de kilometri.

Constructorii auto încep să își concentreze atenția asupra Târgului de Electronice de la Las Vegas (CES) și să lase pe locul doi Salonul Auto de la Detroit, două evenimente programate în luna ianuarie.

Grupul Fiat-Chrysler a preferat să dezvăluie viziunea sa despre mașinile autonome ale viitorului la CES, unde a expus conceptul Chrysler Portal. Modelul a fost gândit ca un al treilea spațiu existențial între birou și acasă.

Chrysler Portal se adresează celor care fac parte din categoria de vârstă millenials și se gândesc să treacă la viața de familie.

Mașina poate găzdui șase pasageri pentru că are un ampatament generos, de trei metri lungime. Accesul în interior se face cu ajutorul unor portiere cu deschidere opusă.

Chiar dacă exteriorul este unul minimalist, cu forme simple și un aspect pătrățos, Chrysler Portal rezervă surprize importante la interior. Aici, inginerii au creat o mulțime de tehnologii inovative. Una dintre ele este recunoașterea facială a celui care se află la volan și a pasagerului din dreapta. Astfel se ajustează scaunele în poziția lor preferată.

Un sistem de recunoaștere vocală le permite pasagerilor să descuie sau să încuie mașina atunci când se apropie de ea. Nu lipsește nici sistemul de recunoaștere a gesturilor, care poate ajusta volumul sistemului audio, poate răspunde la telefon sau poate deschide ușile.

Pentru a asigura comunicarea între cei de pe locurile din față și cei de pe al treilea rând de scaune, inginerii au montat un sistem care transmite vocea prin habitaclu. Conectivitatea presupune un ecran central generos, prin intermediul căruia se pot schimba poze, muzică sau filmulețe.

Pasagerii se vor putea bucura de toate aceste detalii doar dacă șoferul folosește funcția de rulare autonomă. Ea utilizează mai multe camere, radare, tehnologie ultrasonică și celebrul LIDAR pentru a citi caracteristicile drumului și ale traficului.

Propulsia este asigurată de un motor electric, iar bateria cu o capacitate de 100 kWh poate oferi o autonomie de 402 kilometri. Dacă este conectată la un încărcător rapid DC Fast Charger, ea poate fi încărcată pentru 241 de kilometri în doar 20 de minute.

  • arhitect, miercuri, 04.01.2017 13:44

    cu riscul de a ma repeta ".Viitorul este al monovolumelor" care ofera: spatiu interior mare la gabarit exterior compact flexibilitate / proritar pasageri sau bagaje acces usor pozitie ergonomica pt sofer si pasageri podea plata dubla pt baterii / centru de greutate jos aerodinanica / vezi automobilul lui Persu valente multiple de caroserie / pasageri sau / si utilitara