Bentley prezintă conceptul electric EXP 100 GT: autonomie de 700 de kilometri, viteză maximă de 300 km/h și cuplu de 1.500 Nm

Publicat joi, 11.07.2019 10:26 de Paul Cosma

Bentley își celebrează centenarul prin lansarea conceptului electric EXP 100 GT. Conceptul promite o autonomie de până la 700 de kilometri, iar cele 4 motoare electrice asigură un cuplu de 1.500 Nm și o viteză maximă de 300 km/h. Bentley susține că bateria lui EXP 100 GT se încarcă la 80% din capacitate în 15 minute.

În 10 iulie 2019, Bentley a celebrat 100 de ani de la înființarea companiei. Pentru a sărbători cum se cuvine anul centenarului, producătorul britanic a pregătit o serie de suprize pentru fanii mărcii.

Pe lista noutăților se numără și conceptul EXP 100 GT. Noul prototip reprezintă un preview la nivel estetic al viitoarelor modele Bentley și integrează, în același timp, o serie de sisteme care își vor face apariția pe mașinile de serie pe care le va dezvolta producătorul britanic în următorii ani.

După primele imagini teaser, Bentley a publicat imagini oficiale și informații cu privire la noul concept EXP 100 GT.

Prototipul construit din aluminiu și fibră de carbon are 5.8 metri lungime și aproape 2.4 metri lățime, cu o greutate de 1.900 de kilograme și reprezintă viziunea Bentley pentru un Grand Tourer al anului 2035.

Conceptul electric beneficiază de noua tehnologie Traction Drive pentru control sporit în viraje și o putere mărită cu 50%. Bentley spune că motoarele electrice, patru la număr, pot propulsa EXP 100 GT de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2.5 secunde, cu o viteză maximă de 300 km/h. Cuplul maxim este de 1.500 Nm.

Fără să ofere detalii despre capacitatea bateriei sau puterea motoarelor, Bentley menționează totuși că autonomia maximă este de 700 km, datorită și greutății de doar 1.900 de kilograme. Potrivit informațiilor oficiale, bateria conceptului se poate încărca la 80% din capacitate în doar 15 minute.

Via Bentley

  • Kirotractor, joi, 11.07.2019 11:10

    Cam tare-n clanță conceptul ăsta de *promite* atâtea -- dar la cât de mare are gura / grila... :-) Pe bune acu, tot ce-i în spatele mega-grilei îmi pare reușit, chiar dacă o versiune de serie ar fi mult prea mare pentru un ipotetic uz cotidian. Măcar e ușor - clar că pt. o electrică de 5,80 m și enșpe sute de CP.

  • someone, joi, 11.07.2019 13:26

    mi se pare de apreciat faptul ca la 5,8 m de masina electrica, ea cantareste mai putin decat una de doar 5 m cu motor termic. e frumos ca se incarca in 15 minute la 80% capacitate a bateriilor, dar nu ati precizat la ce sursa de curent. imi place cum se imbina farurile cu grila; e clar bentley, dar cu ceva modern in ea rotile sant uriase....oare cat costa un cauciuc de iarna run-flat pt masina asta? si da, e clar ca daca intreb asta, nu imi permit nici macar cauciucul

  • ~, joi, 11.07.2019 13:26

    Ce nebunie de concept! Destul de curajos sa iti imaginezi cum va arata un GT peste 16 ani tinand cont de ritmul in care se dezvolta tehnologia disponibila. Chiar imi era dor de un concept care sa ma faca sa zic Wow!

  • Adrian, joi, 11.07.2019 17:00

    Nu ziceau astia de la Bentley, intr-o stire de acum 2-3 zile, ca masinile electrice nu sunt inca de ei? Ca nu-s suficient de bine rafinate inca?

  • inexorabil, joi, 11.07.2019 19:09

    Într-adevăr, şcoala englezească de design auto se menţine la cota obişnuită, adică sus…În cazul de faţă, mă aşteptam ca nu doar eu să tind să cad pe spate de admiraţie. Din nefericire, în viziunea mea “inflexibilă”, acest concept “se termină” afară, recte la arhitectura exterioară…Cu alte cuvinte, dacă aş (comite imprudenţa de a) vrea să pătrund în habitaclu şi/sau să ridic capota…aleluia! Nu m-ar mai atrage/interesa nici cu ţeava tancului proptită în ceafă, sub imperiul de a iubi/dori neapărat ceea ce văd…Dimpotrivă, m-ar oripila extrem.

  • @Adrian, joi, 11.07.2019 23:49

    poate chiar din cauza asta este doar "prototip" si nimic altceva. mai trece timpul, mai vedem.