
BMW: „Motorul termic este piatra noastră de temelie”
Un oficial BMW reiterează faptul că marca va continua să producă motoare termice pentru multă vreme. Motorul cu ardere internă va reprezenta pentru marca bavareză și sursa de finanțare pentru viitor, potrivit spuselor aceluiași oficial.
Constructorul bavarez va păstra motoarele termice pentru cât mai mult timp posibil. O asemenea abordare este susținută și promovată inclusiv de către Oliver Zipse, CEO-ul BMW, care a declarat în trecut că electrificarea nu poate fi forțată asupra clienților, iar aceștia trebuie să aibă dreptul de a alege între cele două tipuri de propulsoare.
Acum, un alt oficial important al mărcii reiterează susținerea pentru păstrarea în viață a motoarelor termice, chiar și după ce acestea vor fi interzise. Klaus von Moltke, directorul uzinei BMW din Steyr, Austria, a declarat pentru publicația germană Automobilwoche că „Motorul termic este fundația noastră și va finanța afacerea noastră viitoare.” La această uzină sunt produse motoare termice pentru modelele mărcii germane. Anul trecut, uzina BMW Steyr a produs peste 1.2 milioane de motoare cu ardere internă.
Totuși, chiar dacă BMW își arată susținerea pentru motoarele tradiționale, bavarezii nu neglijează tehnologiile alternative. Directorul uzinei BMW Steyr mai precizează că se derulează deja teste cu combustibili alternativi care să fie compatibili cu motoarele termice. Un astfel de combustibil alternativ este HVO100 pentru modelele cu motoare diesel. Acest combustibil este de fapt ulei vegetal hidrotratat pur.
BMW spune despre acest combustibil că reduce emisiile de CO2 cu până la 90% comparativ cu motorina obișnuită. De asemenea, combustibilul HVO100 aduce și alte beneficii. De exemplu, pornirea pe vreme rece este mai rapidă, iar motoarele alimentate cu acest combustibil sunt mai puțin predispuse la contaminare microbiană datorită purității acestui combustibil.
Alături de motoare termice, uzina BMW Steyr va produce motoare electrice pentru viitoarea familie de modele Neue Klasse. BMW își propune ca 50% din vânzările totale să fie reprezentate de mașini electrice până în 2030. În primul trimestru al lui 2025, mașinile electrice au reprezentat 19% din vânzările mărcii.
La final, Klaus von Moltke a fost întrebat dacă BMW crede că Uniunea Europeană va merge mai departe cu planul său de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035. El a răspuns: „Nu este treaba noastră să facem astfel de presupuneri. Este inutil. Treaba noastră este să luăm în considerare toate scenariile posibile, să ne pregătim pentru fiecare și să asigurăm capacitatea noastră de livrare”.
via Motor1
Poate că reduce emisiile de CO2, dar tot așa putoare va da pe țeava de eșapament?