Honda Sensing 360: noul pachet de sisteme de siguranță al niponilor elimină punctele oarbe din jurul mașinii
Constructorul japonez de automobile lansează un nou pachet de sisteme de siguranță. Denumit Honda Sensing 360, acesta folosește 5 radare și o cameră video pentru a elimina punctele oarbe din jurul mașinii și, mai ales, pentru a evita coliziunile.
Japonezii de la Honda au lansat un nou pachet de sisteme de siguranță. Denumit Honda Sensing 360, acesta este o evoluție a tehnologiilor deja folosite de constructorul nipon și utilizează 5 radare și o cameră video pentru a elimina punctele oarbe din jurul mașinii.
Pentru a-l face cât mai eficient, inginerii Honda au folosit informațiile adunate în urma proceselor de dezvoltare a sistemelor semi-autonome de conducere de nivel 3.
Collision Mitigation Braking System, sau CMBS, este unul dintre sistemele cuprinse în acest pachet. Pe scurt, vorbim despre o tehnologie avansată de frânare automată de urgență, capabilă să reacționeze și atunci când alte vehicule se apropie din zonele laterale, nu doar din față. Totodată, sistemul va detecta și pietonii care s-ar putea intersecta cu mașina la schimbarea direcției de mers.
În cazul în care detectează un posibil impact, sistemul va acționa frâna și va controla direcția pentru a-l evita.
La viteze mici, sau la plecarea de pe loc, Front Cross Traffic Warning îl va informa pe cel de la volan despre mașinile care se apropie de o intersecție. Când detectează un posibil impact, sistemul emite alerte audio și vizuale.
Sistemul Lane Change Collision Mitigation este capabil să evite impactul cu o mașină care se apropie din spate (din unghiul mort), de pe cealaltă bandă de circulație. Pentru a evita coliziunea, sistemul îl alertează pe șofer și controlează direcția.
Noul pachet Honda Sensing 360 include și sistemul Active Lane Change Assist, sau cu alte cuvinte un asistent pentru schimbarea benzii de mers atunci când este activat cruise controlul adaptiv.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este sistemul Cornering Speed Assist, un asistent pentru ajustarea vitezei de rulare înaintea virajelor. Și acesta are nevoie ca cruise controlul adaptiv să fie activat pentru a funcționa.
Pachetul niponilor va fi introdus anul viitor, mai întâi pe modelele vândute în China. Ulterior, acesta va fi lansat și pe restul piețelor.
via Honda
E uzată moral!!! Dacă nu stai 30 de ore pe lângă mașină până când se încarcă, sensing 360 nu-i bun de nimic.