BMW: „Motorul termic este piatra noastră de temelie”

Publicat joi, 26.06.2025 13:05 de Tiberiu Safta

Un oficial BMW reiterează faptul că marca va continua să producă motoare termice pentru multă vreme. Motorul cu ardere internă va reprezenta pentru marca bavareză și sursa de finanțare pentru viitor, potrivit spuselor aceluiași oficial.

Constructorul bavarez va păstra motoarele termice pentru cât mai mult timp posibil. O asemenea abordare este susținută și promovată inclusiv de către Oliver Zipse, CEO-ul BMW, care a declarat în trecut că electrificarea nu poate fi forțată asupra clienților, iar aceștia trebuie să aibă dreptul de a alege între cele două tipuri de propulsoare.

Acum, un alt oficial important al mărcii reiterează susținerea pentru păstrarea în viață a motoarelor termice, chiar și după ce acestea vor fi interzise. Klaus von Moltke, directorul uzinei BMW din Steyr, Austria, a declarat pentru publicația germană Automobilwoche că „Motorul termic este fundația noastră și va finanța afacerea noastră viitoare.” La această uzină sunt produse motoare termice pentru modelele mărcii germane. Anul trecut, uzina BMW Steyr a produs peste 1.2 milioane de motoare cu ardere internă.

Totuși, chiar dacă BMW își arată susținerea pentru motoarele tradiționale, bavarezii nu neglijează tehnologiile alternative. Directorul uzinei BMW Steyr mai precizează că se derulează deja teste cu combustibili alternativi care să fie compatibili cu motoarele termice. Un astfel de combustibil alternativ este HVO100 pentru modelele cu motoare diesel. Acest combustibil este de fapt ulei vegetal hidrotratat pur.

BMW spune despre acest combustibil că reduce emisiile de CO2 cu până la 90% comparativ cu motorina obișnuită. De asemenea, combustibilul HVO100 aduce și alte beneficii. De exemplu, pornirea pe vreme rece este mai rapidă, iar motoarele alimentate cu acest combustibil sunt mai puțin predispuse la contaminare microbiană datorită purității acestui combustibil.

Alături de motoare termice, uzina BMW Steyr va produce motoare electrice pentru viitoarea familie de modele Neue Klasse. BMW își propune ca 50% din vânzările totale să fie reprezentate de mașini electrice până în 2030. În primul trimestru al lui 2025, mașinile electrice au reprezentat 19% din vânzările mărcii.

La final, Klaus von Moltke a fost întrebat dacă BMW crede că Uniunea Europeană va merge mai departe cu planul său de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035. El a răspuns: „Nu este treaba noastră să facem astfel de presupuneri. Este inutil. Treaba noastră este să luăm în considerare toate scenariile posibile, să ne pregătim pentru fiecare și să asigurăm capacitatea noastră de livrare”.

via Motor1

  • Mana-rece-suflet-cald, joi, 26.06.2025 13:44

    Poate că reduce emisiile de CO2, dar tot așa putoare va da pe țeava de eșapament?

  • Jian de la Calafat, joi, 26.06.2025 14:31

    Adevaru-i o binecuvantare. ICE nu doar ca a fost si este, ci va fi trainica temelie a mobilitatii.

  • dan_grc, joi, 26.06.2025 15:30

    Ce înseamnă ca motorul termic este piatra de temelie? Înseamnă că domnul Von Moltke da practic la temelie unor experți desăvârșiți, neamțul nu se dezminte, tot arogant și habarnist. Ținta Bmw de 50% electrice în 2030 va fi mai degrabă aproape de predicția fostului CEO Toyota, adică aproximativ 30%, având în vedere că acum.este 19 % .

  • @dan_grc, joi, 26.06.2025 16:28

    Inseamna ca exista destui papagali care inca le cumpara. Cand reusesti sa convingi prin liniute, fum, reclame agresive, atunci clar temelia e prostia clientilor si asta e baza vanzarilor. Tinta depinde de piata: tinta electricelor e mai mare in vest si nord, unde au bani si isi permit, saracii nici de termice noi nu au bani si merg pe sh-uri obosite. Vezi ca electricele se vand binisor prin Germania...desi ei zic la altii ca nu. Ei trebuie sa zica ceva, ca nu isi permit sa adapteze toate uzinele la electrice si ar mai avea o mare problema: la electrice nu schimbi la fel de des ulei, placute de frana, bujii,l si asta e o mare problema la service ca din asta fac ei o gramada de bani. Deci cu cat avem mai multi fraieri, cu atat vindem mai mult,mai bine si creste profitul.

  • @Mana_rece...., joi, 26.06.2025 16:31

    Nu trebuie sa reduca nimic pentru ca o au pe madame Von der Leyen si daca ii dau o mica atentie, uita de normele de poluare, ca oricum Germania ar trebui sa plateasca amenzi anual ca nu respecta normele impuse de UE: https://www.reuters.com/world/europe/germany-persistently-broke-air-pollution-rules-eu-top-court-rules-2021-06-03/ Cresterea numarului de cancer la plamani e alarmanta, dar Dorei sunt inca multi.

  • @dan_grc, joi, 26.06.2025 16:59

    Piatra de temelie a oricarei marci e profitul. "Espertii" germani pentru a face profit au facut aliante ILEGALE, au instalat softuri ilegale, au raportat cifre de vanzari umflate, au mintit si promovat agresivitate pentru vanzari. Nu le pasa lor de plamanii oamenilor sau daca muriti ca prostii cand faceti liniute sau conduceti ca niste handicapati. Ei iau bonusuri in functie de cat de mult pot convinge prin orice metoda, ilegala sau nu, prin orice fel de reclama. BMW e o mizerie de marca auto care alaturi de VAG si Mercedes au fost implicata in multe ilegalitati. Deci poti fi linistit, ca nu le pasa de cat polueaza sau cati muriti, banu' sa curga, ca petrolul pe conducta! Germanii nu se dezmint si de asta au cerut amanarea normelor, ca altii pot si ei nu :)) Cand ai "spate", poti conduce fara permis, drogat sau baut, poti omora oamenii nevinovati si scapi nepedepsit. Asa e si la BMW, au cu cine face treaba, mamicuta Von der Leyen e cu ei.

  • alex_cu_a_mic, joi, 26.06.2025 17:37

    "Treaba noastră este să luăm în considerare toate scenariile posibile, să ne pregătim pentru fiecare și să asigurăm capacitatea noastră de livrare" corect doar ca dezvoltarea si itretinerea a 6 tipuri de motorizari (d, i, mh, h, phev, bev) seaca de resurse orice companie oricat de mare.