Audi renunță la 7.500 de angajați pentru a reduce costurile

Publicat marţi, 18.03.2025 08:54 de Silvian Irimia

Audi a anunțat că va reduce până la 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în special în domeniile administrației și dezvoltării, cu scopul de a economisi anual 1 miliard de euro.

Această măsură face parte dintr-o strategie mai amplă a Grupului Volkswagen, care include reduceri de personal de aproape 48.000 de locuri de muncă, inclusiv 35.000 la Volkswagen, 3.900 la Porsche și 1.600 la unitatea de software Cariad.

Audi a mai anunțat că va investi 8 miliarde de euro în facilitățile sale din Germania în următorii 4 ani și intenționează să producă noi modele electrice în aceste locații. De asemenea, a extins acordul de securitate a locurilor de muncă la fabricile sale germane până la sfârșitul anului 2033.

Potrivit lui Joerg Schlagbauer, șeful consiliului de lucrări, negocierile au fost dificile, dar orientate spre soluții, fiind necesare compromisuri pentru a permite flexibilitatea financiară pentru investiții suplimentare.

În plus, Audi a anunțat că va adăuga un nou model electric accesibil la fabrica sa din Ingolstadt și ia în considerare un alt model la cea de-a doua unitate germană din Neckarsulm, o veste bună pentru reprezentanții muncitorilor germani îngrijorați de faptul că producătorii de automobile ar putea opta să producă vehicule electrice în țări mai ieftine.

Audi își ajustează strategia pentru a se adapta la provocările industriei auto, concentrându-se pe eficiență și investiții în tehnologiile viitoare, menținând în același timp un angajament față de forța sa de muncă prin extinderea garanțiilor de securitate a locurilor de muncă.

via Reuters

  • f, marţi, 18.03.2025 10:10

    Industria auto are o traditie de peste 130 de ani si din treaba asta a castigat toata lumea: clienti, patroni, industria adiacenta. Germania are multa forta de munca manuala, adica putine automatizari dar a fost bine. Asa cum spuneau, au castigat si patronii si salariatii. Acum, aia care spun sa eliminam vacile ca polueaza, aia care spun ca daca iti cultivi o rosie in gradina poluezi, au venit cu ideea sa dai peste cap toata economia. ca sa intelegeti mai bine, imaginati-va ca din 2035 ar fi interzise electricele. In cat timp s-ar adapta Tesla sa faca motoare termice? Trecerea la electrificare trebuie facuta treptat altfel toata lumea v-a produce in China si va vinde cui? Ca noi o sa fim someri. Oricum, e loc si pentru termice, si hibride si electrice. Fiecare ar trebui sa decida ce i se potriveste.

  • @f, marţi, 18.03.2025 13:23

    tot ce s-a intamplat pana acum, traditiile si bla bla-urile despre care vorbesti tu agramat acolo (lumea v-a produce) valoreaza fix zero cand nu mai au la baza eficienta in raport cu concurenta. trecerea la electrificare chiar treptat se face, dupa cum vezi, mai sunt 10 ani pana in 2035, timp berechet. unii precum renault n-au dormit in papuci si s-au apucat de treaba inca de prin 2010 si astazi sunt capabili sa propuna masini excelente precum r5, scenic, r4 in curand. interdictia din 2035 pentru vanzarea de termice noi, care vad ca produce mare framantare la unii, va ramane pana atunci fara substanta, pentru ca la cum progreseaza electricele, foarte putini vor mai avea in vedere altceva decat o electrica. de acum in zece ani multi vom fi si uitat ca am condus odata o termica, piesa de muzeu, nu alta.

  • ds, marţi, 18.03.2025 13:40

    @10.10 "Germania are multa forta de munca manuala, adica putine automatizari" Asta de prin ce cotloane ale minții ai scos-o?

  • Mihai, marţi, 18.03.2025 15:41

    Deci electrificarea nu e buna dar Audi investeste in electrificare. Multumim pentru participare lui inexopix, Danut_partz si Dutz. Poate aud si ei unde ae duc banii.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 18.03.2025 15:50

    @13:23 Cred ca tu dormi in papuci. Chevrolet s-a apucat in 2008 de primul Volt (plug-in) care si acum e considerat o masina extrem de buna si o implementare foarte corecta a bateriilor care nu iau foc in garaj si nici nu se degradeaza cu 10% daca le incarci complet. Nu mai zic de arhaicul EV1 lansat prin anii 2000. Bolt-ul lansat in 2016 da ceata chiar si in ziua de azi cu baterii de 60-66kwh si pret sub $30k. VW a lansat primul Golf electric in 2012. La fel si Renault a lansat Zoe tot in 2012 cu baterii in chirie, o mareata idee si un real succes. Sa zici ca toti dorm si doar Renault sau mai stiu eu ce pasiune ai tu, face masini electrice e rizibil. Apropo, te provoc sa cauti masini sub 40k cu minim 60kwh adica ce vindea GM acu aproape 10 ani. Masini electrice s-au facut si se fac de mult timp dar unii au impresia ca totul a inceput de ieri cand li s-a aprins lor pasiunea.

  • Vali, marţi, 18.03.2025 15:56

    https://www.automarket.ro/stiri/chinezii-de-la-byd-vin-in-romania-primele-puncte-de-vanzare-pana-la-121877.html Vin chinezii repejor. Germanii s-au trezit cam greu si au zis ca merge din soft treaba, dar nu tine.