BMW pregateste primul sau diesel tri-turbo

Publicat luni, 13.04.2009 11:30 de Bogdan Mirică

Surse din interiorul BMW anunta ca bavarezii se pregatesc de lansarea unui diesel tri-turbo de 354 de cai putere, care ar urma sa echipeze o versiune de performanta a actualului X5.

Diesel-urile BMW sunt recunoscute pentru puterea livrata si eficienta consumului, insa bavarezii nu se multumesc doar cu atat si se pare ca planuiesc versiuni si mai performante. Surse din interiorul constructorului german anunta devoltarea unui motor diesel tri-turbo in viitorul apropiat insa, momentan, aceste informatii raman doar la stadiul de pure speculatii.

Motorul diesel performant ar urma sa ia nastere din actualul bi-turbo cu sase cilindri in linie. Se pare ca viitoarea unitate va livra 354 de cai putere si va fi folosita pentru a da nastere unei versiuni diesel de performanta a SUV-ului X5. Noul motor BMW va fi "acompaniat" de tehnologiile Efficient Dynamics: sistem start-stop si sistem de regenerare a fortei de franare.

Din primele informatii se pare ca diesel-ul va fi orientat doar catre publicul european si isi va face treptat debutul in toata gama BMW: pe X6, Seria 5 si Seria 7.

via | BMWblog

  • raul, luni, 13.04.2009 17:51
    hm.

    o cilindree ceva?

  • nae, luni, 13.04.2009 17:58
    adica cum

    adica cum triturbo?

  • bogdanm, luni, 13.04.2009 18:05
    @nae

    Stimate cititor la aceasta intrebare nu va pot raspunde decat cu un link http://www.youtube.com/watch?v=8kZoqHymcUE&feature=related Va multumesc!

  • Vlad, luni, 13.04.2009 18:30
    Inca o solutie geniala din partea BMW

    Acest motor diesel cu 3 turbine este o alternativa foarte viabila la motoarele V8 de cilindree mare la care BMW a renuntat din cauza greutatii mari a acestora, greutate ce apasa foarte mult pe puntea fata afectand distributia greutatii(se stie ca majoritatea BMW -urilor au aproape 50:50 distributia greutatii pe cele doua punti) si in final manevrabilitatea masinii . Chiar cu 3 turbine montate, un motor 6 in linie este mai usor decat un motor V8 cu o cilindree de 4 litri .

  • mowgli, luni, 13.04.2009 20:06
    bun asa

    cate o turbina la 2 cilindrii? hmmm.ingenios, inseamna ca o sa aiba un cuplu disponibil pe o plaja foarte larga de turatii, si un consum foarte scazut.asteptam, asteptam...

  • vlad, marţi, 14.04.2009 00:35
    best engines

    dupa senzationalele motoare pe benzina biturbo recent lansate, bmw va deveni lider autoritar si in domeniul diesel... si din nou vor curge premiile best engine of the year....

  • hi,hi,hi, marţi, 14.04.2009 03:37
    ha,ha,ha

    Trei turbine si sa scoti doar 354 CP ? adica fata de stoc numai cu o turbina cat ar avea 200 - 250 CP ? sa mai pui 2 turbine si sa adaugi 100 CP ? slabutz si o mai fi si un motor de 3000 cc care numai prin remapare il duci elegant cu ceva cai in sus. asteptam

  • mowgli, marţi, 14.04.2009 09:37
    dont forget

    nu uita hi,hi,hi ca e vorba de diesel aici.Actualul motor de pe x5 are 282 de cai din 3500 cmc.Ei tintesc consum si dinamism.Si in motorsport, 2 turbine nu inseamna 50% mai multi cai fata de o turbina, ceea ce obtii e un lag mult mai mic, un dinamism mai mare si consum mai bun, ardere mai eficienta, you now... in loc sa pui o ditamai turbina ineficienta, pui 2 mici.

  • tom, marţi, 14.04.2009 09:42

    Nu e vorba de putere mare aici ci despre disponibilitatea puterii pe toata plaja de turatii sau cel putin pe mare parte din ea, nu sa astepti sa ajungi la 3000 rpm sa ai putere

  • Alex Seremet, marţi, 14.04.2009 11:10

    Nu e "regenerarea fortei de franare". Este recuperarea energiei consumata la franare.

  • xXx, marţi, 14.04.2009 21:06
    link la misto

    ce naiba va bateti joc de noi cu linkuri aiurea spre youtube,rusinica!

  • dogy, marţi, 14.04.2009 22:01
    turbinele

    la BMW sunt una mica in fata alteia mai mare.................nu pe fiecare linie de cilindri.............sunt curios daca cea de-a treia e tot in linie cu celelalte

  • Maka, miercuri, 15.04.2009 00:15
    Cum e treaba asta cu tirbinele

    La BMW exista acum motoare cu 2 turbine, atat care functioneaza in paralel dar si " in cascada". In paralel inseamna ca fiecare turbina supraalimenteaza jumatate din numarul de cilindri. "In cascada" inseamna ca o turbina are un diametru mai mic si una un diametru mai mare pentru a functiona eficientpe plaje diferite de turatii. Astainseamna ca se otine cuplu constant pe o plaja foarte larga de turatii si se elimina inconvenientul "turbo lag" O a treia solutie se gaseste pe MINI Cooper S - twin scroll turbo cu o singura turbina dar galeria prin care curg gazele spre ea e formata din doua sectiuni si prin obturarea sau nu a uneia printr-o valva se obtine raspuns al turbinei si la turatii mici si la cele mari. Solutia aceasta maie folosita la masini sport (Lancer evo 8 - 2 litri 290 CP, Mazda Rx7 si alti monstri).

  • tds, marţi, 28.04.2009 11:33

    mi se pare deja exagerat, puterea respectiva se putea scoate cu un un sistem biturbo mai eficient si o mapare mai agresiva; cat despre partea cu lag va fi prezent si cu 10 turbine, sa fim seriosi diesel-ul nu e asa de rapid la accelerare @mowgli parca te dadeai fan bmw, motoarele diesel in 6 cilindri de la bmw au 3.0 si sunt disponibile in 2 versiuni cu indicativul 30d versiune cu mai putini cai si 35d cu twin turbo

  • GG 1, duminică, 17.05.2009 10:52
    Tri

    Pe vremuri (acum 20 de ani) avea un vecin o janghina de Dacie 1100 si se lauda ca i-a modificat motorul (?!!!?) Adica il facu-se (zicea el) triturbo .....Intrebandu-l cum functioneaza spunea : Prima turbina mareste presiunea si o trimite in a doua . A doua o amplifica si mai mult si o trimite in a treia......Iar a treia ANULEAZA ce au amplificat primele doua....deci ....concluzia ?! Poti sa faci si decaturbo......importanta e ultima turbina....nu ?