Cel mai impozant Golf din toate timpurile e aici: Golf GTI TCR are 330 CP, dar performanțe mai slabe decât Golf R
Cu un look "supărat" care atrage garantat toate privirile, Golf GTI TCR este o versiunea dedicată special unei competiții de circuit. Toate cele 20 de exemplare au fost deja cumpărate, deși un Golf R "de stradă" are performanțe mai bune chiar și cu 30 de cai în minus.
Dacă erați în căutarea unui Golf cu adevărat spectaculos cu care să le luați ochilor vecinilor care tocmai și-au cumpărat un Honda Civic Type R sau un Ford Focus RS de nouă generație, Volkswagen are un posibil răspuns pentru dumneavoastră: noul Golf GTI TCR. E adevărat că nu-l puteți expune decât static, eventual pe un trailer, pentru că această versiune specială a lui Golf este construită exclusiv pentru circuit.
Look agresiv
Lăsând la o parte limitările care te vor face să nu pui vreodată mâna pe un exemplar, acest Golf GTI TCR este unul dintre cele mai spectaculoase Golfuri produse vreodată. Cu un motor turbo cu patru cilindri de 2.0 litri care dezvoltă 330 CP și cu o transmisie secvențială cu șase trepte care trimite puterea către roțile de pa axa față, Golf GTI TCR iese în evidență la nivel estetic mai ales prin eleronul masiv din fibră de carbon și prin modificările la nivelul pragurilor și spoilerelor, care primesc adițional splittere al cărui rol principal este unul aerodinamic. Prizele de aer din capotă și aripile evazate reprezintă și ele caracteristici proprii acestei versiuni.
Așa cum îi stă bine unei mașini construite pentru circuit, Golf GTI TCR este coborât cu ajutorul suspensiilor ajustabile. Notăm, de asemenea, sistemul performant de frânare care se bazează pe discuri de 14.2 inch pe față și de 12.2 inch pe spate. Jantele de 18 inch sunt încălțate cu anvelope Michelin dedicate circuitului. La interior, Golf GTI TCR oferă standard un roll cage și scaune sport cu greutate redusă.
Mai slab decât Golf R
La capitolul performanțe, Volkswagen anunță că noul Golf GTI TCR oferă o accelerație 0-100 km/h de 5.2 secunde și o viteză maximă de 230 km/h. Este impresionant pentru un hatch compact, însă modelul german este departe de a avea cele mai bune performanțe din segment. De exemplu, Ford Focus RS (2.3 litri, 350 CP, integrală) reușește 0-100 km/h în doar 4.7 secunde. Mai mult, până și versiunea "normală" a lui VW Golf R (2.0 TSI de 300 CP) reușește cifre mai bune, cu 4.9 secunde pentru 0-100 km/h.
Dar măcar îți impresionezi vecinii cu look-ul agresiv, nu?
De cand performanta unei masini este data doar de acceleratia ei?