Cel mai bun an din istorie pentru Grupul BMW. Vânzările de mașini electrice au crescut cu 74%
Grupul BMW a avut parte de cel mai bun an din istorie în 2023, în ceea ce privește vânzările. Concernul german a vândut peste 2.5 milioane de mașini, iar vânzările de vehicule electrice au crescut cu 74%.
Grupul BMW, care include mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce, a avut parte de vânzări record în 2023. Potrivit raportului final, grupul bavarez a reușit să vândă 2.555.341 de mașini la nivel mondial. Cu alte cuvinte, 2023 a fost cel mai bun an din istorie pentru Grupul BMW. Mai mult, asta înseamnă și o creștere de 6.5% față de nivelul din 2022.
Din cele peste 2.5 milioane de mașini vândute, 2.2 milioane au fost reprezentate de marca BMW. Divizia de performanță BMW M a vândut 202.530 de mașini, în timp ce Mini și Rolls-Royce au vândut 295.474 de mașini, respectiv 6032 de automobile. De altfel, pentru Rolls-Royce, 2023 a fost cel mai bun an din istorie la acest capitol.
Anul trecut, Grupul BMW a vândut 367.183 de mașini electrice, ceea ce înseamnă o creștere de 74.4% față de 2022. Datorită acestei performanțe, Grupul BMW și-a atins obiectivul care presupune ca 15% din vânzările totale să fie reprezentate de mașinile electrice.
Cea mai mare piață pentru Grupul BMW a fost cea din Asia. Aici s-au vândut peste 1 milion de mașini și a fost înregistrată o creștere de 4.1%. A doua cea mai mare piață a fost cea din Europa, unde s-au vândut 942.805 de mașini, un plus de 7.5% față de 2022. În Germania au fost vândute 281.986 de vehicule ale grupului bavarez, de unde rezultă o creștere de 11.7%.
Pe piața americană, care include atât America de Nord cât și America de Sud, Grupul BMW a vândut 480.380 de mașini, un plus de 9.3%. Pe piața din SUA au fost comercializate 395.741 de mașini (+9.4%). La final, pe piața din China, Grupul BMW a vândut 842.932 de mașini (+4.2%).
via BMW
Mi se pare mie sau BMW este singurul producator european care mai misca ceva pe domeniul electricelor? Ba mai mult, reuseste si in China sa mai creasca putin, desi in ultima vreme auzim doar cum BYD castiga tot mai mult si VW pierde fara numar. O fi din cauza ca clientii lor inca vor numele si senzatia premium, ceea ce nemtii din Wolfsburg nu mai au. Noi le-am tot hulit pentru design si cresterea de greutate dar se pare ca fac ceva bine din moment ce au rezultatele astea.