BMW și Jaguar Land Rover vor dezvolta împreună motoare pentru mașini electrice: parteneriatul începe după lansarea SUV-ului electric BMW iX3 în 2020
BMW și Jaguar Land Rover au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea în comun a sistemelor de propulsie pentru mașinile electrice pe care le vor lansa în viitor.
Industria auto traversează o perioadă în care marii producători caută diverse alianțe și parteneriate prin care să reducă costurile de producție pentru noile tehnologii din domeniu, în special pentru cele legate de mașini electrice, tehnologii autonome, sisteme de conectivitate sau servicii de car-sharing.
BMW este unul dintre producătorii cei mai activi în această direcție, iar germanii au anunțat miercuri semnarea unui parteneriat cu Jaguar Land Rover.
Astfel, BMW va lansa anul viitor a cincea generație a tehnologiei pentru sistemele de propulsie electrice prin intermediul SUV-ului electric iX3 (foto). Ulterior, inginerii BMW vor colabora cu inginerii Jaguar Land Rover pentru îmbunătățirea acestei tehnologii în cadrul viitoarelor modele pe care le vor lansa.
Colaborarea va avea loc în cadrul unei echipe comune de ingineri care va fi localizată la Munchen, însă producția efectivă a sistemelor de propulsie va avea loc la propriile unități de producție BMW și Jaguar Land Rover. În plus, cei doi producători își propun să achiziționeze împreună materia primă necesară pentru sistemele de propulsie, cu scopul de a reduce costurile.
Pentru moment, BMW și Jaguar Land Rover nu au anunțat când vor lansa primele modele electrice bazate pe noul parteneriat.
BMW iX3 va deveni în 2020 primul SUV electric al mărcii de la Munchen și reprezintă practic versiunea electrică a SUV-ului X3. Acesta va avea o baterie suficient de generoasă pentru a asigura o autonomie de 400 kilometri (WLTP) care va putea fi încărcată la stații de încărcare rapidă de până la 150 kW. Modelul va fi lansat la nivel global, însă producția va avea loc doar la uzina Shenyang din China.
Via BMW, Jaguar Land Rover
Englezii au unii din cei mai buni ingineri din lume. Chiar daca industria auto britanica a ajuns aproape in totalitate pe maini straine, asta nu inseamna nimic. In industria de aparare si tehnologii de varf, sunt foarte foarte tari. Eu cred ca BMW a facut o miscare buna. Un alt aspect al automobilelor electrice care rastoarna calculele traditionale, este ca renunta la motoarele termice, zona in care anumite firme n-au avut un istoric prea bun. Jaguar, Land Rover, Morris, etc sunt doar unele din ele.