BYD lansează o nouă platformă dedicată: încărcare la fel de rapidă ca alimentarea cu combustibil

Publicat luni, 17.03.2025 16:46 de Tiberiu Safta

Chinezii de la BYD au dezvăluit o nouă platformă dedicată care va fi prezentă la viitoarele sale modele electrice. Cu noua platformă, viitoarele modele electrice ale mărcii vor putea fi încărcate foarte rapid, cu un curent maxim de 1000 kW.

Compania chineză BYD a prezentat o nouă platformă dedicată pentru mașinile sale electrice. Noua arhitectură promite o încărcare foarte rapidă, datorită unei arhitecturi de 1000 de volți. Compania spune despre noua platformă că încărcarea cu energie electrică va fi la fel de rapidă ca alimentarea cu combustibil.

BYD nu a dezvăluit foarte multe detalii despre noua platformă, dar spune despre aceasta că va permite o încărcare cu un curent de maxim 1000 kW. De altfel, o încărcare de numai 5 minute este suficientă pentru o autonomie de circa 400 de kilometri.

Constructorul chinez nu a precizat când va intra în producție noua platformă.

via Reuters

  • Matei_cel_nou, luni, 17.03.2025 17:22

    Ne mai trebuie încărcătoare de 1MW.

  • zarnesteanu, luni, 17.03.2025 17:56

    Curentul se masoara in A (Amperi) iar puterea in W (Watts) / sau kW. Nu exista un curent de 1000kW. De asemenea, Puterea = Tensiunea x Intensitatea. Avem fie o putere de 1000kV, ori o tensiune de 1000V. Ca sa ai putere de 1000kW la o tensiune de 1000V, e nevoie de un curent de 1000A. Asta presupune niste cabluri industriale si o retea dimensionata pe masura. Mi se pare un pic impinsa prea departe treaba asta, pentru ca e nevoie de protectie serioasa a echipamentului electric, a conexiunilor si mai ales a consumatorului, care in nici un caz nu e un tehnician electric specializat si nici nu are echipament de protectie. PS nu fac pe desteptul, dar daca are cineva o explicatie pentru cifrele din articol, sunt ochi si urechi.

  • zarnesteanu, luni, 17.03.2025 19:02

    Erata: "Avem fie o putere de 1000kW" :):):)

  • Trilulilu, marţi, 18.03.2025 06:52

    Asta dacă te duci la poarta de la centrala nucleară sau lângă barajul Vidraru. În rest rămâne cum am stabilit: 30-80% în 30 de minute.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 18.03.2025 09:44

    @zarnesteanu Nu prea conteaza calculele de siguranta, sectiuni cabluri, tensiuni si alimentare cu o putere de 1MW. Tot ce conteaza e mesajul de marketing ca sa se stie ca BYD e cel mai tare si poate incarca in 5 minute. Nu mai conteaza ca trebuie sa opreasca un intreg parc industrial ca sa se poata incarca o masinuta. Nu mai conteaza ca toata energia produsa de un reactor nuclear poate incarca simultan doar vreo 700 de masini de astea. Esti om rau daca te dedai la intrebari subversive. Taci si aplauda noua religie ca altfel esti element retrograd si reactionar. La fel ca la isteria AI. Nu pune intrebari si nu folosi cum nu trebuie. Nu conteaza ca un LLM de asta confunda flagrant RON cu MON pentru ca ce sa vezi, e un simplu algoritm probabilistic care nu "intelege" si nu "gandeste" asa cum se marketeaza. Ca sa sumarizez, chinejii e cei mai tari si in 2-3 ani baga in faliment toata planeta.

  • CCA, marţi, 18.03.2025 10:31

    Frumos, dar imposibil de încărcat la maxim, pe vechea infrastructură. Poate direct la poarta de la Cernavodă un încărcător două.... Dacă stai la casa într-un oraș mare și vrei o putere instalata mai mare, sa încarci o electrica, pe la 20-25kW, ți se spune clar că e imposibil . Sau costurile sunt jumate cat mașină.

  • Matei_cel_nou, marţi, 18.03.2025 12:28

    Exprimarea e evident greșită. E vorba de putere, nu de curent. Iată textul din autocar.co.uk: With a charging voltage of up to 1000V and a maximum current of 1000A, the system can sustain 1MW (megawatt) charging power. Dacă încărcătorul e bine izolat nu ar trebui sa fie probleme. Troleibuzele sunt alimentate la 750V, în București, în alte orașe chiar la 825V. Cu toate astea vatmanul își pune niște mănuși și conectează/deconectează troleul. Dacă implementarea e greșită și 220V e suficient ca sa mori. In altă ordine de idei: nu vom vedea încărcătoare de 1MW prea curând. Eu sper sa se înmulțească cele de 350kW. Și sa se înmulțească mașinile care accepta 350kW. Momentan vorbim de 150-200kW, cu câteva excepții.

  • Gigi, marţi, 18.03.2025 14:19

    In zadar am incercat si eu sa-l aduc pe drumul bun cu curentul de incarcare de "x" kW, dar.. n-ai cu cine.