BMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General Motors
Oficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat.
BMW şi General Motors au renunţat la ideea colaborare în vederea dezvoltării de pile de combustibil. Cei doi parteneri au început să discute în ultima parte a anului 2011, luna decembrie marcând un anunţ oficial al subiectului discuţiilor dintre cele două concerne. Parteneriatul BMW-GM venea în contextul în care bavarezii tocmai semnaseră un parteneriat cu Toyota, rivalul numărul unu al General Motors. Între timp,
BMW a dezvoltat mai multe modele alimentate cu pile de combustibil, dar dezvoltarea modelelor cu hidrogen a fost mutată în laborator deoarece costurile erau destul de ridicate, iar infrastructura staţiilor de alimentare cu hidrogen îi obliga pe aceştia să deruleze testele doar în anumite zone. GM are deja în ofertă câteva modele alimentate cu pile de combustibil, iar acestea au fost distribuite într-un regim special. Primul sistem de propulsie pe hidrogen de la GM a debutat în 1997 pe modelul HydroGen1, bazat pe un Opel Zafira. Până în 2020, cei de la General Motors vor să aibă un milion de vehicule alimentate cu hidrogen pe şoselele lumii.
Legăturile dintre GM şi BMW aveau posibilitatea să devină mai strânse, deoarece concernul american a semnat un parteneriat cu PSA Peugeot-Citroen, un alt partener al celor de la BMW. Nemţii de la BMW au purtat discuţii şi cu partenerii lor din Franţa pentru perfecţionarea soluţiilor de propulsie alternativă, dar se pare că nu au ajuns la un consens pe tema pilelor de combustibil. Oficialii BMW au declarat că încă poartă discuţii cu cei de la GM, dar pilele de combustibil nu mai sunt la ordinea de zi. Între timp, cei de la General Motors au spus că au relaţii cu mai mulţi constructori de automobile şi că explorează adesea posibilităţi variate de colaborare, deci nu pot anunţa nimic în privinţa mărcii BMW.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Cum se deschide?