BMW: A început producția pilelor de combustie pe bază pe hidrogen în Germania

Publicat vineri, 02.09.2022 11:31 de Alexandru Monenciu

Constructorul german de automobile a început producția pilelor de combustie pe bază de hidrogen la Munchen. Acestea vor fi utilizate pentru iX5 Hydrogen, care va fi utilizat în scopuri demonstrative.

La începutul lunii martie, BMW a început testele de iarnă cu iX5 Hydrogen. Constructorul german a încorporat două rezervoare de hidrogen, pila de combustie și motorul electric în platforma existentă a SUV-ului.

Sistemul dezvoltă în total 374 CP, iar plinul de hidrogen se face în 3 - 4 minute.

Acum, BMW anunță că a început producția pilelor de combustie pe bază de hidrogen la Munchen. Acestea vor fi utilizate pentru iX5 Hydrogen, un model care va fi produs în serie limitată și doar în scopuri demonstrative.

"Ca sursă de energie versatilă, hidrogenul are un rol cheie pe drumul către neutralitatea climatică. [...] Credem că automobilele propulsate de hidrogen sunt amplasate în mod ideal din punct de vedere tehnologic pentru a se integra alături de modelele electrice cu baterii și completează imaginea mobilității electrice," susține Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG.

via BMW

  • Superior, sâmbătă, 03.09.2022 08:10

    Ăștia s-au apucat de făcut pile doar pentru modelul demonstrativ?!

  • petrush, sâmbătă, 03.09.2022 13:07

    dupa 20 de ani. bmw a mai facut o masina demonstrativa,cu pila de hidrogen,seria 7, acum doua decenii.

  • Dan, sâmbătă, 03.09.2022 15:48

    Asa e mult mai rezonabil: electrica mai mult in oras si pe distante scurte (gen naveta) iar masina cu pila de hidrogen (si propulsie tot electrica evident) in afara orasului, la drum lung. Astfel se indeplinesc ambele deziderate: emisii zero dar si lipsa de "range anxiety".

  • r, luni, 05.09.2022 09:10

    De prin 2016 în Germania s-au tot vândut mașini pe hidrogen (Toyota Mirai). La revânzare pe MOBILE.DE sunt azi 165 cu kilometraje între 16.000 și 70.000 de km. Deci ele circulă . Totuși nu prea se știe nimic de unde se alimentează cu hidrogen (probabil că există o rețea de distribuție), drive-test sau altceva despre ele. Este o tăcere suspectă (avem prea puține informații despre ele) probabil motivată de trendul de a promova mașinile electrice (și vaccinurile Covid).

  • @petrush, joi, 15.12.2022 21:34

    BMW a avut prin 2007 un prototip ce utiliza hidrogenul drept combustibil (derivat din 760 Li) însă acesta nu utiliza hidrogenul într-o pilă de combustie ci într-un motor termic (mai precis motorul V12 de 6 litri al modelului 760 însă adaptat pentru funcționarea cu hidrogen).