BMW a vândut mai multe vehicule electrice în 2024 decât Mercedes-Benz și Audi împreună

Publicat marţi, 18.03.2025 10:00 de Silvian Irimia

BMW a reușit să vândă în 2024 368.475 de vehicule electrice. Asta înseamnă că producătorul bavarez a vândut mai multe modele electrice în 2024 decât Mercedes-Benz și Audi împreună.

Vânzările de modele electrice BMW au înregistrat o creștere semnificativă anul trecut. Atât de mult încât producătorul bavarez de automobile a realizat o performanță impresionantă: a vândut mai multe vehicule electrice în 2024 decât doi dintre rivalii săi autohtoni la un loc.

Anul trecut, BMW a vândut 368.475 de vehicule electrice la nivel mondial (fără să luăm în calcul Mini și Rolls-Royce). Prin comparație, Mercedes-Benz a vândut 185.059 de vehicule electrice, în timp ce Audi a livrat peste 164.000 de modele complet electrice clienților din întreaga lume.

Aceasta este o realizare impresionantă și arată că abordarea BMW de a oferi alternative electrice pentru modelele sale pe benzină funcționează. În 2024, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 13.5%, în timp ce Mercedes-Benz și Audi au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 23.1% și, respectiv, 8%.

Mini și Rolls-Royce, celelalte mărci din portofoliul BMW Group, au înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul vehiculelor electrice anul trecut. Mini a vândut 56.171 de mașini electrice (o creștere de 24,3% comparativ cu 2023), în timp ce Rolls-Royce a vândut un record de 1.890 de vehicule electrice Spectre (în creștere față de cele 326 de vehicule electrice livrate în 2023).

În total, BMW Group a vândut aproape 2.5 milioane de mașini anul trecut, ceea ce reprezintă cu 4% mai puțin decât în 2023. Cu toate acestea, ponderea vehiculelor electrice a crescut de la 14.7% la 17.4%.

De menționat faptul că obiectivul producătorului german este ca până la sfârșitul deceniului mașinile electrice să reprezinte 50% din vânzările totale ale companiei. Speranțele grupului se bazează pe succesul viitoarelor modele Neue Klasse, primele dintre acestea fiind i3 și iX3.

Totodată, mai multe modele sunt în pregătire. BMW a declarat că cel puțin 6 noi vehicule electrice vor fi lansate până în 2028. Toate modelele Neue Klasse promit o autonomie de aproximativ 500 de kilometri, în timp ce versiunile cu autonomie extinsă pot oferi până la 900 de kilometri.

Încărcarea ultra-rapidă datorită pachetelor de baterii de 800 de volți este, de asemenea, un punct de atracție major, împreună cu multiple îmbunătățiri ale eficienței comparativ cu generația actuală de vehicule electrice.

via InsideEVs

  • Nico, marţi, 18.03.2025 10:47

    BMW au fost poate singurii care nu au venit cu design schimbat pentru EV comparativ cu ICE. Practic au lasat consumatorii sa aleaga propulsia. Chiar e nevoie de zecile de modele noi pe care le lanseaza concurenta? Piata clar a spus nu.

  • MarS, marţi, 18.03.2025 11:01

    Corect, doar mici elemente de design sa reiasa ca este electrica. Plus au strategia sa fie proactivi din pdv design, chiar provocatori, vezi bordul la Neue Klasse. Vrei sa fii hip, iei BMW

  • dan_grc, marţi, 18.03.2025 12:15

    Important e sa facă și diesel-uri sa le iau eu la mâna a patra.

  • Fast_and_Curious, marţi, 18.03.2025 12:55

    De acord cu @Nico. BMW a ramas cu modelele clasice adaptate pt electro, iar asta s-a vazut. Mercedes a ales sa faca complet alte platforme si modele care sunt indoielnice la design. Odata cu noul CLA in schimb, Mercedes vor reveni in joc, nu doar datorita designului dar si noii arhitecturi de 800V.

  • Matei_cel_nou, marţi, 18.03.2025 13:19

    Atât Mercedes cât și Audi s-au reorientat și adoptă aceeași strategie ca și BMW: modele termice și electrice similare ca design și nomenclatura, dar cu platforme diferite (platforme noi în cazul celor electrice, platformele vechi în cazul celor termice). Totuși Audi merge pe un design oarecum mai diferit la electrice, mai cizelat, în timp ce termicele par sa bastardizeze vechiul design (vezi A6/Q6 vs A5/Q5). Strategia are și dezavantaje: platforma electrică îți permite sa împachetezi altfel componentele, sa ai o capotă mai scurta și mai mult spațiu în habitaclu. Dacă designul e la fel ca la versiunea ICE atunci nu poți beneficia de flexibilitatea asta. Mai exact: concurenta va oferi mașini mai încăpătoare, mai utile în aceiași segment. O alta diferența interesanta e ca BMW a ales sa introducă noul design, dar și noua tehnologie EV la cele mai importante modele, ca vanzari: 3, X3. Mercedes a început cu un model mai de nișă: CLA. Dacă nu e bine primit nu afectează vânzările modelelor tradiționale.

  • Jian de la Calafat, marţi, 18.03.2025 16:02

    Triada luxului teuton BEV se duce-n cap ! Din motive numai de domnia sa stiute, Silvian Irimia este extrem de conciliant cu aceasta nefericita optiune pentru locomotie, datele seci sunt incontestabile, BEV-urile luxury pierd si ele teren, validand faptul ca au reprezentat doar un moft de moment. Asadar, trebuie identificata si retinuta tocmai SCADEREA, care-i ancorata in deplina irefutabilitate. +13,5% la BMW, DAR -16.6% MEDIA REGRESULUI pentru Audi si Benz. Per total, Triada germana BEV SCADE, - 3.1% Bulgărele colapsului BEV nu doar ca a capatat contur, chiar este bine definit si, fara doar si poate, a luat-o la vale cu o viteza apreciabila. Acesta-i imaginea de ansamblu reala. Sclifoseala BEV are zilele numarate.

  • Matei_cel_nou, marţi, 18.03.2025 16:06

    Inexojian

  • alex_cu_a_mic, marţi, 18.03.2025 16:20

    BMW are o treime din modele electrice dar fac doar 17.5% vanzari. Remarcabil dar nu suficient incat sa se considere mare succes. Doar in comparatie cu MB si Audi paote fi considerat succes.