Ceas de birou din cadrane Porsche

Publicat miercuri, 08.08.2007 11:56 de Mircea Meșter

Compania PWH a scos pe piata un ceas de birou construit din cadrane de Porsche. Acesta are un mod ciudat de a indica ora.

Una dintre cele mai ciudate "inventii" din ultima vreme legate de industria auto este ceasul de birou fabricat dintr-un vitezometru si un tahometru. Normal, un astfel de obiect nu putea sa aiba valoare decat daca cele doua cadrane apartineau unei masini istorice. Este vorba de un Porsche 911 Turbo din anii '70.

Ceasul este produs de compania PWH si are un mod interesant si dificil de a indica ora. Astfel, cadranul din stanga indica ora iar cel din dreapta minutele. Limbile se misca doar pe 180 de grade, in partea sueprioara a cadranelor, astfel ca cele 12 ore si 60 de minute sunt practic compresate la jumatate. Cel mai interesant aspect este faptul ca, o data ajunse la limita celor 12 ore/60 de minute, limbile ceasului trec inapoi rapid pentru a ajunge in pozitia zero.

Sa speram doar ca in pretul ceasului (150 de dolari) este inclusa si o ora de instructie pentru a evita orice fel de probleme de intelegere.

  • HondaFan, miercuri, 08.08.2007 13:41
    lol

    Deja ma pierd.... :))

  • Alex, miercuri, 08.08.2007 13:53
    Cred ca indica ora 7 : 40

    Cred ca indica ora 7 : 40

  • Mircea Mester, miercuri, 08.08.2007 13:57
    Si noi

    Si noi ne-am chinuit sa aflam ora. Oferim un tricou Automarket celui care vine cu dovezi legate de ora pe care o arata ceasul :) Pe bune.

  • ufx, miercuri, 08.08.2007 13:59
    mdea

    ce idiotenie

  • dragos, miercuri, 08.08.2007 14:14
    ora exacta

    cred ca-i 9.11 minute...nu va uitati la limbile indicatoarelor ci la contoare. Sau 9.11 e data si ora e 00.00. Acele or baleia d-aiurea

  • flaviu, miercuri, 08.08.2007 14:15
    :)

    deci....ambele ace merg 180 de grade dupa care o iau de la 0..dak punem un raportor pe acul din stanga observam ca se afla la 150 de grade ce prin regula de trei simpla daca 180 de grade sunt 24 de ore 150 sunt 20 ceea ce inseamna ora 8...iar cel din dreapta..al minutelor se afla aproape de 180 de grade ceea ce inseaman 58' 59'....vreau tricoul ;)....adresa mea de mail [email protected]

  • vlad, miercuri, 08.08.2007 14:27
    hmm

    frumos, dar total nefolositor...

  • Mircea, miercuri, 08.08.2007 14:41
    :)

    Bun...deci 8:58 e prima varianta. Altele?

  • AndriSLR, miercuri, 08.08.2007 14:44
    DA!

    Consider o idee geniala!!!

  • Adrian, miercuri, 08.08.2007 14:44
    Ora

    Daca luam ora intre 2 si 7 sunt 25 de liniute => cand ajunge la 7 fara o liniuta ii ora 24 => arata ora 18, daca luam intre 30 si 120 si o liniuta (sa fie 180 grade) sunt 11 liniute deci la 120 sunt 59-60 minute => minute 59 (e mai plauzibil). Ca si concluzie finala ora indicata = 18.59 minute. Adresa de mail: a_rotar_h [at] yahoo.com

  • mircea, miercuri, 08.08.2007 14:47
    Variante pana acum

    1. 8:58 2. 18:59 mai asteptam. cand avem cinci variante, supunem la vot si castigatorul ia tricoul.

  • Mircea, miercuri, 08.08.2007 16:03
    SONDAJ

    Ok. Avem doua variante. Care este cea corecta, dupa parerea voastra? Votul este deschis pana diseara la ora 12. Castigatorul va fi unul dintre Adrian si Flaviu.

  • tziku, miercuri, 08.08.2007 16:13
    ..parerea mea...

    Eu cred ca ora este 12:56. Cred ca kilometrajul merge pana la 120km/h adica pt. fiecare 10km/h avem o ora. la 10km/h avem ora 1 la 20km/h avem are 2. Minutele merg pana la 6000rot/min. dupa ce trece de ora 12:59 acul kilometrajului sare la 1 si al turometrului la 0. Daca va uitati atenti vedeti ca kilometrajul incepe de la 10km/h...care inseamna ora 1. E foarte probabil sa fie 12:56. Va puteti uita la kilometraj ca e la sfarsitul ore 12 si minutele se pregatesc sa treaca la 0. tzikutz(at)yahoo.com

  • Mircea, miercuri, 08.08.2007 16:16
    Variante

    8:58 18:59 12:56 care e cea buna?:)

  • Andrei, miercuri, 08.08.2007 16:50
    flaviu are rationamentul bun dar a gresit un pic

    Preiau de la el valorile obtinute cu raportorul pentru ca nu am la indemana. 180 de grade pe cadranu din stanga reprezinta 12 ore Avem 150 de grade => ora 10 (sau 22). 180 de grade pe cadranu din dreapta reprezinta 60 de minute. Avem putin sub 180 de grade => 59 de minute. Deci ora este 10:59 sau 22:59 (10:59 am sau pm). [email protected]

  • costin, miercuri, 08.08.2007 16:55
    9:58

    flaviu, cu 8:58 a fost cel mai aproape. dar nu a nimerit-o exact :D . din fericire pt mine a luat prea in serios acel " 180 de grade". era o figura de stil , prin care au vrut sa zica ca acele nu fac o rotatie completa. dar in realitate, merg ceva peste 180 de grade, asa ca pleaca ora de la 1 la 7, pe turometru iar minutele de la 10 mph pana la 130 mmph, pe speedometer. deci ceasul arata 9:58, in realitate si nu 8:58, cum a zis flaviu. spre exemplu. pe turometru: de la 1 la 2, au trecut 2 ore. de la 2 la 3 , alte 2 ore. in total de la 1 la 7, sase liniute a cate 2 ore fiecare. pe speedometer, fiecare liniutza inseamna 5 minute. astept un tricou. raspunsul meu final e 9:58. iar adresa de mail e [email protected]

  • Cristina, miercuri, 08.08.2007 17:14
    rationamentul lui Costin

    Costin din pacate rationamentul tau e eronat. Uiti sa tii cont de un lucru foarte important. Intre limba minutelor si limba secundelor trebuie sa existe o concordanta. Motivul pentru care pe un ceas exista si a doua limba este pentru a micsora dimensiunile acestuia; orele si minutele putand fi evidentiate cu o singura limba usor pe un ceas foarte mare. Exact de unde vine hiba in rationamentu tau: 1 diviziune pe cadranul din stanga reprezinta 2 ore, deci 2.5 subdivizuni reprezinta 1 ora. Indicatorul din cadranul din stanga indica 3 divizuni si putin ceea ce inseamna pe rationamentul tau undeva putin peste 9 si 12 minute. Daca ceea ce zici tu ar fi fost corect atunci, indicatorul din stanga ar fi trebuit sa fie foarte aproape de Gradatia notata cu 6.

  • florink700i, miercuri, 08.08.2007 17:23

    8:48

  • costin, miercuri, 08.08.2007 17:34
    reply Cristinei

    concordanta de care zici ca am uitat sa tin cont, desi nu uitasem, se aplica atunci cand ambele limbi ale ceasului functioneaza miscate de acelasi mecanism. aici clar nu e cazul, daca ai vazut a treia poza, care arata spatele cadranelor. mecanisme separate , rezulta miscare independenta a limbilor una de alta. limba care arata ora, cea de pe turometru, este intr-adevar trecuta de acea jumatate pe care ar trebui sa fie daca era o ora exacta. este trecuta de acea jumatate tocmai pt a arata ca este trecut de 9 fix. cand limba care arata minutele va ajunge la 130 mph, adica 60 de minute si va trece inapoi la indicatia 10mph pe cadran, limba de la turometru va trece si ea pe 6. pana atunci nu are nevoie. daca nu esti de acord cu rationamentul meu, si evident nu esti, astept sa adaugi un comentariu in care sa ne spui tu cat arata ceasul. inca astept tricoul :D [email protected]

  • Danucu, miercuri, 08.08.2007 17:37
    ora

    ce va mai chinuitzi cu grade si cu liniutze?? in text scre:"cadranul din stanga indica ora iar cel din dreapta minutele" adica acu din stanga arata ora 1 si din dreapta 15 minute :) 1:15

  • pepino, miercuri, 08.08.2007 17:43
    ora exacta

    ori este 5:50 ori 13:50 ori 21:50 P. [email protected]

  • rid3r, miercuri, 08.08.2007 18:09
    ...

    Acele ceasurilor nu merge pana la 180 merg pana pe la 270 grade

  • just blabla, miercuri, 08.08.2007 18:26

    flaviu....te rog raspunde'mi la o intrebare logica....deci: dak tu zici k arata ora 8,dupa calculul tau cu raportorul....shi.....58-59 minute....ar trebui ca pe imagine sa indice putzin sub ora 9,da? cumparatorii acestui ceas banuiesc k nu se vor juca cu raportorul de fiecare data cand vor dori sa afle cat indica ceasul :))alte dovezi mai clare poti aduce?

  • Einstein, miercuri, 08.08.2007 18:46
    cat e CEASUL DOMNE ?>?

    sal, eu am rezolvat problema in felul urmator: in cadranul din stanga: - 38 de liniute pentru 12 ore - indicatorul pe a 26-a liniuta - regula de 3 simpla: pentru 36 de liniute avem 12 ore pentru 26 de liniute avem 8,21 ore cele 21 .sunt defapt o corelatie a trecerii timpului catre ora 9 Cadranul din dreapta - 15 liniute pentru 60 de min -cu aproximare 12,5 indica -regula de 3 simpla avem fix 50 de min indica acel candran Ora finala conform regulii de 3 simpla : 8.21 si 50 de min dupa niste mici ajustari si a gasirii unui algoritm dupa care se stie ora exacta CEasul arata 8.50 si cele .21 imi arata defapt cat sa miscat indicatorul de ora 8 catre urmatoarea ora adica ora 9. Raspuns final 8.50 neavand un AM sau PM poate sa fie si 20.50.

  • alina, miercuri, 08.08.2007 18:52

    mda...in cazul in care are cineva rabdare sa ma urmareasca..parerea mea este ca indica ora 8(sau 20):59..motivand astfel : partea superioara a primului cadran ar fi de la 2 fara 2 liniute pana la 7.In total numara 27 de spatii(spatiu=distanta intre 2 linii)..27/12( 12 ore ar trebui sa indice)=2.25 de aici rezultand ca 2.25 spatii= 1 ora...si apoi numarand orele ar iesi 4h la 9 spatii, 8h la 18 spatii..deci punctul indicat ar fi,dupa parerea mea,la 10 spatii si ceva..aproximativ 10.25 ceea ce ar fi ora 9 sau 21. dar..revenind la cadranul minutelor,dat fiind faptul ca jumatatea superioara indica pana in 30 de minute shi calculand drept un spatiu= 3 minute (de la 30 pana la 130 avem 10*3=30min), in imagine ar indica fie 29 fie 59 minute. Mai sus am estimat la aproape ora 9 sau 21..deci ar fi 8:59 sau 20:59. [email protected]

  • TOT Einstein, miercuri, 08.08.2007 19:10
    tzeapa de ceas

    We kept the original scales (up to 8000rpm, 150mph), turning the telling of time into a more demanding experience… but we thought it would make for a “purer” look. To further puzzle everyone, both hands only travel through 180º - the upper part of the gauges – so the entire range of 12 hours / 60 minutes is compressed into half. At the end of their travel they sweep back speedily to 0, making for an interesting dance every hour. Deci loome ! Am gasit producatorul nu e PWH e PHW de PetroHead Wear, nu prea sunteti atenti la denumiri, in fine, ora la dracia asta e ...ciudata :)) dupa cum spune cel care a realizat ceasu acele merg doar 180 de GRADE ATAT se vede clar k la ora e vb de ora 24 atunci sau 12, si la la minute daca e vb de min fiind la maxim... 90 de grade atunci ceasu e cam 12 noaptea .sau 12 ziua.. deci o alta presupunere interesanta ora e 12 ziua fix sau 12 noaptea fix :D. site=ul producatorului ca sa vedeti: www.phwear.com/deskclock911/index.html sa nu se supere cei care au dat concursul dar fiecare trebuia sa stie numele exact al celui care a facut si unde lucreaza.

  • florink700i, miercuri, 08.08.2007 19:42
    8:4?

    8:4?

  • gata, miercuri, 08.08.2007 20:16
    lume lume

    lume lume dezabonati-va de la newsletter-ul cu info eronate! =))nu e prima oara...c dzeu e cu site-ul asa...numai informatii preluate si nici macar nu-s preluate bine =)))

  • Mooaaa, miercuri, 08.08.2007 20:43
    English please!

    Cum dreaq sa indice stanga ora si dreapta ora cand ceasul din stanga CLAR are linia rosie la putin dupa 6 asa ca LOGIC ar fi ca acesta din stanga sa indice MINUTELE si cel din DREAPTA ora mergand pana la 12 Cum draq traduceti voi stirile astea de "senzatie",ca nici cel mai PROST om stie clar care e dreapta si care e stanga. Gheorghe,fa dreapta baaaa!!! Dreapta ailalta ba Gheorghe!!!!!!! (am ales un nume aleatoriu si nu doresc sa aduc nici o ofensa celor ce poarta acest nume)

  • Vlad, joi, 09.08.2007 00:49
    Logica mea....

    Daca numai jumatate din cadran merge, logic este sa se opreasca la 6 (cadranul cu ora) si la 120 (cadranul cu minutele) / In acest sens, poza este eronata, adica ceasul este oprit si pus "aiurea"! M-am luat dupa ce scrie in text... Citez: "Astfel, cadranul din stanga indica ora iar cel din dreapta minutele. Limbile se misca doar pe 180 de grade, in partea sueprioara a cadranelor, astfel ca cele 12 ore si 60 de minute sunt practic compresate la jumatate." Inchei citatul spunandu-va ca dupa parerea mea si dupa textul aditional poza este eronata. In caz ca poza nu este gresita, ora in primul cadran este 18:00 sau 06:00, iar la minute este pus aiurea....punctul maxim fiind 120....

  • nyivus, joi, 09.08.2007 09:19
    E corect

    Cred ca arata aprox. 7,45; btw, daca verificati aici, veti vedea ca au tradus bine stire.

  • karnak, joi, 09.08.2007 10:54
    ceas

    arata ca o chinezarie cumparata din bazar, e o prostie mare, dar sa nu uitam ca cele din bazar macar iti indica ora... va dati seama ce chef de calculat ora o sa aveti dimineata la 6:30, sau precizia care trebuie sa o ai cand trebuie sa setezi alarma sa te scoale pt ceva important... eu nu as dormi toata noaptea stiind ca ma bazez pe ceasul ala

  • bbbobbbo, joi, 09.08.2007 11:08
    lol

    @kamak: "eu nu as dormi toata noaptea stiind ca ma bazez pe ceasul ala" :))) pai asta ar fi si idea, macar asa ai scapa de chinul sculatului de dimineata

  • Rares, joi, 09.08.2007 12:15
    :D

    Cu un ceas de asta sigur nu o sa ajungi niciodata la timp...

  • Johnny, joi, 09.08.2007 13:16
    Cred ca si ei cauta un mod de interpretare ... :P

    eu zic cam asha: se acopera jumatatea de jos a ceasului cu un document (notepad de exemplu) sau chiar si o foaie de hartie peste monitor, in asha fel incat sa treaca prin centrul fiecarui ceas (tzintele alea de otzel) - mai bine folositi poza de pe situ lor http://www.phwear.com/deskclock911/index.html . Astfel ati ramas cu partea de sus a cadranelor, cea in care merg acele. Acum, ori cu metoda raportorului ori cu cea a citirii directe (daca ai deja experintza si/sau te tzin nervii - nu-i cazul meu) aflii pozitia acului. Cel din stanga e la 140 grade iar cel din dreapta la vreo 176. Daca ati observat, ledurile indicatoare sunt amandoua aprinse, ceea ce poate fi un indiciu asupra perioadei din zi, de exemplu indicatorul stanga arata ca e PM iar indicatorul dreapta arata a doua jumatate a orei. Se poate si altfel dar eu am sa continui pe ipoteza asta. pozitiile acelor 140grade : 176 grade ar corespunde orei 9 si 33 minute - vitezometrul si 59 minute - turometrul. Acuma, am spus ca semnalizarea dreapta ar putea reprezenta a doua jumatate a orei asa ca eu presupun ca acul vitezometrului nu merge deodata cu cel al turometrului ci sare din jumatate in jumatate de ora. Deci peste un minut acul turometrului va sari la zero iar acul vitezometrului va sari de la 9.33 la 10. Iar pentru ca am spus ca ambele leduri sunt aprinse (nu cred ca clipeau :P ) inseamna ca si ora este cea a dupa-amiezii, deci nu 9 ci 21. Deci ar rezulta ora 21:59. Daca insa ceasurile ar fi corelate ar insemna ca ar fi ora 9:38 (sau 39) dar atunci s-ar citi minutele direct de pe vitezometru si turometrul ar fi in plus (sau doar pentru cei care nu au o precizie prea mare in a determina timpul pe vitezometru :P ) - in acest caz ledurile de la semnalizare indica ori dimineaza si prima jumatate a orei, ori sunt aprinse numa de dragu'... aspectului. Dar eu zic ca e 21:59. Oh, si daca va intrebati de ce iese ora 9.33 pe vitezometru - e pentru ca fotografia nu a fost facuta perpendicular pe ceas ci de sus, ceea ce a dus la o citire eronata. :D Daca-mi ziceti ca nu va place argumentarea mea, o sa incep sa dau mailuri si telefoane la producator pana aflu cat e ceasu ala :P Felicitarile si cadourile se trimit la [email protected] :P P.S. Nu va mai luatzi dupa liniutze ca e clar ca-s numa de decor, ceasul nu e facut dupa liniutze si nici liniutzele dupa ceas.

  • Mircea, joi, 09.08.2007 13:24
    TRICOURI

    Ok. Dat fiind faptul ca nu am aflat exact cat e ceasul si ca unele explicatii par plauzibile desi nu avem niciun suport real pentru acestea, am ales trei commenturi, cele mai interesante din punctul meu de vedere, toate urmand sa primeasca cate un tricou. Userii sunt: costin TOT Einstein Johnny Astept confirmarea adreselor de trimitere acoletelor (va rog adresa exacta, cu cod postal cu tot si cu telefonul la care va poate gasi firma de curierat) pe mail la [email protected] Merci si urmariti-ne in continuare, mai facem.

  • HSK, miercuri, 29.08.2007 11:04
    :))

    dupa mine e 11.04 :p ce aiurea.. pai intrzii pana iti dai seama cat e ceasu :)))