Basescu ii cere lui Tariceanu anularea taxei auto
Presedintele roman s-a adresat astazi primului ministru solicitandu-i anularea taxei auto.
Traian Basescu, Presedintele Romaniei, i-a trimis astazi o scrisoare primului–ministru Calin Popescu Tariceanu in care cere Guvernului anularea ordonantei de urgenta privind taxa auto, acuzandu-l pe premier ca prin aplicarea unor astfel de masuri ii desconsidera pe romani.
"Stimate domnule prim-ministru, avand in vedere calitatea presedintelui Romaniei de garant privind aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din actul aderarii, impusa prin art. 148 alin. (4) din Constitutia Romaniei, va solicit sa dispuneti initierea si adoptarea unei Ordonante de urgenta pentru abrogarea art. 214 din Codul fiscal
Presedintele precizeaza ca este obligat sa ii atraga atentia ca, in conformitate cu articolul 90 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, intre statele membre "sunt interzise taxele vamale la import si la export sau taxele cu efect similar”, taxa de prima inmatriculare in acest caz.
"Sper intr-o actiune a dumneavoastra responsabila si imediata, pentru respectarea drepturilor romanilor care, din pacate, sunt cei ce suporta si vor suporta consecintele unor astfel de masuri care incalca legislatia, jurisprudenta comunitara si practica instantelor judecatoresti din Romania. Cu stima, Traian Basescu, Presedintele Romaniei", se arata in finalul scrisorii, transmite Mediafax.
Replica primului-ministru a aparut imediat. Calin Popescu Tariceanu sustine ca demersul lui Traian Basescu este un act politic menit sa-i atraga Presedintelui un electorat ieftin.
-
Gigel, marţi, 11.03.2008 15:18lupul de mare
Base e lup de mare, stie cand si cum sa atace, lasand caracterul populist al miscarii la o parte, taxa asta chiar trebuie anulata. Oamenii astia au trait o viata intreaga in comunism, cu lipsuri si neajunsuri si nu poti sa le interzici dreptul la bunastare pentru interesul tau propriu. Romania ar trebui sa aibe cam 12mil de autoturisme, nu 4mil ca acum, e pacat ca unii se folosesc de mediu pentru protejarea afacerilor personale in detrimentul celor multi. In SUA sunt masini care polueaza cat 100 de Romanii la un loc si ministrul citroen nu se mai umple de bani. Bravo BASE, fii rau!
-
george, marţi, 11.03.2008 15:51HMMM...
Nu la 12, nici la 10 ci chiar si la 8 milioane de masini Rumanica va fi complet paralizata...De fapt e de pe-acuma, la 4...Cat despre americani, acum platesc zecile de ani de politica iresponsabila...prabusirea industriei auto americane, dublarea pretului benzinei in 5 ani, etc...si noi pe langa ei...pentru ca din cauza consumului lor in batjocura, noi toti vom ramane fara zeama mai devreme...si pana sa ramanem fara o s-o platim ca pe vinul frantuzesc...O sa avem toti masini si o sa ne uitam la ele cat sunt de aratoase...Iar Base e cu adevarat rau: ai vazut cum le-a rupt jugulara la ucrainieni pentru ca au ocupat abuziv insula Serpilor? Ce tare a fost...sau cand i-a luat telefonu` lu` tiganca aia imputita? De-a dreptul magnific...
-
Victor, marţi, 11.03.2008 17:36Pt. george
Si tu vrei sa stai cu taxa asta cretina? Sa platesti nu stiu cat ca nu sunt ei in stare sa umple golurile facute de pensii si alte rahaturi? Foarte bine ca a marit pensiile, dar nu sa ne fure pe noi. La vot cand va duceti anul asta, unde vedeti si voi "taxa auto" puneti stampila cu NU, si sa vedem rezultatele. Numai bine.
-
sfera96, marţi, 11.03.2008 17:40svf
prin chestia asta o sa par copil dar o sa o zic , VAŞ ASASINA PE TOTI INTRO ZI lilieci nenorociti , sugeti banul poporului fara incetare
-
george, marţi, 11.03.2008 19:07PARERE
@VictorDaca ar fi dupa mine, n-as plati nici un impozit si nici o taxa...mai ales ca in cazul multora dintre ele nu exista vreo logica de Doamne-ajuta...Nu cred ca ar trebui sa fie considerata cretina taxa asta in urma unei analize superficiale...pana una alta, mai au si alte tari din UE "cretinatati" din astea iar pe la unii sunt de-a dreptul halucinante...Prin Danemarca ajunge taxa la 180 % din valoarea masinii...In sfarsit, eu cred ca daca statul vroia doar sa jepcareasca lumea de bani, era suficient sa umble la preturile materiilor si produselor de larg consum (peste ceea ce s-a operat pana acum) si ne facea la buzunare cat se poate de linistit. Cate putin de la multi...si nu mai iesea balamucul asta...
-
Kap, marţi, 11.03.2008 20:37Antipareri aiurea
george, hai ca vin si eu cu epitete noi pentru taxa asta cretina (eu unul sint de acord cu Victor):tilharie legiferata, abuz penal si ipocrizie interesata financiar.Si daca ai pareri pertinente te-as ruga sa expui si vreun argument, nu lamentari bazate pe un viitor asa cum ti-l imaginezi tu.Sau poate ca asta ii sperie inca pe cei ce nu stiau puterea argumentului suprem: "da' ba, da' au si altii taxa".Da, au taxa, dar in ce conditii de viata?Ce infrastructura? Au vreo strategie de mediu sau ne comparam doar asa, de impresie, cu taxa?Iar daca vrei sa demonstrezi ca nu ai plati taxe, fa un efort si combate-o alaturi de noi macar pe asta.Altfel...
-
Gigel, marţi, 11.03.2008 20:44Cum ne afecteaza?!
Voi v-ati gandit cum ne afecteaza taxa asta, cum ar functiona o economie bine motorizata, cate impozite s-ar strange daca cele 3-4 milioane de romani ar putea sa-si inmatriculeze masinile in tara?Daca va plimbati prin tara o sa vedeti o gramada de carute, oamenii aia la ei la tara au nevoie de masini. Masini multe sunt in bucuresti unde exista 700.000 de masini la 2.5mil de locuitori 1:3, dar la Vaslui sau in Teleorman o sa vezi o masina la 10 oameni, nu exagerez dar in tara asta sunt 1mil. de carute.Tariceanu si cei de la APIA isi freaca mainile iar noi platim o taxa aberanta, parca ar fi taxa de protectie.
-
Crysty, marţi, 11.03.2008 23:07Tava auto
Da e cam complicat cu taxa aceasta . Sincer pana acum cateva luni eram de acord sa o scoata; dar m-am gandit mai bine si ar trebui sa sa ganditi si voi : Fratilor se va umple tara de rable ! Uitati-va la bulgari cum cara masini. Ganditi-va ca si in prezent sunt foarte multe masini pe strazile din Roamania, dar cu inca un nr impresionant de masini vor fi blocaje pe strazi. O sa le abandonam pe strazi si o sa ajungem unde avem treaba pe jos . Ia mai ganditi-va !
-
Kap, miercuri, 12.03.2008 10:00
Hai sa va desenez si voua, ca sinteti putin intirziati:1.omul care are o masina veche isi ia una de 5-6-7 mii, euro3;2.omul cu rabla isi ia una mai putin rabla, eventual euro2.In ambele cazuri e mai bine decit acum.Masinile nu au cum sa nu reflecte NIVELUL DE TRAI al romanilor.Cum ar fi sa obligam pe toata lumea sa umble cu Toyota Prius (25.500 EURO)?Masina e o necesitate, v-ati gindit la cei ce ingheata asteptind un maxi care nu mai vine doar ca nu mai are chef soferul?Da, avem strategie de mediu, s-au facut parcari, metrou peste tot, trenul merge extraordinar, navetistii sint fericiti, nu exista fabrici care polueaza, RATBul are numai autobuze pe GPL, parlamentarii merg cu logan 1.4 MPI iar media salariilor e peste 1000EUR.Si nu mai avem decit grija a citeva mii de ciumeti care se incapatineaza sa mearga cu masini din secolul trecut doar ca asa vor ei.A, si dl doctor, mariti-i doza lui Tembelus Rex.Halatu'...
-
CRISTI 13, miercuri, 12.03.2008 10:53
Auzi Crysty tizule,sa nu uiti un lucru.Cine are bani de o masina noua sa un aproape noua nu-si cumpara rable,cum se zice,rable sint aicea nu in Germania depilda,de unde am adus si eu 2 masini,am fost cu ele la service si-s perfecte si le tin in spatele blocului,bineanteles.Asa ca faza asata cu rablele se o inghita fraierii!Tot deauna numai oamenii saraci pica la mijloc,sa nu uiti veci!!
-
Victor, miercuri, 12.03.2008 14:20
De acord cu tine george, dar si tu faci o mica greseala. Compari nivelul de trai de la noi cu nivelul de trai din alte tari, respectiv Danemarca. Eu nu prea cred ca e acelasi. Si oricum, taxa aceea de care spui tu poate sa ajunga pana la 180% din valoare, nu e neaparat 180%. Si de bine de rau, ei mai au de unde sa mai scoata un banut sa o plateasca, pe cand la noi, mai greu la multi. P.S. Cat despre partea cu fara taxe, ce bine ar fi.:) Numai bine.
-
george, miercuri, 12.03.2008 14:55ASPECTE
@ VictorEu n-am comparat nivelul de trai din DK cu cel din RO. Si mai bine sa n-o fac pentru ca raportul taxa/venit e mai defavorabil in DK. Intamplator am ajuns si pe-acolo...au aia niste coji de masini de rad rumanii de ei ca de ultimii handicapati...e singurul loc in EU unde te vei intalni cu Fiat-uri Punto cu rulota...asta spune multe...fiindca taxa e intr-adevar 105% - 180 % din valoarea masinii. La un Logan de 10.000 de E, taxa e 10.500 de E. La un Merc S-Klasse poate ajunge la 400.000 (patru sute de mii) de E...Poti sa ma crezi pe cuvant, ca am verificat fiindca mi s-a parut exagerat si mie...@ KapDaca vrei sa discutam despre subiectul asta, da-mi o adresa de mail...
-
andu00, miercuri, 12.03.2008 15:29ptr uni
nu stiu cati se ocupa cu masini pe aici dar sa va spun ceva la o masina din 2002-2004 cu motor de3000cm euro 3taxa este de 3500 de euro masina care este extra full cu tv tot si ea face 12mi iar aceasi masina cu motor de 4000 taxa este de 8000 euro.si voua vi se pare corect?si sa va spun inca ceva romanu e fudul si de cand dau eu masini nimeni nu a venit sa imi ceara o masina mai veche de 6 ani asta cu rabla e vrajala curata si cu mediu.e ptr pensi ca economia nu mai e.si multi de aici nu stiu ca ptr camioane ptr autobuze microbuze tractoare si tot ce inseamna vehicul de genu asta nu se plateste taxa de inmatriculare nu exista.se platesc doar ptr autoturisme,jeep si atat.oare care este scopu taxei,nu sa la protejeze facerile la astia din clanu tariceanu care sunt importatori?
-
Kap, miercuri, 12.03.2008 15:35Subiect uzat, insa n-am scapat
george, nu imi face placere sa vorbesc despre lucrurile astea, ca nu sint masochist, iar in Danemarca n-au decit sa faca ce vor.Insa mi-e foarte clar ca taxa de la noi e o tilharie si o mai sustin doar1.cei neinformati sau foarte naivi care cred minciunile despre mediu sau2.cei ce cistiga de pe urma ei.Ai deja destule postari care au rolul de a induce lumea in eroare, de-asta ti-am cerut argumente.Altfel inseamna ca te pozitionezi in cea de-a doua categorie si e foarte clar ca-ti aperi biznisul...
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Unul dintre cei mai panglicari presedinti pe care i-a avut Rumanica...poate n-ar strica sa-si faca datoria de presedinte si cand vine vorba de bordurile lu` Videanu si de prietenii constructori si de Costica Costanda, samd...