Cea mai scumpă masină chinezească vândută vreodată, Hongqi L5, a costat 580.000 de euro
Un client înstărit din China a cumpărat cea mai scumpă maşină chinească vândută vreodată, Hongqi L5. Omul de afaceri respectiv este primul civil care cumpără modelul respectiv, folosit până acum doar de demnitarii chinezi, iar preţul de achiziţie este echivalentul a 580.000 de euro.
Maşinile chinezeşti, la fel ca multe alte produse din ţara respectivă, erau cunoscute pentru preţul lor scăzut de achiziţie, asociat adesea şi cu un nivel de calitate inferior celui asigurat de produsele concurente. Între timp, industria auto din China a avansat, în special datorită partenerilor străini, care au fost practic obligaţi să facă echipă cu un constructor din ţara respectivă pentru a-şi construi o fabrică în regim joint-venture prin suprataxarea maşinilor de import în raport cu cele din producţia internă, aşa că industria auto chinezească a ajuns să-şi lanseze cea mai scumpă maşină, Hongqui L5, la Salonul Auto de la Beijing.
Clientul primului Hongqui L5 este un om de afaceri care deţine un lanţ de magazine de mobilă din China. Pentru aceeaşi sumă sau chiar mai puţin, Wang Zhonghua putea să cumpere un Ferrari FF sau un Rolls-Royce Phatom. Motivaţia achiziţiei şi opţiunile alese de client nu au fost precizate de reprezentaţii FAW Group, compania care produce cel mai scump automobil chinezesc vândut vreodată. Cei de la FAW sunt partenerii din China ai Volkswagen Group, alături de care au mai multe fabrici în ţara respectivă, care produc doar pentru piaţa indigenă. FAW Group este prima uzină auto din China, înfiinţată de Partidul Comunist, menită să le oferie chinezilor o maşină indigenă şi să defavorizeze importurile.
Hongqui însemnă "steag roşu" în limba chineză şi reprezintă prima şi singura (pentru moment) marcă premium din China, fiind disponibilă doar demnitarilor atunci când a debutat pe piaţă, în 1958. Între timp, modelele Honqui au început să aibă şi alte aplicaţii, cu toate că vârful gamei nu era disponibil comercial publicului larg. Paradoxal, deşi trebuiau să reprezinte "mândria industriei chineze", niciun model Hongqui nu era construit pe o platformă construită de la zero de aceştia. De la primul model, care avea şasiu şi caroserie preluate de la un model Simca şi motorizare Mercedes-Benz, până la ultima apariţie, prezentată în 2009 şi bazată pe o platformă de Toyota Land Cruiser, cu toate că era expus drept realizare internă. Aşadar, cei de la Honqui nu au dezvoltat niciun model de la zero în regie proprie.
Cât despre modelul L5, acesta este o limuzină cu design retro, ce aminteşte de primul model al mărcii. Caroseria are o lungime de 5.555 milimetri, o lăţime de 2.018 mm şi o înălţime de 1.578 mm. Ampatamentul este de 3.435 mm, mai mare decât unele modele de oraş vândute în Europa, pe când masa totală este ridicolă, de 3.175 kilograme. Motorizarea este un V12 de 6.0 litri, construit din aluminiu, cuplat unei transmisii automate cu şase trepte, care distribuie puterea în mod inteligent celor patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală, aceasta din urmă fiind preluată de la partenerii străini, la fel ca suspensia hidro-pneumatică din dotare. Performanţele sunt neimpresionante, viteza maximă fiind de 200 km/h, în timp ce consumul de carburant este declarat la 20 de litri la sută.
Via Bloomberg
Mie nu-mi displace deloc. Desi design-ul mi se pare a fi mai curand de inspiratie sovietica. O combinatie intre GAZ 21 si ZIL, as zice...