BMW Z4 va primi în 2017 un succesor dezvoltat împreună cu Toyota

Publicat marţi, 05.08.2014 10:56 de Sebastian Toma

Un reprezentant al mărcii BMW a confirmat dezvoltarea unui succesor al lui Z4 în compania japonezilor de la Toyota. Modelul este aşteptat să debuteze în 2017 şi va avea şi motoare cu şase cilindri în linie.

BMW pregăteşte un succesor al lui Z4 împreună cu japonezii de la Toyota, iar modelul respectiv va beneficia şi de un motor cu şase cilindri în linie, titrează australienii de la Motoring.com. În cadrul unui interviu acordat de Kai Lichte, specialist produs în cadrul BMW Group, oficialul a prezentat o serie de informaţii referitoare la viitorul model al companiei germane, printre care se numără şi motorizarea respectivă.

Roadsterul este aşteptat să fie lansat pe piaţă în anul 2017, în aceeaşi perioadă în care este programată lansarea echivalentului său din gama Toyota.

BMW va restaura modelul 507 Roadster care i-a aparţinut lui Elvis

Motorizarea cu şase cilindri în linie va fi cea mai mare unitate din noua familie modulară de la BMW, urmând să totalizeze aproape 3.000 centimetri cubi. Familia modulară de motorizări a mărcii bavareze include propulsoare cu cilindri de 500 centimetri cubi, versiunile cu trei cilindri având o capacitate de 1.5 litri, în timp ce unităţile cu patru cilindri în linie au o capacitate de 2.0 litri. Unitatea care va ajunge sub capota succesorului lui Z4 poartă numele de cod B58 şi va echipa şi vitiorul Seria 7. Unitata respectivă este aşteptată să livreze 440 Nm şi 335 CP datorită sistemului de injecţie directă şi a soluţiilor de supraalimentare TwinPower Turbo ale mărcii germane.

BMW: "Seria 2 Active Tourer va aduce clienţi noi pentru marcă"

Viitoarea motorizare cu şase cilindri în linie a succesorului lui Z4 va dezvolta în jur de 335 CP, anunţă unele surse din industrie citate de Motoring.com.

Presa germană: BMW ar putea lansa un hibrid plug-in pe nume i9 în 2016

Lansarea unui succesor al lui Z4 apare în momentul în care segmentul roadsterelor premium este în scădere, dar Kai Lichte explică necesitatea unui asemenea model în gama producătorului bavarez, motivând raţiuni emoţionale pentru prezenţa acestuia în portofoliul constructorului din Munchen. În ceea ce priveşte colaborarea dintre BMW şi Toyota, oficialul mărcii germane a detaliat responsabilităţile părţii germane, care vizau dezvoltarea motorizărilor otto şi a materialelor uşoare de caroserie, acestea din urmă fiind ispirate de tehnologia folosită pentru modelele i3 şi i8 ale bavarezilor.

BMW i8, primele imagini: supercarul hibrid al nemţilor anunţă un consum mediu de 2.5 litri la sută


Via Motoring.com.au

  • tzenu_bmw, marţi, 05.08.2014 13:15

    ar fi o prostie sa renunte la motorizarea de 6 in linie pt. un model k Z4..... nush ce o sa iese din colaborarea asta dintre BMW si Toyota insa rezultate concrete nu se prea vad nici macar la cativa ani de cand cei 2 colaboreaza:P se vorbea despre seria 6 ca va imparti platforma cu un viitor Supra....

  • dan_grc, marţi, 05.08.2014 23:04

    http://www.bmwblog.com/2014/06/03/bmw-really-need-toyota/ ? Nu este un articol ce trebuie privit ca litera de lege, dar un sambure de adevar este, e posibil sa nu se nasca mari proiecte comune intre Bmw si Toyota, un succesor pt Z4 cu motorizari, dinamica si materiale usoare din partea Bmw dau nastere la unele speculatii, anume cu ce vine Toyota la acest model? Sper sa ma insel, dar aceasta colaborare sa nu fie mai mult doar pt publicitatea celor doua companii, pt ca planurile de viitor mi se par subtiri pt un parteneriat care se vrea serios.