Bugatti Centodieci, cu un pas mai aproape de producție. A trecut cu bine de testele la 40 de grade Celsius

Publicat vineri, 15.10.2021 13:04 de Alexandru Monenciu

Bugatti Centodieci a trecut cu brio de testele la temperaturi înalte. Prototipul a parcurs circa 800 de kilometri pe drumurile din Statele Unite ale Americii, fiind testat la temperaturi constante de peste 40 de grade Celsius.

Constructorul francez de automobile a prezentat ediția limitată Centodieci în 2019, cu ocazia Concursului de Eleganță de la Pebble Beach. Mașina, un omagiu adus lui EB110, va fi replicată în doar 10 exemplare, iar prețul unuia pornește de la 8 milioane de euro.

Toate au fost vândute înainte chiar de lansarea oficială. Până să ajungă, însă, la viitorii proprietari, Bugatti Centodieci trebuie să treacă prin mai multe faze de testare.

La începutul lunii septembrie, modelul francez a fost testat în tunelul aerodinamic. Acum, constructorul din Molsheim anunță că Centodieci a mai încheiat o fază de testare: cea la temperaturi înalte.

Pentru asta, o echipă de 27 de ingineri a călătorit în Statele Unite ale Americii, alături de hypercar-ul francez, trei exemplare Chiron Pur Sport și patru Chiron Super Sport.

Aventura a început în California și s-a încheiat în zona deșertică a statului Arizona, adică 800 de kilometri mai târziu. Pe traseu, mașinile au experimentat traficul bară la bară și au îndurat temperaturi constante de circa 45 de grade Celsius. Desigur, pe toata durata testelor au fost echipate cu 200 de senzori.

Așadar, Bugatti Centodieci este cu un pas mai aproape de intrarea pe linia de asamblare. Acum urmează ca prototipul să fie testat la viteze extreme și mai trebuie să treacă de testul de anduranță în care va trebui să acopere nu mai puțin de 30.000 de kilometri.

via Bugatti

  • nume, vineri, 15.10.2021 13:35

    Fabuloasa realizare. Acum inteleg perfect de ce costa opt milioane de euro. Nu e putin lucru ca o masina sa porneasca la 40 de grade, daramite sa mai si functioneze la aceasta temperatura. Multumesc automarket pentru info. Calitate, ca de fiecare data.

  • Kirotractor, vineri, 15.10.2021 15:42

    Aici merge un banc: La un semafor, un loganist se nimerește lângă unu cu Veyron și-l întreabă: - Frate, zi-mi și mie dacă-s bune Bugatti astea că mi-aș trage și eu unu dar văd că-s rare, deci nu prea se vând.

  • Dutz, vineri, 15.10.2021 20:10

    De acord cu remarca referitoare la performanța de a funcționa la 40 grade. Chiar și in România se atinge asemenea temperatura mai ales pe șosele și la soare… penibilă știrea. De mașina ce sa mai zic, sa se bucure de ele cine le poate achiziționa… adevărate afrodisiace!!!

  • Mircea Badea, vineri, 15.10.2021 21:34

    in sfarsit arata ok si mai sport...desi pare mai japoneza. probabil 40 de grade la turatii maxime sustinute.

  • alex_cu_a_mic, sâmbătă, 16.10.2021 06:03

    Uhhhh.. Mi-a revenit inima la loc. Aveam ceva emotii de cum o sa se comporte la asa temperaturi. Oricum, cine testeaza masinile la asemenea temperaturi, sunt niste temerari.

  • g, luni, 18.10.2021 13:27

    majoritatea companiilor fac teste la temperaturi extreme (si negative, nu doar pozitive) si de anduranta, mai ales cand sunt modele noi. Exemple: https://www.bmwblog.com/2020/02/26/bmw-inext-goes-extreme-weather-testing-in-the-kalahari-desert/ https://www.carwow.co.uk/blog/the-extreme-weather-testing-new-cars-go-through https://www.mmnz.biz/extreme-weather-testing-new-cars-go https://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/a19409274/why-manufacturers-test-cars-in-extreme-weather/ https://www.motortrend.com/news/see-ford-test-its-cars-at-the-worlds-most-extreme-cold-weather-facility/ Nu stiu daca Dacia face, ar asta e partea a doua :)

  • ^^^, luni, 18.10.2021 14:46

    Face si Dacia, stai linistiti.