BMW pregătește o nouă generație de baterii fără cobalt în așteptarea unei game care în 2023 va conține 13 modele full-electrice
Aflată în continuă expansiune, gama de modele BMW încărcabile la priză (hibride și electrice) va exploda în următorii 3 ani. Inginerii germani susțin că actualele baterii vor fi și ele îmbunătățite continuu atât la nivelul autonomiei, cât și la cel al componenței chimice.
Cea mai mare problemă a industriei de producție a bateriilor de mașini electrice - și nu numai - este prezența cobaltului în componența acumulatorilor. Această problemă vizează atât extracția cobaltului, cât și reciclarea bateriilor. Însă industria lucrează la eliminarea problemelor și, într-un orizont de timp de câțiva ani, inginerii vor găsi rezolvarea.
Drumul spre baterii fără cobalt
Aceasta este opinia specialiștilor BMW în dezvoltarea bateriilor pentru mașinile electrice și hibride plug-in. Într-o conferință online la care a participat și Automarket, inginerii BMW au declarat că bateriile în a căror componență nu se regăsește cobaltul se află în acest moment în faza de cercetare și dezvoltare.
"Acum câțiva ani, 2012-2013, atunci când am început efectiv dezvoltarea bateriilor, componența chimică a unei celule standard pentru bateriile mașinilor electrice implica nichel, mangan și cobalt în proporție egală. Dintre toate acestea, cobaltul este metalul care generează cele mai multe probleme, pentru că e foarte scump, iar condițiile sociale din țările în care este extras sunt critice. Celelalte metale din baterii nu reprezintă o problemă, pentru că ele sunt utilizate în aplicații diverse și în alte industrii", spun oficialii mărcii bavareze.
Conform acestora, BMW a luat deja măsuri care încearcă să rezolve parțial și apoi definitiv problema cobaltului: "BMW s-a implicat deja în programe care relochează extracția cobaltului din Congo în Australia, iar de acolo noi ne angajăm să furnizăm materialul către producătorii de baterii cu care lucrăm. Din perspectiva ingineriei, compoziția efectivă a bateriei evoluează și soluțiile actuale se îndepărtează din ce în ce mai mult de cobalt, chiar și de nichel. Bateriile fără cobalt sunt în dezvoltare", spun oficialii mărcii din Munchen.
BMW în 2023: 13 modele full-electrice
BMW oferă o gamă din ce în ce mai largă de hibride plug-in (PHEV) care completează versiunile pe benzină și diesel oferite în familiile de modele "tradiționale" ale mărcii. Începută cu sportiva i8, gama PHEV de la BMW s-a dezvoltat astăzi foarte multe pe orizontală și verticală, versiuni de acest tip putând fi regăsite în gamele modelelor Seria 2 (Active Tourer), Seria 3, Seria 5, Seria 7, X1, X2, X3, X5 și Mini Countryman. Alături de acestea, gama de modele electrice oferite de BMW va fi extinsă în acest an prin lansarea noului iX3, primul SUV 100% electric oferit de brandul german. Acesta se va alătura actualelor BMW i3 și Mini Cooper SE. Ulterior, în 2021, BMW va scoate pe piață o versiune de serie a conceptului i4 și una a conceptului SUV iNext.
Pe termen scurt și mediu, BMW va oferi o gamă care va conține cel puțin 25 de modele electrificate (hibride sau electrice) până în 2023, 13 dintre acestea urmând să fie 100% electrice.
13 modele electrice pana in 2023 pentru o firma care afirma recent ca dieselul mai are cel putin 20 de ani :)) O mare dezamagire pentru fanii disperati dupa diesel. Si am citit eu bine? IX3 se va produce in China? :))