BMW va construi 5 fabrici de baterii pentru mașini electrice
Grupul BMW a anunțat planurile sale de a construi 5 fabrici noi de baterii pentru mașinile sale electrice. Dintre acestea, două vor fi în Europa, două în America de Nord și ultima în Asia.
Constructorul bavarez continuă eforturile sale de electrificare prin construirea unor fabrici noi de baterii. Mai exact, Grupul BMW urmează să construiască nu mai puțin de 5 asemenea fabrici pentru viitoarele sale mașini electrice. Anul viitor va fi lansat primul model din noua generație de modele electrice Neue Klasse.
În ceea ce privește uzinele, două dintre acestea vor fi construite în Europa. Astfel, BMW va avea o fabrică de baterii în Germania, la Strasskirchen și încă una la vecinii noștri din Ungaria, la Debrecen. Alte două fabrici de baterii vor fi construite în Statele Unite, la Woodruff și în Mexic, la San Luis Potosi. La final, cea de-a cincea fabrică va fi construită în China, la Shenyang.
Noile modele electrice din familia Neue Klasse vor primi baterii cu celule cilindrice. De asemenea, toate modelele noi vor primi o arhitectură de 800 de volți. De aici ar rezulta o autonomie mai mare cu 30%, o viteză de încărcare mai mare tot cu 30% și o eficiență mai bună cu 25% față de modelele electrice din prezent ale grupului german.
via BMW
-
eco friendly, miercuri, 31.07.2024 13:03
Cand vezi ce suprafata ocupa fiecare dezvoltare in parte si cand te gandesti la ce amprenta de carbon or avea, incepi sa-ti pui problema cat de sustenabil este totul
-
@eco friendly, miercuri, 31.07.2024 13:10
Și dacă ești deștept poți să și răspunzi: și fabricile de vehicule termice ocupă suprafețe mari și emit mult CO2. Dar mașinile cu ardere internă emit și când sunt folosite, unele, poate, 20 de ani sau mai mult.
-
dan_grc, miercuri, 31.07.2024 13:34
Cu materii prime din China la patru din cele cinci .
-
@dan_grc, miercuri, 31.07.2024 13:44
Asta e stire speciala pentru tine. Nu conteaza materia prima, conteaza ce va produce BMW cu ea. Nu suna a masini cu motoare diesel :))
-
., miercuri, 31.07.2024 13:52
Ho ho si-au dat drumu strumfitele.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 31.07.2024 13:54
@eco-ingrijorati Nimic nu e sustenabil in modul de viata actual. Ultimile crampeie de sustenabilitate au fost la bunicii si strabunicii nostri care isi produceau in propria gospodarie 95% din tot ce aveau nevoie iar restul de 5% era obtinut din comunitate sau de la cel mai apropiat targ. Noi folosim zilnic produse care au strabatut sute de mii de kilometri ca sa poata fi puse la un loc, mancam mancare de la sute, mii si chiar zeci de mii de km si ne imbracam cu haine de la mii de km. Ne incalzim cu gaze de la mii sau zeci de mii de km, ne miscam cu petrol adus de la mii de km si putem continua pana la sfarsitul vietii fara sa ne repetam. Asa ca in lumea asta care arata cum arata, inca cinci fabrici de cate 10-20-30 de hectare fiecare e total nesemnificativ. A aduce in discutie sustennabilitatea in complexitatea lumii actuale releva doar ipocrizie si interese ascunse.
-
@@, miercuri, 31.07.2024 13:57
Fabricile de termice deja exista, nu se taie alte paduri pentru a li se face loc. Pentru electrice trebuie si fabricile de masini, si cele imense de baterii. In plus, fabricile de masini conventionale sunt pavilionare, multe cu spatii verzi exterioare printre departamente. Inainte sa jignesti, incearca sa gandesti cat de cat...
-
Mihai, miercuri, 31.07.2024 13:57
Cu dedicatie fara numarrrrr pentru dan_grc si Dutz si fara numar pentru toti cu DIZAL. Tot nu e clara directia BMW baieti???? Sunt noi fabrici pentru noi motoare diesel?????
-
@a mic, miercuri, 31.07.2024 14:20
Ipocrizia e a celor care spun ca "electrificarea" e sustenabila si nepoluanta. La scara planetei cele 5 fabrici noi pe moment poate nu conteaza, dar nu spune nimeni ca vor fi singurele. Si nu stim nici cat rau vor face pe toata durata exploatarii lor, nu doar cand vor fi facute. Si nici cate vor urma
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 14:25
Fabricile pentru termice de vor închide sau transforma. Ultima bașina anti-EV: aoleeeeuuuu, s-au tăiat copaci ca sa facă fabrici EV. Ciumpalac, în ultima suta de ani s-a defrișat și poluat în neștiure ca sa se fabrice termice. Ipocrit nesimțit.
-
@14:25, miercuri, 31.07.2024 14:28
Si de ce nu le transforma pe astea, desteptule, in loc sa spuna cat de benefici sunt ei mediului dar sa continue cu aceleasi metode?
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 14:32
Pentru ca proștii încă mai cumpăra termice, prostule.
-
nobody, miercuri, 31.07.2024 14:34
Termicele au imputit atmosfera timp de 100 de ani. Acum trecem pe baterii, sa fim siguri ca vom imputi si solul. Pana la urma, daca nu avem ce respira, de ce sa avem ce manca?
-
@14:32, miercuri, 31.07.2024 14:35
Si tu cumperi electrica, desteptule? (bicicleta, ca masina nu iti permiti)
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 14:37
Pe cuvântul tău ca nu-mi permit sau așa te simți tu mai bine, sărăcie? Frustrat ratat.
-
@14:37, miercuri, 31.07.2024 14:42
Asa se vede din exterior. In vise, evident ca iti permiti orice. Dar da, poate gasesti vreuna ieftina facuta dauna totala prin State pe mobile.de
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 14:45
Din exterior se vede ca mori de ciudă, sărăcie. Prostul moare de grija altuia.
-
@14:45, miercuri, 31.07.2024 14:56
Atunci de ce continui sa raspunzi si sa iti confirmi frustrarile? E ok sa nu iti permiti masina, nu e neaparat din cauza ca nu valorezi mare lucru
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 15:10
Pentru ca îmi face placere.
-
@15:10, miercuri, 31.07.2024 15:14
Imi pare rau sa aud ca, dupa ce ca nu iti permiti masina, nu ai nici prieteni... E trist
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 15:23
Și mie ca ma cauți în kur de mașini și prieteni.
-
@15:23, miercuri, 31.07.2024 15:27
Pai ziceai ca iti face placere... Acum iti pare rau? Nici sa recunosti ca esti gay in zilele noastre nu mai e nicio rusine
-
@@@, miercuri, 31.07.2024 15:30
Îmi face și recunosc. Spor la treaba!
-
Nea Volan, miercuri, 31.07.2024 17:29
Asteptam inputu' lu' duzulica, facatorul de fabrici. El de fapt stia informatia, dar a tinut-o secret, pana s-a dat public. Dar mai cred ca nu i se potrivea nici la propaganda anti-EV. Intre timp, o sa-l dau si pe pmc cu capul de volan, tare de tot, sa-i vina mintea la cap, desi am mari indoieli ca se va intampla. Oricum, merita incercat.
-
George Simion, miercuri, 31.07.2024 20:21
nici o fabrica la colonie aicisa? tot la ungurii "putinisti"? sa ne egzplice dizelistii cum vine asta..
-
@dan_grc, miercuri, 31.07.2024 20:39
Ti-au urmat astia de la BMW sfaturile si renunta la electrificare. Au vazut ce comentarii faci legat de electrice si si-au dat seama repede ca nu au niciun viitor. Asa ca au anulat contractul cu suedezii de la northvolt ca nu puteau sa le dea baterii mai repede si mai fac vreo 5 fabrici pentru baterii. Cum e? Tot buna e strategia BMW? Parca asa ziceai ca e perfect ca merg in paralel, ca nu se axeaza pe electrice. Acum ce fac, tot asa?
-
PMC, miercuri, 31.07.2024 20:45
Aualieeeeeu cum fac cerc si se impung unii pe altii in dos toti electrizatii de serviciu. Trenuletz, nu alta! :)) Ooomaigaaad, ce extaz, ce bucurie pe voi. :)) Asa au zis si VW dupa care au anuntat ca UUUPS, fac in continuare motoare ucigase de copii :)) De 65 de miliarde ;) Mai e mult pana departe fetelor. Linistiti-va si mai faceti si altceva decat varsat ineptii pe AM. Btw, ma mir ca va plateste cineva. Cum dracu poti lucra cand scrii km de prostii din 5 in 5 minute pe ceva site obscur pana la urma? Incredibil...
-
Dutz, miercuri, 31.07.2024 21:36
Da Nea Volan (o alta foca), cine lucrează cu BMW-ul știe de PLANURILE respective, de cea din San Luis Potosi știu de la nenea Harald de aproape un an. Asta-i planul, dar atenție focile, BMW este premium și planul este să dezvolte in house capacități de producție flexibile. Pentru fabrica din Mexic încă nu este stabilit ce model 100% electric va fi produs, momentan se produce doar seria 3 PHEV (aproximativ 40 buc/zi în scădere de la 90), iar G42/87 este doar ICE. În fabrica din SLP BMW-ul asamblează 550 mașini/zi. Nu are nimeni certitudinea cererii pentru BEV-uri și împotriva bălăriilor pe care le debitați NU sunt împotriva BEV-urilor, la ce ar folosi? Pe de altă parte să las focile să creadă că-s rechini nu se face ;)… uite cum este cazul tău. Ca să nu las ideea de mai sus în aer… mai multe BEV-uri de la BMW nu înseamnă mare lucru. Ca să se “simtă ceva” este nevoie de mașini electrice în zona 20-25.000 care să poată fi utilizate cât de cât similar cu un ICE… ori momentan nu este nici una, în fapt sunt la sub 50% flexibilitate. Te las să te dai cu capul de volan, să-ți ștergi mucii și rânjetul de retard ;) PS cum dreq să te “emoționezi” când vezi o asemenea știre?… este un plan. Mare disperare “stimabile” foci, mare disperare.
-
un cetatean, miercuri, 31.07.2024 22:04
Iar ragaie de inteligenta cineva, ce anume nu se intelege din faptul ca Bmw merge in paralel ? Au nevoie de sute de mii de baterii pe an, adica si pentru hibride, decat sa stea la mana furnizorilor, au calculat ei ca e mai bine sa le fabrice singuri, le vor avea mai repede, va fi mai convenabil economic, dar doar pentru ei, nu si pentru clienti, deci care este marea stire ? Au inchis fabricile de termice si motoare ? Haterul de Bmw cu aceasta marca va muri in gand, e prea puternic sentimentul .
-
@Dutz, miercuri, 31.07.2024 22:38
https://m.zf.ro/business-international/germania-nu-mai-este-locomotiva-economica-a-europei-ci-frana-iar-22448016 Mananci castane. Germanii se pravalesc. Doar cocalarii ii mai ajuta.
Dutz, joi, 01.08.2024 01:02Și ce are asta cu ce am spus sau cu știrea? Ai tu așa tresăriri? Ești mai trist decât foca dinainte… si copy/paste este muuuult prea mult pentru tine. Dar nu te bloca, explica ce are in comun link-ul tau (posibil relevant in alt context) cu subiectul discutat???
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", joi, 01.08.2024 11:23
Apropo de rânjet de retard.... a bătut vântul azi noapte.
-
@Dutz, joi, 01.08.2024 12:09
Germania trebuie sa isi schimbe viziunea despre putoarea care o produce ca sa devina din nou un nume in Europa. Tu nu ai cum sa intelegi legatura, ca esti limitat ca altul de pe aici. Poti zice tu legatura dintre cele 5 fabrici pentru baterii si masinile cu motoare termice???? Esti tate trist si limitat.
Dutz, joi, 01.08.2024 17:25N-am glob de cristal… ce treaba am eu cu planurile BMW? Planurile se pot schimba… până la fapte și vânzări este cale lungă, foarte lungă. I-a un șervețel să absorbi umezeala… prea te-ai înfierbântat și scremut să debitezi o întrebare cretină. Da unde sunt creșterile la vânzări la mașinile viitorului? Aveam “apă la moară” săptămânal… cine v-a spus ca se va face liniște? Hai toate focile în cor… Dutzu, PMC, Sherif, Dan.. etc. ;)
-
spaclu lu manole, vineri, 02.08.2024 01:58
Linistiti-va baieteilor, BMW se reprofileaza. Astea nu-s fabrici de baterii pentru ce va ganditi voi. Maxim ceva hibride, in rest, aspiratoare portabile, motociclete pa curent, ceva motocositoare si multe dildoaie, ca am auzit ca delifinii au intrat in depresie nu mai violeaza-n grup. Mereti la culcarica-ca dieselu nu moare si nici nu se preda. La fel cu benzina + motorul cu aburi. Decat shareta cu cai a disparut, da-n rest, toate e bine. Dudie.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Dutzulicăăăă!