China, prima țară din lume unde electricele ating vânzări de 1 milion de unități lunar

Publicat sâmbătă, 14.09.2024 11:29 de Alexandru Monenciu

China a devenit prima țară din lume unde vânzările de electrice au depășit 1 milion de exemplare lunar. S-a întâmplat în luna august, atunci când au fost comericializate cu 33% mai multe electrice decât în aceeași lună din 2023.

Bătrânul Continent se luptă, de ceva vreme, cu o scădere a vânzărilor de mașini electrice. De fapt, în luna august, scăderea a fost de 4%, în mare parte din cauza reducerii sau chiar eliminării complete a subvențiilor.

Lucrurile stau diferit în China. De fapt, China tocmai a devenit prima țară din lume unde vânzările de electrice au depășit borna de un milion de exemplare lunar. S-a întâmplat în luna august, atunci când au fost comercializate cu 33% mai multe modele cu zero emisii comparativ cu aceeași lună din 2023.

La nivel global, cererea pentru electrice continuă să crească. În primele 8 luni din anul 2024 au fost comericializate, în total, 9.8 milioane de mașini electrice, cu 20% mai multe decât în același interval din 2023.

Potrivit celor de la Reuters, chinezii care renunță la o mașină termică în favoarea uneia din segmentul NEV (pur electrice+PHEV) primesc subvenții de până la 2.500 de euro. Totodată, cei care sunt de acord să achiziționeze o mașină termică, dar care are un motor de capacitate mică, primesc de la stat echivalentul a 1.900 de euro.

via Carscoops

  • Alin, sâmbătă, 14.09.2024 12:12

    Oriunde in lume s-ar vinde la fel sau mai mult daca si opreturile ar fi corecte in celelalte regiuni. Dar nah, lacomia, bat-o vina. Si ca motivatie ca producatorii chinezi au primit avantaje, nu e nou sub soare, toti primesc in toate tarile. Sa nu iesim din romania, avem Renault care a primit beneficii grotesti cu dacia. Efectiv grupul renault a fost scos din faliment de banii obtinuti din dacia. Integral. Nissan era demult inchisa, renault nu mai facea nimic nou, si nici vorba de alpine, formula 1 si alte cai de sifonare a profiturlor grosdolane din dacia. Si Mitsubishi mai nou ar fi fost si ei inchisi, caci nu mai era nimeni sa cumpere si sa vanda renaulturi dar cu sigla mitsubishi. Diferenta este ca la chinezi s-a zis clar, primesti beneficii sa produci, acestea TREBUIE sa se reflecte in pretul de vanzare, NU sa te imbuibi tu ca nenorocitul. Diferenta, china cretse pe zi ce trece, restul lumii se vaita de "inflatie" Inflatia este un concept minicnos, si este create de vanzatorii neintarcati, care ridica de preturi fara motiv si nu ii trage nimeni la raspundere. SI deci societatea o ia in jos, viata e mai grea si mai scumpa in loc sa fie mai lejere datorita progresului tehnologic si social. Aparitia miliardarilor nu duce deloc la progres ci la regres si sclavagism mascat.

  • dan_grc, sâmbătă, 14.09.2024 12:14

    Perfect, încă un motiv în plus pentru cei nemulțumiți de adopția lentă si a reticenței din Europa, sau România, sa se mute în China, la un milion pe lună, e pentru toată lumea .

  • Bolnavul cu voturi multiple, sâmbătă, 14.09.2024 19:31

    Gata, am votat zburătoarea până mi-a obosit mâna dreaptă.

  • Banditos, sâmbătă, 14.09.2024 19:32

    Orice informatie venita din China trebuie pusa sub semnul indoielii. Mai ales atunci cand abordeaza performante iesite din comun menite sa evidentieze perfectiunea, maretele si incredibilele culmi de progres ale marelui popor chinez in frunte cu inteleptul sau conducator, intaiul si minunatul constipat al tarii, tovarashul Xi, cunoscut inntre prieteni ca si "Mr. Pooh".

  • ignis, sâmbătă, 14.09.2024 21:35

    Atunci când se vorbește despre China + mașini electrice,am datoria să reamintesc cititorilor că 60% din energia electrică produsă în China provine din arderea cârbunelui. Transferând proporția, 600.000 de mașini electrice produse lunar vor funcționa cu cărbune. Și un copil de 5 ani poate să afle asta. Scrie în gugăl "Electricity sector in China wiki" și face click pe primul link Sunt acolo niște grafice drăguțe, tare expresive.

  • Vali, duminică, 15.09.2024 11:48

    Gradul de inteligenta al romanilor se poate observa rapid din comentarii. O stire despre electrice face repede ravagii in randul celei mai educate tari din Europa. Ce ar trebui sa va intrebati voi: cum de tarile mici ca Norvegia, Elvetia, Olanda au reusit sa faca ceea ce voi nu puteti? Cum de altii pot? Ce masini se inmatriculeaza in Norvegia, Elvetia, Olanda? Ei cum de au un nivel de trai mai bun?

  • @Vali, duminică, 15.09.2024 14:41

    Da ma-ta ce masina are ?

  • Matei, duminică, 15.09.2024 16:59

    @ignis Un copil mai mare de 5 judeca puțintel mai mult decât tine. Nu știu cum stă treaba în China dar în multe alte locuri faptul ca x% din electricitate e produsă pe cărbune nu înseamnă că și consumul tău e x% cărbune. De exemplu în Marea Britanie îți poți alege distribuitorul și tariful, iar unele sunt 100% energie regenerabila. Mai exact, producătorul pune în rețea o cantitate de electricitate din surse regenerabile cel puțin egala cu cea consumata de cei care au tariful respectiv. De multe ori e chiar mai ieftină electricitatea așa, decât la tarifele obișnuite. Și, oricum, un alt mare avantaj e ca nu se mai poluează in orașe.

  • Vali, duminică, 15.09.2024 18:29

    Tadam: https://autolatest.ro/stiri/bmw-group-a-inchis-cea-mai-mare-uzina-a-sa-din-germania-celebra-unitate-dingolfing/ Exista o explicatie de ce sunt atatea modele accidente rutiere cu BMW-urile. Cica nu sunt retarzii de vina, nu tin franele marca continental :)) Continental si Bosch sunt alte 2 marci germane implicate si in diesel gate ... Haideti baietii, tot cu manutele rosii ca va ajuta mult.

  • Mihai, duminică, 15.09.2024 18:37

    Ce hateri sunteti. Cum vine vorba de masini electrice, sariti repede. Pentru cultura voastra generala, BMW are cea mai mare fabrica in China, si a treia tot acolo: BMW manufactured 291,907 cars at the Dingolfing factory in 2023, making it the fourth most productive site, after Dadong (China), Spartanburg (United States), and Tiexi (China). Deci Made in China sunt si BMW-urile, nu doar masinile astea chinezesti. Si partea buna e ca alea din China nu au probleme cu franele pentru ca folosesc alt furnizor, nu continental pentru care se face recall. Jos cu troacele! Avem nevoie de masini bune, nu pericole cu probleme la Frane!

  • Trilulilu, duminică, 15.09.2024 22:25

    Singurul loc unde sunt un preț decent, energia are un preț decent și infrastructura este foarte bine pusă la punct.

  • alex_cu_a_mic, luni, 16.09.2024 10:19

    Inafara de China unde subventiile pentru electrice sunt substantiale si preturile chiar mai mici decat la termice, in restul lumii vanzarile de electrice baltesc. Din cele 10 mil de electrice vandute la nivel mondial pana acum anul acesta 6-7 mil sunt in China. Iar vanzarile din China sunt impulsionate de ce am zis mai sus, preturi si subventii. Si sa nu uitam de docilitatea poporului chinez care se aliniaza usor trendurilor sau ordinelor. Furtuna revolutiei electrice se restrange spre China. S-au spart sute de miliarde pe actuala electrificare, bani care nu se mai intorc si din pacate nu vor mai fi disponibil cand v-a veni adevarata baterie pentru masini electrice.

  • @@prostovan electric, luni, 16.09.2024 10:48

    Vezi ca masinile cu motoare termice iau foc mult mai des decat cele electrice. Sunt multe studii despre asta. Mai citeste in loc sa jignesti. @AM puteti publica si un articol cu raportul cate masini electrice iau foc si cate termice? Ca prin Anglia a murit un politist intr-un BMW diesel desi au facut multe reclamatii politistii. Prin Korea au luat foc o multime de BMW-uri diesel pana au fost obligati sa faca recall si amendati.

  • Hater, luni, 16.09.2024 12:11

    Nu știu, câte rechemari sunt pentru electrice pe motiv de incendiu? Luminează-ne, hai să vedem cifrele. Rechemari la termice risc de incendiu sunt tot timpul. In plus, termicele explodează de când s-au inventat. M-aș mira să nu fi văzut chiar și tu una sau mai multe dar ești prea orbit de...hatred.

  • Dutz, luni, 16.09.2024 21:17

    În China cred ca se întâmplă ce s-a întâmplat anul trecut în Europa, adică vom vedea cam într-un an ce și cum. Pentru moment cei care consideră să bateriile actuale sunt ceea ce este nevoie pentru a renunța la ICE-uri mai au argumente să trâmbițeze, cred eu aiurea, dar au. Consider complet irelevant să comparăm incidentele ICE-urilor cu a BEV-urilor. Cele din urmă vin cu un boost tehnologic, fabrici noi, încă sunt mâini relativ noi, folosite in majoritatea de oameni înstăriți care le cam îngrijesc… samd. Cert este că apar noi restricții pentru BEV-uri și o dată cu trecerea timpului sunt convins că vor mai apărea incidente care să complice lucrurile. Foarte rar un ICE (de 2-3 ani) explodează sau ia foc (să comparăm mere cu mere), iar în caz de incendiu lucrurile nu evoluează la fel de repede și nici cu consecințe așa de grave. Eu unul mai aștept până să-mi “pun” fundul pe o baterie de zeci de KWh… dar fiecare face ce vrea. Faptul că ICE-ul meu poluează este asumat și la fel ca ceilalți trăiesc pe aceeași planetă deci suport același consecințe. Vreau deplasare cu zero emisii dar nu o văd încă posibilă.

    Dutz, luni, 16.09.2024 21:18

    “mașini” relativ noi nu “mâini”… scuze!