Renault vrea să vândă mai multe maşini în afara Europei

Publicat miercuri, 27.06.2012 13:04 de Sebastian Toma

Francezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei.

Renault a anunţat că intenţionează să-şi reducă dependenţa de piaţa din Europa prin concentrarea vânzărilor pe alte pieţe. Mai precis, constructorul vrea ca majoritatea automobilelor vândute în 2013 să fie comercializate pe alte pieţe în afară de Europa. În 2012, cei de la Renault estimează că 48% dintre unităţile pe care le vor comercializa vor fi vândute pe alte pieţe în afară de Europa. Carlos Tavares, CEO-ul Renault, a declarat că vrea ca peste 50% dintre unităţile vândute de Renault în 2013 să fie comercializate pe alte pieţe. În baza acestei măsuri, constructorul francez de automobil ar putea să-şi reducă dependenţa de zona euro, o tendinţă în rândul constructorilor europeni care nu comercializează automobile pe mai multe pieţe importante ale Globului.

Renault vrea să-şi crească vânzările pe pieţele din Rusia, Brazilia şi China, considerate pieţe emergente. Francezii au deja fabrici în Rusia şi în Brazilia, în timp ce piaţa din China va fi animată de modele Renault prin parteneriatul cu Dongfeng Automobile Company. În 2011, Renault a remarcat o creştere de 60% a vânzărilor pe piaţa din Rusia, ajungând de pe locul nouă pe locul patru în doar un an. La nivel European, cei de la Renault au înregistrat o scădere de 13 procente în decursul lunii mai 2012 în raport cu aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce media pieţei auto europene a avut o scădere de 8.7 procente.

În primul sfert al anului 2012, Grupul Renault a vândut 638.498 unităţi, cu 7.9 procente mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile Grupului Renault au atins 9.535 milioane de euro în primul sfert al anului curent, o scădere de 8.6 procente faţă de anul precedent. În schimb, vânzările Renault pe pieţele din afara Europei, în special pe pieţele din Rusia şi Brazilia, au crescut cu 12.3 procente, atingând 291.177 unităţi.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • GeorgeMN, miercuri, 27.06.2012 14:59

    Am avut pana acum 25 de Renaulturi si mai am 8 din ele. Masini bune tata. Cu unele am depasit 6 milioane de kilometrii cu altele doar 3 si la unele mai am cate un set motor de schimb si ma mai tin cativa ani. Unele din ele ofera o stabilitate cinetica la peste 220km/h cum rar mai intalnesti. Mai ales cele cu motorl clasic asezat pe "shfantz" cu vibrochenul in camera de ardere. Frums si la mai mare. Dusmanii vespumiseaza dar lumea cunoaste.

  • dan_grc, miercuri, 27.06.2012 15:41

    @George :)))

  • Calingura, miercuri, 27.06.2012 16:51

    A dat poporul negative in nestire. O parte insultati de ironie, altii din reflex si cei mai multi din prostie oarba.

  • dan_grc, miercuri, 27.06.2012 16:55

    Buna observatia....pe blogurile sociale sau politice sunt postaci de partid care stiu o poveste, dar aici nu-mi explic nici eu:)

  • Calingura, miercuri, 27.06.2012 17:10

    Nu eu sunt. Ci cei ca tine care dupa ce au citit parerea mea (pe care nu tin sa o impun) s-au apucat si au echilibrat raportul negative-pozitive la Dan. Uite va dau un pont daca tot nu rezistam la ironii: sterge cache-ul din browser (adica programul cu care vezi paginile de internet) si voteaza din nou. Ca parerea ta sa aiba pondere mare repeta procesul cat de mult.

  • Calingura, miercuri, 27.06.2012 17:11

    (a disparut comentariul caruia ii raspundeam. Scuze daca mesajul meu anterior a devenit confuz :)

  • LauCalin, miercuri, 27.06.2012 17:20

    George, asa o fi. La o masina care e intretinuta bine numarul de km parcursi poate avea mai mult doar un impact psihologic. Sa zicem cai ai facut km aia, dar crezi tu ca esti singurul care a reusit asta? Si doar cu Renault ai putea? Iti inteleg mandria, insa hai sa nu fim rautaciosi ;)

  • dan_grc, miercuri, 27.06.2012 17:30

    Chiar asa Laucalin, pai cum e cu aruncatul unor marci , stim noi cine si ghici care pt Toyota ?:)

  • sandu, miercuri, 27.06.2012 18:47

    pai macar acolo sa vanda si ei cutiile lor ca in europa a cam scazut vanzarea:)))

  • greu, greu..., miercuri, 27.06.2012 21:50

    Un comentariu inteligent nu puteti sa dati. Copii fara minte!

  • C .N., miercuri, 27.06.2012 22:01

    vrea doar ...marca cazan sefa

  • john, miercuri, 27.06.2012 22:11

    @C.N. ...nu-mi spune... taticu' are volkswagen la care visezi ca-l conduci... de pe bancheta din spate... iar cand te intreaba lumea te lauzi ca-i masina ta. Asta-i adevarul, mai mult ca sigur. Dupa comentarii nu va dau mai mult de 15 ani oricum.

  • jake sully, joi, 28.06.2012 01:51

    Imi place denumirea modelului din imagine "Talisman" :))))))))))

  • cristi, joi, 28.06.2012 08:31

    nici tie 12, la felul cum te oftici si la cate sti despre masini

  • dany, joi, 28.06.2012 09:55

    Daca in Europa mai merge sa prostesti lumea cu emblema din cauza nationalismului (fii patriot, cumpara masini din tara ta), prin alte zone gen State lumea cumpara masini in functie de raportul pret/calitate. Reteta e simpla, sa faca masini bune la preturi decente si vor vinde, mai ales ca au brandul Nissan de partea lor, cu o greutate mult mai mare, sa-i ajute la promovare.

  • DST, joi, 28.06.2012 10:39

    @dany Copilu' mai ai de crescut . EUROPA alaturi de SUA si Japonia, e una dintre pietele mature si pretentioase, daca nu cea mai pretentioasa. Faptul ca Renault e marca de import nr. 1 in Germania si are o cota de piata semnificativa in Europa, faptul ca e in topul statisticilor ADAC cu calificative de "bun" si "excelent" , demonstreaza ca are masini bune. O alta aberatie e sa afirmi ca americanii nu sunt nationalisti cand vine vorba de propria lor industrie auto... Daca nici americanii nu sunt patrioti, atunci cine mai este? Si nu e vorba numai de SUA. Nationalismul se manifesta in orice tara producatoare de masini. Renault are o cota de piata solida in Europa, singura vulnerabilitate e cand depinzi intr-un procent covarsitor de o singura piata. Acea piata poate incepe sa aiba probleme, iar atunci esti in mare rahat. Renault nu e singura marca europeana cu asemenea dileme. Si nu e vorba numai de raport calitate/pret. Ca sa te extinzi implica costuri logistice si de infrastructura importante. Deasemenea e vorba de adaptabilitatea la cerintele specifice pietei respective. Degeaba vii tu cu super-calitate la super-pret la o masina care i se potriveste unui european, daca tu o vinzi in Thailanda de exemplu, unde sunt cu totul alte gusturi. si vinde nalismul exista in orice tara cu industrie pro

  • dany, joi, 28.06.2012 13:47

    @DST "Batrane", confuzi Renault cu Renault Group, din care fac parte si Dacia, si Nissan, si Renault Trucks. Si tot grupul a avut in 2011 in Germania un share de 5,3%, si pt asta trebuie sa multumeasca si programului Rabla de acolo unde Dacia a facut ravagii. Americanii, ce nationalisti sa mai fie, dupa ce i-a pus Obama sa plateasca in medie o masina fara sa o primeasca, cu bailout-ul dat celor 3 din Detroit? In plus de asta, oare GM si restul gastii au dat faliment de ce nationalisti sunt americanii? Dumneata nu stii ca Toyota si Honda fac ravagii pe-acolo, sau pe ce planeta traiesti? Tu stii ca mai marele VW nici nu prea conteaza pe-acolo, cu tot succesul de care se bucura in mult prea "sofisticata" si "pretentioasa" Europa? Oare francezii sunt cam singurii ce cumpara Renault in draci de ce pretentiosi sunt? Unde ar fi grupul Renault in Asia fara numele Nissan, si un pic de Samsung, acolo? Si ce fel de marca e Renault cand nici nu stie sa faca un 4WD fara Nissan? Renault se simte in pericol in special din cauza coreenilor, care vin ca tavalagul peste ei cu un raport pret/calitate peste media lor. Si da, in general clientii cauta un raport bun pret/calitate inainte de toate, pt ca diferentele in functie de piete nu tin neaparat de intreg ansamblul de modele, ci de micile fineturi in functie de piata respectiva. Spre exemplu, in State se vand in draci sedan-uri si SUV-uri. Pai, de ce nu merg ei frumos cu Fluence, Laguna, Laguna Coupe si Latitude acolo? Foarte simplu: brandul nu le spune nimic, iar oamenii aia vor robustete, anduranta si fiabilitate de la masini, capitole unde Renault, cu parere de rau, nu prea rupe topurile. Realitatea cruda e ca cine nu si-a pus sanatos piciorul pana acum si pe alte piete, si traieste mai mult din vanzarile batranului continent, risca sa moara. A se vedea si la ceilalti francezi, PSA-ul. In contextului noului stil de viata bazat de acum inainte pe austeritate, singura carte puternica a lui Renault este Dacia, si ar fi bine sa si-o joace cu cap, pt ca ar avea de castigat. Cred ca si ei sunt constienti de asta, ca nu degeaba au bagat bani in fabrica din Maroc, si mai nou in cea din Romania pt cresterea capacitatii pe anumite componente.

  • DST, joi, 28.06.2012 14:50

    @dany Nu am facut nicio mentiune de Groupe Renault, ci m-am referit strict la marca Renault. Renault are peste 100 de mii de unitati vandute anual in Germania si e pe primul loc la import dupa marcile nemtesti. Problemele celor din Detrot tin de lacomia de la varf si managementul defectuos, nu de nationalismul americanilor, care-i departe de a fi pe cale de disparitie... Japonezii vand bine pentru ca s-au adaptat pietei, au inteles-o. I-a ajutat faptul ca au sosit mai devreme si au produse mai de calitate decat Volkswagen. Legat de Renault nu prea esti la curent cu noutatile si nu pricepi cum functioneaza lucrurile. Totul se reduce la costuri. Nu e vba ca Renault "nu stie" sa faca 4x4. Unul din avantajele Aliantei Renault-Nissan si de fapt a oricarei asemenea intelegeri, e buna conlucrare si schimbul de tehnologie pentru ca grupul sa fie puternic. Iar Alianta Renault-Nissan e puternica. E cel mai vechi grup auto. Si daca stai sa analizezi realist, faza cu raportul calitate/pret la hyundai peste media Renault este o exagerare. O exagerare intrata in reflexul sustinatorilor de koreene. Da, grupul hyundai-kia a intrat puternic in Europa si are oferte competitive, dar de aici pana la a spune ca e peste marci europene consacrate e prea mult. Nu sunt de acord ! Iar Renault nu are cum sa apara in topurile de fiabilitate facute de niste AMERICANI. Modelele Renault apar insa in nenumarate statistici si topuri de fiabilitate europene, unde sunt f apreciate. Twingo, Clio, Megane 3, Laguna 3, Scenic etc , toate sunt recunoscute pentru o fiabilitate f buna. Trebuie totusi sa fii cunoscator in domeniul auto si sa stii unde sa te uiti. Da, Renault incearca noi strategii, incearca sa evolueze, dar aspectele astea sunt valabile pentru supravietuirea oricarui producator, indiferent ca se numeste volkswagen, opel, mercedes sau hyundai. "singura carte puternica" ? ma faci sa rad! Printr-un grup puternic, Renault-Nissan intelege sa acopere toate cerintele de mobilitate a umanitatii. Suna pompos, dar asa este. Vorbesc aici de ultra-lowcost (da, urmeaza un concurent pt Nano), lowcost (Dacia, Lada, Venucia, apoi Datsun), masini de volum (Renault, Nissan), premium (Infiniti, Alpine-viitoarea divizie de lux Renault) , masini electrice (gama z.e. , Leaf, NV200 etc), hibrizi etc. Deasemenea Renault-Nissan are in calcul perfectionarea si eficientizarea motoarelor pe benzina/diesel si crearea unor masini din pasiune. Asta spre deosebire de hyundai-kia , ca tot i-ai mentionat...

  • DST, joi, 28.06.2012 15:14

    "de ce nu merg ei frumos cu Fluence, Laguna, Laguna Coupe si Latitude acolo?" Raspunsul l-am dat mai sus, dar se pare ca nu-ti convine si ai ales sa-l ignori. Ca sa te extinzi implica costuri logistice si de infrastructura importante. Deasemenea e vorba de notorietate (da) si de adaptabilitatea la cerintele specifice pietei. Degeaba vii tu cu super-calitate si super-pret la o masina care i se potriveste unui european, daca tu o vinzi in SUA de exemplu, unde sunt cu totul alte gusturi. Ia exemplul Ford Focus. Pana acum au avut Focus europenizat, creat special pt batranul continent :) Acum insa cu ultima generatie cand s-au hotarat sa-l faca mai "global" ca sa impace si capra si varza, n-au mai avut acelasi succes.

  • jake sully, joi, 28.06.2012 16:39

    @DST "Renault e marca de import nr. 1 in Germania"???? Nici gand,prietene!...Kannst du vergessen!!!!Renault nu e nici pe departe marca nr 1 de import in Germania.Locuiesc aici si stiu ce spun!

  • jake sully, joi, 28.06.2012 16:41

    Scuze,Sebi...Iar iti comentezi propriile articole!?!

  • LauCalin, joi, 28.06.2012 17:57

    @DST, Renault a avut vreodata vreo tentativa sa intre pe piata din SUA?

  • dan_grc, joi, 28.06.2012 18:14

    Nu vreau sa scriu romane despre acest subiect dar vreau sa spun doar atat: piata din Europa de Vest mai ales este cea mai exigenta dintre toate, de la clasa medie in sus orice merge aici este bun si pt SUA, invers nu prea, iar americanii sunt nationalisti pana la o limita de...pret, cand Mercedes, Bmw,Lexus vand mai mult decat Cadillac nationalismul mai are de asteptat, iar cand Passat pt SUA are suspensie spate semi-independenta si motoare mai invechite tehnologic, fata de suspensie independenta pt Europa( exemplele sunt multe) oferit la un pret mai mic , desigur, e destul de clar unde sunt pretentiile mai mari

  • LauCalin, joi, 28.06.2012 18:26

    Eu nu stiu cum puteti spune ca americanii sunt nationalisti in conditiile in care cea mai mare piata pentru masnile japoneze o reprezinta America. Si vorbim, de milioane de masini vandute anual. Nu putine sunt cazurile in care masinile japoneze sunt vazute mai bine, fie ca vorbim de Toyota Corolla, de Lexus sau Infiniti. Unde mai pui ca japonezii au creeat marci special pentru americani, gen Scion sau Acura. Culmea e ca niciodat nu s-a pus problema ca ar avea vanzari slabe. Si nu uitati de recallul Toyota, initiat de americani. Si tot americanii au facut ca Toyota sa ajunga iar pe primul loc in lume.

  • sergiu, joi, 28.06.2012 20:55

    fanii renault=prostie oarba

  • Mihai, joi, 28.06.2012 20:58

    mai sulica, degeaba te lauzi tu ca stai in germania ca nu stii pe ce planeta traiesti :) uita-te pe statisticile de vanzari si pe urma mai vorbim. DST are dreptate.

  • LauCalin, joi, 28.06.2012 21:55

    Mihai, poate ma lamuresti tu cu un raspuns la intrebarea de mai sus. Si poate ma lamuresti cum se faceca Renault Megane de exemplu are preturi de pornire mai mici decat concurenta directa si motor mai puternic, dotari mai bune, garantie mai mare, e la fel e confortabil si are siguranta de top. Pe tine si pe... DST poate va aud cei de la marketing de la VW, Opel, Ford, Peugeot, Citroen si ii invatati si pe ei cum se vinde o masina mai usor.

  • john, joi, 28.06.2012 22:20

    Japonezii vand bine intr-adevar, insa nu trebuie exagerat. Primele 2 marci americane - Ford si Chevrolet - vand cat Toyota Honda si Nissan la un loc. Americanii sunt nationalisti. Statistici vanzari 2011: 1. Ford 2,057,210 2.Chevrolet 1,775,812 3.Toyota 1,396,838 4.Honda 1,023,986 5. Nissan 944,073

  • DST, joi, 28.06.2012 22:26

    @LauCalin Cum se face... cum se face :)) tine de competitivitate... mana de lucru ieftina, tehnologii de grup etc. Megane de exemplu se face in Spania, Focus in Germania, 308 / C4 se fabrica in Franta samd. Chiar trebuie sa-ti dau mura-n gura?

  • DST, joi, 28.06.2012 23:12

    "Renault a avut vreodata vreo tentativa sa intre pe piata din SUA?" Da, Renault a vandut in SUA, insa e de domeniul trecutului. Ancient history. Renault nici nu are nevoie deocamdata de piata din SUA. Se poate concentra pe piete cu potential mai mare, precum China, India, Rusia, America de Sud etc. Deja a facut parteneriate, Autovaz in Rusia, Bajaj Auto in India, Dongfeng Motor Co. in China etc. Gandeste inteligent Carlos Ghosn. Veti fi surprinsi, dar in cativa ani Renault va veni cu cifre de vanzari spectaculoase.

  • jake sully, vineri, 29.06.2012 02:36

    @Mihai Mihaita uita-te aici: http://www.autobild.de/bilder/die-beliebtesten-marken-2011-2773258.html#bild25.Sulica esti tu! Renault are 160 de mii de unitati vandute in 2011in Germania iar Ford(marca de import),230 de mii. Sebi,devii penibil,...serios!!Vrei sa ai neaparat dreptate??De ce imi ascunzi comentariile?Cand mai sustii afirmatii din astea,mai informeaza-te.O zi buna!

  • DST, vineri, 29.06.2012 09:28

    Luati exemplul masini din poza - Renault Talisman. E o masina SPECIAL CONCEPUTA pentru piata din China. Costa aproape 40.000 euro. Poate parea ciudat ca Renault vrea sa faca volume cu o masina scumpa, insa asta se cere. Chinezii vor masini high-end, mari, impunatoare. Renault bineinteles se adapteaza. Koleos de exemplu e un succes si are vanzari de aprox. 20.000 unitati anual.

  • DST, vineri, 29.06.2012 09:42

    @suli Nu ma intereseaza de unde iti iei tu informatiile, insa cifrele oficiale declarate sunt 181.176 unitati in Germania 2011. http://www.renault.com/en/groupe/renault-dans-le-monde/pages/ventes.aspx Iar Ford si Skoda sunt considerate de-ale lor. Ford are "germanicul" Focus care se fabrica acolo si face volume importante. Afirmatia e perfect valida. Exceptand marcile germane / pseudo-germane, Renault vinde cel mai bine. Adica mai bine decat koreeni, americani, japonezi, britanici...

  • LauCalin, vineri, 29.06.2012 10:53

    DST, uite ca putem avea si discutii frumoase, wich is good ;) Dar mai spune si ca dintre toti concurentii directi Megane de exemplu este mai ieftin cu cel putin 1000 de euro in conditiile in care, asa cum am mi zis, are cel mai puternic motor in versiunea de baza si e mai bine dotat. In Romania diferentele sunt si mai mari, chiar de peste 2000 de euro. E un factor care conteaza mult, pentru ca toti ne dorim mult, bun si ieftin. Cel mai apropiat pret fata de Megane este Astra, conform site-urilor oficiale ale marcilor din Germania. Mai tine cont ca la acele preturi se aplica si oferte speciale, unde cele mai tentante mai mereu au fost la francezi.

  • DST, vineri, 29.06.2012 12:39

    @LauCalin MEGANE nu e deloc cel mai ieftin , dar nici printre cele mai scumpe. Preturile sunt stabilite diferit in funtie de piata, insa liniile generale sunt aprox. aceleasi. Kia Ceed de exemplu incepe de la 14.000 euro in Germania, iar Megane de la 16.000 euro. Un Golf si un 308 in jur de 17.000 euro. Se poate spune ca Megane are un raport calitate/pret foarte bun. Si se vinde bine. PS: 'discutii frumoase' ? nu conta pe asta daca incepi sa arunci cu noroi nejustificat Un Kia ceed de exemplu este mai ieftin

  • LauCalin, vineri, 29.06.2012 15:42

    Asta spuneam si eu. Primesti mai mult pentru mai putini bani decat ofera concurenta directa. Iar asta este o politica generala Renault. Este unul din motvele pentru care Renault atrage clienti. Si nu zic ca e un lucru rau. Dar sunt si exceptii, cum este cazul lui Espace. Insa unul e considerat "parintele monovolumelor" si acela nu e Sharan de exemplu. :) In mare, cand e vorba de concurenta Renault se gandeste in primul rand la VW, Ford, Opel (daca nu ma insel pretul de pornire pentru Astra in Germania este mai mic ca la Megane... repet, nu sunt sigur) si Peugeot. Adica la marcile care au cele mai mari vanzari din Europa. Si ca sa nu zici ca sunt rautacios sau am ceva cu Renault si eu sunt de acord ca, cel putin dpdv calitativ Renault a crescut simtitor in ultimii ani.