BMW: "Motorul cu trei cilindri nu este entry-level"

Publicat marţi, 08.06.2010 13:30 de Sebastian Toma

Noul motor cu trei cilindri de la BMW nu va echipa versiunile entry-level ale lui Seria 1, ci va echipa modelele de la mijlocul gamei.

O sursă din cadrul companiei BMW a declarat că noile motoare cu trei cilindri nu sunt destinate versiunilor entry-level ale modelelor sale. Astfel, noua unitate cu trei cilindri şi injecţie directă nu va fi disponibilă pe cel mai ieftin model din gamă, ci va fi un model superior, rafinat, cu emisii extrem de scăzute de CO2. Unitatea va avea trei cilindri de 500 centimetri cubi fiecare, totalizând o capacitate cilindrică de 1.500 centimetri cubi. Pentru a furniza un nivel suficient de putere, unitatea va fi supraalimentată cu ajutorul unui turbocompresor.

Cei de la BMW au specificat că noul Seria 1 a fost creat special pentru a rezista la vibraţiile şi sunetele unice pe care le va produce noul propulsor cu trei cilindri. Astfel, modelul se va comporta la fel cum s-ar fi comportat o versiune cu patru cilindri, dar emisiile de CO2 şi consumul de carburant vor fi reduse, alături de masa pusă pe puntea faţă, iar motorul ar putea fi amplasat mult mai în spate fără niciun fel de artificiu tehnologic. Viitorul Seria 1 ar putea fi astfel mult mai echilibrat şi ar trebui să ofere o manevrabilitate de excepţie chiar şi în versiunea cu trei cilindri.

BMW a experimentat deja unităţi cu trei cilindri în cazul motocicletelor pe care le produce. La fel ca în cazul autoturismelor, reducerea zgomotului şi a vibraţiilor este esenţială, iar şoferul nu trebuie să resimtă nicio senzaţie neplăcută atunci când conduce un asemenea vehicul. Tocmai de aceea, cei de la BMW se vor strădui să ofere maximum de performanţă din motorul respectiv fără a-i afecta fiabilitatea şi emisiile de CO2. Pentru moment, emisiile de CO2 şi performanţele oferite de noul motor supraalimentat de 1.5 litri sunt necunoscute.

BMW a mai avut un motor turbo de 1.5 litri în istoria sa, acesta fiind amplasat pe 2002 Turbo şi era bazat pe M10B15, un motor al cărui bloc a supravieţuit în producţie până în octombrie 1987. Unitatea respectivă a dat naştere celebrului S14 în versiunile B20, B23 şi B25 - care au echipat primul M3 în versiunile pentru Italia( 320 iS), standard şi Evolution. Mai mult decât atât, unitatea turbo bazată pe M10 a concurat şi în Formula 1 pentru Brabham, furnizând 1.500 CP în confirguraţia de calificare. Această unitatea beneficia de patru cilindri, injecţie multipunct, patru supape pe cilindru şi supraalimentare cu o turbină.

Via | Autocar

  • mircea1380, marţi, 08.06.2010 16:29
    Ce nu se spune...

    ... legat de aceste motoare este cati km rezista. Inclin sa cred ca un efect al acestui fenomen de down-sizing este eliminarea incet-incet a pietei auto SH. De ce ? Pentru simplul fapt ca noile motoare - din ce in ce mai mici ca cilindree raportat la puterea oferita - o sa aiba o durata de viata incomparabil mai mica decat cele de acum 10 ani, reducand astfel numarul de potentiali posesori ai masinii de-a lungul intregii ei vieti de functionare. Peste 40 ani, nu stiu cati pasionati o sa-si mai doreasca/permita sa tine o masina fabricata in 2015-2020. Cu alte cuvinte, termenul de "cult-cars" o sa dispara incet-incet...

  • edi80, marţi, 08.06.2010 16:36
    apa de ploaie..

    ce mai conteaza cat tine...nu-i intereseaza asta! daca si consumul e la fel k la precedentale e bine....:)))

  • tzenu_bmw, marţi, 08.06.2010 16:49
    la ce sa ne mai asteptam de la bmw........

    in viitoru apropiat imi doresc un isetta ///M cu motoras de 500cc V10.......ca doar sunteti in stare........ pe cat am iubit si iubesc BMW pe atat de mult ii voi ura inj viitoru apropiat. BMW a ajuns la de la 'regele soselelor'la........ce sa mai zic....... pacat.........

  • mowgli, marţi, 08.06.2010 22:22
    @tzenu

    asa am zis si eu la inceput, dar trebuie sa ne punem in pielea lor.Inainte concurenta nu era asa de mare si puteau face ce vroiau ei.Acuma cerintele pietei, legile de siguranta si mediu ii imping pe toti la noi filozofii de design si inginerie.Practic nu au de ales, iar daca raman oldschool, desi vor castiga simpatia fanilor, per total vor pierde.Majoritatea habar nu au ce motoare vor avea sub capota.Deci nu-si permit sa piarda piata pentru simplu fapt ca 10% din clienti vor bmw-uri ca pe vremuri.Asta e, ne conformam si mergem mai departe.Eu sunt ferm convins ca daca nu erau restrictii de orice fel, fiecare marca ar fi aratat altfel si ar fi evoluat in cu totul alta directie.Practic BMW are doua optiuni si anume: fie vinde in masa automobile comerciale iar asta presupune o mare schimbare, fie ramane cum a fost, cu 6 cilindrii, putere, sportivitate etc dar risca sa ajunga un brand de nisa precum Porsche, Ferrari etc.

  • LauCalin, miercuri, 09.06.2010 12:04
    @mowgli

    Cam asa e. Imi amintesc ca atunci cand s-a lansat Seria 6 Cabrio, unul din bosii de la BMW i-a asigurat pe toti ca BMW nu va face niciodata masini cu hard top sau cu motoare supraalimentate. Uite cat de repede s-au razgandit cei de la BMW, in nici 10 ani.

  • RTI, miercuri, 09.06.2010 12:19
    din pacate

    totul in industria auto este dictat de zeul BAN , asa ca daca nu esti flexibil nu numai ca pierzi ci devi o specie disparuta

  • ian, miercuri, 09.06.2010 13:00

    tendintele actuale sunt de micsorare a cilinnreei si ....asa cu a spus cel de sus un motor mic cu putere maricica necesita regim de turatie ridicat asta ducand in timmp la incalzirea motoruluyi (ca doar n-or face motoare di titan) si evident ca.....si-apoi neamtu oricum nu le tine peste 150000km....de ce nu se mai produc masini ca pe vremuri fara moarte,legende de 30 ani care si acum le vedem pe drum?....evident ....n-are rost RISIPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!dar vine vremea cand se gata elixirul....

  • benzinaru', miercuri, 09.06.2010 17:25
    cam bine

    chiar sunt curios sa vad acest motor pe linia de productie, sunt mai mult decat convins ca va face furori in ind auto, BRAVO FRATE!!!

  • flavius, miercuri, 09.06.2010 19:19
    Tampenie

    O mare prostie chestia cu motorul in 4 timpi si in 3 cilindri.Vibratii Diesel,disfunctionalitate,uzura prematura.Si pentru ce ?Pentru un cilindru in minus-cu aferentele(injectie,admisie,evacuare).In locul lui apare un contra-arbore de echilibrare care doar amelioreaza vibratiile.O stupizenie,dar daca asta este moda ?!

  • mowgli, joi, 10.06.2010 02:54
    @flavius

    no offence dar inca nu stim despre ce e vorba.Nu are rost sa aruncam cu noroi pana nu facem un drive test.Eu insa sunt ferm convins ca cei de la BMW is constienti de problema echilibrului si mai sunt de parere ca au si gasit o solutie ca altfel nu bagau o rasnita vibratoare pe o masina fie ea premiu sau nu.