Cehia se implică în conflictul Volkswagen-Skoda: "Producția lui Skoda Superb nu se mută în Germania"
Autoritățile din Cehia se opun planului Volkswagen de a muta o parte din producția lui Skoda Superb în Germania, ca urmare a scăderii vânzărilor înregistrate de Passat.
Presa internațională a relatat în această săptămână că o parte dintre managerii Volkswagen sunt nemulțumiți de ascensiunea rapidă a celor de la Skoda, întrucât aceasta amenință inclusiv vânzările constructorului german.
Aceștia sunt nemulțumiți că mașinile Skoda sunt mai accesibile ca urmare a forței de muncă mai ieftine din Cehia, motiv pentru care au propus și o soluție:
Reacția autorităților din Cehia nu a întârziat să apară: premierul Bohuslav Sobotka vrea să se întâlnească cu oficialii Volkswagen și cu reprezentații sindicatelor muncitorilor germani și exclude varianta mutării producției unor modele Skoda.
"Guvernul are un interes clar, și anume ca toate investițiile Volkswagen și Skoda din Cehia să fie continuate, iar producția să nu fie mutată în afara țării", se arată într-un comunicat de presă al Guvernului.
Sindicatele muncitorilor de la Skoda susțin că, în cazul transferării producției în Germania, circa 2.000 de locuri de muncă din Cehia ar putea fi afectate.
"Vor să lucreze la capacitate maximă în uzinele din Germania. Volkswagen Passat nu se vinde bine, dar au văzut că Skoda Superb se vinde bine și vor să o producă acolo", afirmă Jaroslav Povsik, șeful unui sindicat al muncitorilor de la Skoda.
Via Reuters
-
zuzu, vineri, 06.10.2017 16:29
:) Mai demult am avut o discutie cu un amic caruia ii spuneam ca Superb a fost creat prosteste si ca pe termen mediu si lung ,,ii va pune piedica'' lui Passat si chiar A6 daca se introduc motoare potente. Iaca, a venit vremea ca tocmai germanii sa confirme acest fapt.
-
LR, vineri, 06.10.2017 17:50
Produsele nemțești, dar și cele occidentale, în general, sunt mai scumpe datorită forței de muncă mai scumpe. Ia să le scadă salariile, să își mai amintească și ei cum munceau bunicii lor acum 70 de ani! Și să nu se mai vaite atâta cum că imigranții le fură joburile! Dacă n-ar accepta amărâții muncile cele mai nașpa, putorile alea sclifosite ar înota acum în rahat!
-
Arogantul, sâmbătă, 07.10.2017 14:41
LR a pus punctul pe I, si cred ca i-a raspuns si lui vianu ca fapt divers, poate ma insel dar cehii sunt mai atenti la detalii decat nemtii, cel putin de vreo 10-15 ani incoace, asa ca bravo lor ca se vinde superbu mai bine decat pasatu sa nu uitam ca in 1938 si 39 tancurile skoda erau peste panzere, abia din 1940-41 au inceput nemtii sa faca tancuri mai bune, si cu toate astea au pastrat in productie si tancurile skoda, dar in versiuni fara tureta pt ca puteau fi produse mai repede.
-
inexorabil, sâmbătă, 07.10.2017 14:53
Statul american nu s-a implicat ȋn “conflictul” (mai mult de natură ideologică) dintre Chevrolet și Oldsmobile (prima simbolizată de “avion”, a doua de “rachetă” – a fost singurul caz din istorie ȋn care un avion a doborât o rachetă). Mă gândesc ce s-ar fi ȋntâmplat dacă Škoda, chiar ȋn condițiile preluării de către VAG, ar fi continuat să mizeze pe propriile motorizări și platforme, dar cu aport financiar masiv din partea noului proprietar :) Ce-i drept, procesul de cercetare-dezvoltare din curtea cehilor a fost sprijinit de nemți ȋncă de la ȋnceputul colaborării, numai că, cel puțin d.p.d.v. teoretic, se cuvine să lași subsidiarei o libertate cvasi-totală de conceptualizare și creativitate, ceea ce a fost de remarcat ȋn relația GM-Opel. Apropo, Opel a crescut ȋn pretenții cu timpul, alintat de grația acordată de mahării din Detroit (tradusă nu numai prin ȋncredere deplină, ci și prin investiții de anvergură), până ȋntr-acolo ȋncât a forțat ieșirea lui Chevrolet din Europa și constituirea unui prea semeț Opel Group, care ținea să vândă inclusiv “supersportivele” lui Chevy și Caddy! – nu cumva și VAG se teme de o ridicare “nepermis de ȋnaltă” a năsucului ceh (fie și numai pe considerente de calitate) ? Parcă n-au trecut prea multe luni de când conducerea centrală a conglomeratului german a anunțat că, deși Škoda ar vrea să pătrundă pe piața americană, totuși nu-i va permite! Să ne amintim și de faptul că inclusiv cehii au avut de suferit de pe urma Dieselgate-ului? Da, ȋn mod indiscutabil, era absolută nevoie ca Škoda să evite dezastrul economic care se prefigura la sfârșitul anilor ’80 și ȋnceputul anilor ’90, dar trebuie să fii conștient aprioric că, ȋn orice (inter)acțiune umană și/sau juridică, există avantaje și dezavantaje, iar judecând ȋn termeni de subordonare, volens nolens ajungi să stai la cheremul celui care te deține legal și care – ironia sorții – te-a salvat…
-
Kotegaeshi, duminică, 08.10.2017 20:55
Asa ca o mica informatie: in Germania, dupa primul razboi mondial, a aparut o echipa fantastica de ingineri. La acea ora , erau cei mai buni ingineri din lume. Chestia este ca au fost luati din Cehia......Cam asa a aparut ingineria in Germania
-
mishazaitev, luni, 09.10.2017 09:11
@vianu Nu stim exact detaliile contractului prin care Skoda a fost preluata de catre VW. Cehii nu sunt prosti deloc. Nu m-ar mira ca acolo sa fie o clauza care sa permita statului ceh sa se opuna in asemenea situatii. Legat de mana pe care Cehia ar trebui sa o intinda Germaniei, ei bine aici ar fi foarte multe de comentat, Pe scurt, VAG nu a facut nicun serviciu major Cehiei. A cumparat unul dintre cei mai importanti producatori auto din Europa, intr-o tara in care ingineria are o traditie de necontestat. Nu cumparau ei Skoda, mai erau altii care sa investeasca.De altfel, profesionalismul inginerilor cehi si aptitudinile tehnice ale cehilor in general au facut ca in aceasta tara sa mai investeasca PSA, Toyota si Hyundai. In alta ordine de idei, trebuie avut in vedere si faptul ca in prezent la conducerea Cehiei nu se mai afla omul de cultura proeuropean Havel, ci mult mai radicalul (in sens pozitiv) Milos Zeman. Sa nu uitam ca acest om de o tinuta morala impecabila, in momentul in care ambasadirul american la Praga, dupa obiceiul ambasadorilor americani, a sugerat ca nu ar trebui sa participe la comemorarea implinirii unui numar de ani de la victoria impotriva nazismulu, a replicat comunicandu-i acestuia ca in momentul in care ambsadorul ceh in SUA va sugera la ce festivitati sa participe sau sa nu participe presedintele USA, atunci va avea si domnul ambasador al US dreptul sa se exprime cu privire la agenda sa. Inchei prin va mai pune in vedere ca, in ciuda Primavarii de la Praga, in Cehia monumentele soldatului sovietic au ramas in continuare in picioare! @Kotegaeshi Te completez si adaug ca Rommel a utilizat o Skoda Superb ca masina de comandament si o Tatra 87 ca masina de Strada ...Si daca mai tinem cont si asemenarea partii frontale a lui Kaffer cu cea a Tatrei 87 (model lansat inaintea "masinii poporului") s-ar putea sa avem o imagine completa asupra relatiei de "prietenie" ceho-germane!
-
xxx, luni, 09.10.2017 13:25
Passat a vândut in Europa in primele 9 luni cat Mondeo+ V60+ Talisman +Insignia la un loc adică 120 000 dar -14% fata de anul trecut. Superb este a doua in clasament 56 000 - 5% (A6 decât 55000buc!) Sincer o fabrica care sa facă cele 3 mașini ale grupului nu mi se pare o idee tâmpita! Ii doare-n in bascheți, pe cei de la VW de ce crede guvernul Cehiei.
-
bancher, marţi, 10.10.2017 12:01
si eu zic la fel, Passat-ul se vinde mult mai bine decat Skoda Superb. Ma uit pe strada, de-abia daca vad un Superb la 4-5 Passaturi. Superbul este doar cu 300 euro mai ieftin decat Passatul (aici ma refer la linii de echipare, nu la optionale) insa are mai putine dotari. Spre ex Passatul are clima pe 3 zone, Superb are pe 2. Passat are tempomat adaptativ, Superb are tempomat simplu. Passat are (contra cost) active info display, Superb nu are. Passatul este mai manevrabil, puutin mai rapid si mai silentios decat Superbul. Toate acestea recomanda Passatul....nu are sens sa iti iei Superb la aceiasi bani ca si Passatul.
-
LR, marţi, 10.10.2017 20:28
banchet, Pe principiul ăsta, decât un Passat, mai pui vreo 3000 de euro și îți iei A4.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Faptul ca Skoda a fost achizionata si s-a pompat la greu in ea e pentru ca s-a intrevazut un viitor castig. Nemtii nu au facut nimic ca un act de caritate. Acum, odata ce se constata ca propria marfa (made in germany) numai are cautare se incearca (firesc) a se profita de numele pe care tocmai nemtii l-au ridicat. Si totusi.....daca guvernul ceh pare sa reactioneze firesc (cautand sa-si apare interesele economice dar si pe cele ale prorpiilor cetateni), se ridica intrebarea la fel de fireasca: nu ar fi acesta momentul ca si cehii sa intinda o mana de ajutor nemtilor aflati la ananghie? In luarea unei decizii (oricare ar fi ea) conteaza ca mizeria in care s-au varat nemtii le apartine exclusiv?