Cat costa promovarea unui brand auto in Romania

Publicat joi, 29.05.2008 12:21 de Bogdan Mirică

Renault-Nissan si AutoItalia sunt importatorii care au bagat cei mai multi bani in publicitatea auto din Romania.

Marii constructori europeni vad in Romania o piata in plina dezvoltare cu o crestere fulminanta, de aceea se inghesuie sa isi largeasca gama de modele existente la noi in tara. Pentru a se impune insa pe o piata foarte noua, cei mai importanti importatori au investit sume uriase in publicitate si s-au ingrijit de o promovare excelenta a noilor modele.

Anul trecut, in perioada ianuarie-decembrie, cinci mari importatori de la noi din tara au investit impreuna 137 de milioane de euro brut, ceea ce se traduce intr-o valoare neta a investitiilor de 15.4 milioane de euro.

Intr-un clasament recent, intocmit de NewsIn AdRating, Renault-Nissan Romania este importatorul care a investit cel mai mult in publicitatea modelelor sale, aproape 37.9 milioane de euro brut. Francezii sunt urmati de AutoItalia, importatorul oficial al brandurilor Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ssang Yong, Maserati, care a carui investitie bruta in publicitate a insumat 33.4 milioane de euro.

Producatorul roman de automobile, Dacia, s-a clasat pe locul trei cu o investitie bruta de 23.9 milioane de euro. Din top nu putea lipsi nici Porsche Romania, importatorul oficial al marcilor Audi, Skoda, Seat, Porsche si Volkswagen, care a bagat 22.2 milioane de euro in publicitatea modelelor sale. Pe ultimul loc s-a clasat Eurial Invest/Trust Motors, importatorul oficial al marcii Peugeot in Romania, a investit 19.9 milioane de euro.

Piata media a primit din partea celor cinci mari grupuri 15.4 milioane de euro (valoare neta) pentru a difuza 86.826 de spoturi pe canalele TV, radio, reviste si ziare.

Dacia este in acest moment in plin proces de rebranding, oficialii grupului roman anuntand ca odata cu lansarea noului Sandero, saptamana viitoare, va demara o campanie mai agresiva menita sa consolideze brandul.

Rafael Treguer, directorul de marketing Dacia, a declarat ca misiunea Dacia este aceea de a completa gama cu noi produse, primul dintre acestea fiind Sandero. "Vrem sa lucram cu brandul, sa-l facem mai puternic si mai vizibil", a declarat Treguer pentru NewsIn AdRating.

Potrivit MoneyLine, campaniile Renault-Nissan sunt concepute si gestionate de agentia de publicitate Publicis in timp ce Porsche Romania apeleaza la serviciile celor de la Funky Business, ICON Advertising si Advertigo.

Investitiile importatorilor romani in publicitatea auto a crescut  insa la nivel mondial, aceste cifre au scazut cu mult fata de 2006. Industria auto si-a redus investitiile in publicitate cu 3.2 %, potrivit unui studiu organizat de Nielsen Media Research in 21 de tari. Desi piata investitiilor in publicitate a crescut cu 4.7 procente (pana la 315.1 miliarde de dolari), sumele folosite pentru promovare au scazut de la 31.6 miliarde de dolari pana la 30.6 miliarde de dolari.

Declinul investitiilor a dus la o clasare pe locul patru a industriei auto in topul celor mai mari investitori in publicitate, desi in urma cu un an ocupase locul al treilea. Pe primele locuri raman industria alimentara si cosmetica, industria de divertisment si industria medicala.

via | MoneyLine

  • pepi, joi, 29.05.2008 21:33
    s

    bravo lorrr ca baga bani akolo decat sa bage in masinii

  • astra, joi, 29.05.2008 23:55
    dejaba

    Mai bine ar baga bani in reducerea costurilor finale, ca se vad cele reale la 2-3 ani dupa fabricatie...

  • AndreiRN, vineri, 30.05.2008 00:11
    Calitatea

    Produsele de calitate reala se vand cu publicitatea din gura in gura dar ....... in romania lumea vrea ce este la "moda" si asta este dictat de publicitate.

  • ioco, vineri, 30.05.2008 09:25
    ciudat

    Atatia bani in publicitate si totusi foarte putin in servici post vanzare, gen Service auto, unde toti sunt de cacao!

  • Blaa..., vineri, 30.05.2008 18:29
    cat costa prostirea populatiei

    mai bine s-ar baga banii in cercetare....dar e mai usor sa prostesti omu prin reclama.la fiecare intersectie vezi cate un citroen care se transforma sau un ford cocotat pe rampa