Chinezii lansează o nouă copie grosolană: sosia lui Porsche Cayenne

Publicat marţi, 16.11.2010 11:19 de Bogdan Mirică

Hawtai B35 este numele celei mai noi copii chinezeşti puse în vânzare. Este vorba despre un SUV care plagiază vechea generaţie a modelului Porsche Cayenne folosindu-se de platforma vechiului Hyundai Santa Fe.

Dorinţa chinezilor de a impresiona poate atinge limite greu de imaginat, chiar şi acum când publicul european s-a obişnuit cu modelele plagiat nereuşite. Chinezii dau dovadă de perseverenţă şi continuă să aducă pe piaţă copii după modele celebre pe Bătrânul Continent.

De această dată este rândul celor de Hawtai să expună SUV-ul B35, o clonă mai puţin reuşită a vechii generaţii Porsche Cayenne, care încearcă să nu scape din vedere nici un element opulent şi supradimensionat al modelului german.

Modelul din Ţara Marelui Zid preia platforma vechiului Hyundai Santa Fe, pe care o modifică însă cu scopul de a obţine un ampatament de 262 cm. Platforma găzduieşte o caroserie copiată după vechiul Cayenne, cu multe elemente cromate, o grilă impozantă de mari dimensiuni şi un set de jante de 20 de inch.

Sub capotă se va afla la debut un singur motor, o unitate pe benzină, de 1.8 litri turbo, furnizată de constructorul chinez SAIC. Tot de la SAIC, Hawtai va împrumuta mai târziu şi unităţile diesel de 2.0 litri şi 2.8 litri.

Hawtai a dezvăluit noul SUV B35 în primăvara acestui an în cadrul Salonului Auto de la Beijing, însă abia acum chinezii au reuşit să pună în vânzare copia lui Porsche Cayenne.  

via | autoblog

  • Lamborghini, marţi, 16.11.2010 11:28

    dita la ei...ce nesimtiti :))

  • hrll, marţi, 16.11.2010 11:30
    Chinezii si masinile

    MAsina asta face uratenia sa arate frumoasa..... Cand am vazut pozele am putut sa jur ca este facuta plecand de la Santa Fe.....

  • Husdu, marţi, 16.11.2010 12:26
    E hidoasa masina asta!

    Parca are faruri luate de la BMW!

  • tzenu_bmw, marţi, 16.11.2010 12:28
    ai cap........

    cate o data si chinezi astia se ajuta de creier.......si iasa (cateodata)ceva frumos......

  • Bethurbazal, marţi, 16.11.2010 12:32
    Opinie...

    Asta e. Masina e deja facuta. Ce nu inteleg eu e de ce se compromit si nu fac niste faruri, stopuri si grile originale. Atunci n-ar mai sari cu gura pe ei atata lume.

  • tomita3007, marţi, 16.11.2010 12:33

    doar 1.8 turbo ? cati cai 150, 180 la ditamai masinoiu asta? si motor facut de chinezi adica de unica folosinta. moare o piesa se schimba masina cu totul. cred ca daca face accident suv-ul asta cu un reno clio, aia din reno scapa nevatamati si astia sunt sardine. nici nu mai zic de un Smart, care ar fi ca un Exocet pe uriasul asta....

  • asd, marţi, 16.11.2010 13:10
    imbinare intre x masini

    - Grila - Bentley - Faruri - Santa Fe - Plastice negre cu semnalizatoare sau ce or fi alea - Audi - Lumini ceata - mondeo - Scut - Kuga - Caroseria - Cayenne - motor - unica folosinta. :)

  • Razvan, marţi, 16.11.2010 13:37
    Articole mai argumentate, va rog...

    E bine ca atunci cand faceti astfel de articole sa argumentati mai in detaliu, dand poate si niste fotografii in care sa se vada asemanarile... Se stie ca poporul chinez copiaza tot ce prinde, dar hai sa facem niste articole mai argumentate.

  • BrillClubKIA.ro, marţi, 16.11.2010 13:47
    UHM.....

    Pina la urma ce este? Un Hyundai Cayene sau un Porche Santa Fe?

  • mishuhuhu, marţi, 16.11.2010 14:00
    made in...

    un Cocktail dupa care te doare capul

  • LEE, marţi, 16.11.2010 14:23
    site web

    http://www.hawtai-auto.com/english/

  • bibi, marţi, 16.11.2010 14:27
    cayenne

    Oricum, nici Porsche Cayenne nu e vreo masina frumoasa... Asta nu e cu nimic mai rea.

  • nemtalau, marţi, 16.11.2010 14:29

    sint destule exemple de masini non-chinezesti ce par a avea cite ceva de la concurenta (mai mult sau mai putin). asta nu se vrea o scuza pentru chinezi dar este penibil sa remarcam doar copiile chinezesti dar sa iertam celelalte copii. in mare parte actualele versiuni ale producatorilor de 'top' sint de multe ori copii retusate dupa modele vechi si ajustate la nivelul anilor 2010. intr-o lume in care globalizarea a ajuns cuvintul de ordine, e greu (deocamdata) sa scoti noi produse fara a fi acuzat de "plagiat". copierea exista si in ind. auto si in muzica, industrie, filme, PC-laptopuri, ind. farmaceutica, telefoane mobile, samd. deocamdata, omul dovedeste ca a atins limita imaginatiei.

  • flaviu c, marţi, 16.11.2010 14:47
    pleonasm

    plagiat si nereusit n-au ce cauta in aceeasi propozitie

  • aurel, marţi, 16.11.2010 15:20
    :)

    daca aparea masina asta inainte de cayenne , bentley etc... va displaceau celelalte.....pt ca gusturile multora dintre voi se rezuma la 'firma' si 'parerea celor mai multi despre' o sa apara probabil si-n europa...pt ca se va dovedii din nou cu nu poate fi confudata cu modele autohtone consacrate si adevarul este ca unu care stie chiar n-are cum sa-l confunde cu nimic

  • asd, marţi, 16.11.2010 15:36
    @aurel

    e vorba de *copiat* nu *confundat* *Daca* asta e mare :)

  • ha ha ha, marţi, 16.11.2010 15:41
    ha ha ha

    Problema nu e ca ei copiaza masinile altor constructori, deoarece constructorii de masini mai colaboreaza intre ei, mai fac schimb de idei, problema e ca acesti chinezi nu pot copia si calitatea materialelor din care sunt confectionate masinile copiate.E usor sa te uiti la un lucru si sa-l copiezi, dar e greu cand cineva face lucrul original din otel rezistent si cel care-l copiaza il face din tabla de cutie de conserva.Si pina acum nu-mi aduc aminte ca o masina construita de chinezi sa ia macar o stea la testele Euroncap.Concluzia: deocamdata masinile chinezesti, sunt sicrie pe roti.Si mai au si tel. dual sim, care dupa vreo jumatate de an sau in cel mai bun caz, dupa 1 an, se defecteaza...E adevarat ca majoritatea mobilelor au acumulatori chinezesti, dar astia sunt produsi cu acordul tuturor partilor implicate in procesul respectiv...

  • aurel, marţi, 16.11.2010 15:43
    da

    eu stiu ce am vrut sa zic. ideea este ca daca se dovedeste ca nu se poate confunda cu....atunci poate intra pe piata. eu zic ca va reusi

  • IceCub, marţi, 16.11.2010 16:38
    Chinezi fara cap...

    Interesant: 1.8 litri la 1.8 tone. Probabil ca in China 1+1=3...

  • edi80, marţi, 16.11.2010 16:57
    mda

    iaca chinezii astia fara cap sunt pe locul 1 in economia mondiala...dupa unii daca nu are motor de 3 mii si nu scrie bmw sau vw nu-i masina...o sa vedeti voi ca o sa va doriti si de astea...sau o sa ajunga sa ne ingita pe toti acesti orezari care spre deosebire de altii nu dorm..;)

  • ztele, marţi, 16.11.2010 17:00
    :))

    Daca Seat poate (exeo), chinezii de ce n-ar copia? :))

  • raaul, marţi, 16.11.2010 18:36

    pt. ca Porsche nu e chinezesc....inca:)

  • ufx, miercuri, 17.11.2010 09:57

    da nu arata deloc rau, dar na...tre voi sa comentati, voi ati realizat ceva in viata? sau nu ati copiat niciodata ceva? asta nici macar nu e copie 100%, dar oricum bine k dacia romanilor e creatie 100% romaneasca (era ironic spus)

  • ForeverSaab, vineri, 19.11.2010 19:56
    stati linistiti, tovarasi-domnilor!

    @ufx le-a taiat macaroana tuturor "realistilor",aha! Eminamente isteria noastra epidemica "anti-pacat " seamana leit cu pilda din Evanghelie cu aruncatul pietrelor virtuosilor asupra curvei dovedite...Dar noi, "virtuosii" de romani (in nici un caz nu comit o lez-natiune,ci o lez-vrajeala!) am uitat inocenti cum bunaoara am fondat Dacia pe Renault,camioanele si autobuzele Roman pe alea MAN (Roman=Ro MAN) si ARO primele modele,M-urile,furate pe fata de la seriile 1 si 2 de la Land Rover din anii '50-'60! Cum ar fi aparut industria auto romaneasca fara sprijinul ideologic,logistic,tehnic si chiar economic al unor colosi occidentali consacrati,hm,cum oare? Dar ,nu-i asa? ,mandria noastra nationala duduie de realizari economice "independente" ("economie nationala'" ?... ce utopie abracadabranta mai este si asta?! ) ,deci nu mai are importanta ce sistem socio-politic,comunism sau capitalism,gireaza plagiaturile atata timp cat noi nu suntem in stare sa ridicam nimica-nimicuta de la zero absolut,cu mintea noastra proprie si pe spezele noastre de sine truditoare,nici macar varful economic interbelic sau cel dintre 2000-2008 n-a constituit o paradigma autentic locala,ci insertii masive de capital ideatic,financiar si chiar uman de provenienta clar externa...Macar sa aratam minima decenta sa ne tragem un glont in debla la cat de uraciosi,mincinosi si amagitori ce purtam unii cu altii,dar n-avem o arma romaneasca pe bune,caci si clasicul PM autohton de unde (pro)vine? Aaaaa,da,ne-a umplut de adrenalina cu cisterna si ne-am umflat piepturile de patriotism devorant cand am vizionat uluiti pe Youtube formidabilisima demonstratie americanoida pro causa in favoarea intelighentiei romane zisa "Ce ar fi fost lumea fara Romania?"...remember? OK,OK,stilou,creion,insulina in vitro,avionul cu reactie,primul computer,romanii IT-isti din feuda lui Bill Gates,originalitatile lui Brancusi,zecele Nadiei,penalty-urile lui Duckadam,oina pre-baseball,cele mai irefutabile femei din lume (adica uitati-va in DEX,nu-i ce credeti :P) ,autorul uitand sa precizeze si becul pe gaz al lui Teclu,per total vedem in curtea damboviteana niste inventii si putirinte remarcabile, cu ecouri universale si perene,dar degeaba...Mercedes a realizat primul automobil din istorie,iar SAAB l-a transformat in poezie,iata ce poate face ansamblul ideocratic aparent antagonist tehnologie-sentiment...Si nu,nu va grabiti cu epitetele negative la kilogram,nu sunt in nici un caz romanofob si occidentalofil,nici pe departe,dimpotriva,caci stiu sigur ca,nascandu-ma aici,tot aici vreau sa traiesc si sa fiu ingropat,adica doar aici !!! Am cam divagat,subiectul central se referea la neobrazarea chinezeasca fara margini de a prezenta masini blazate,de prestigiu global,drept autenticitati virgine...Si eu opinez neinfricat ca si noi fuseseram niste chinezi in miniatura,dar numai in materie auto,din fericire.

  • Radu, luni, 22.11.2010 16:34
    chinezarii

    chinezii sunt cei mai mari plagiatori.....au mai facut odata o copie rolls royce iar singurul lucru diferit la masina aia era emblema chinezeasca in rest 99% era rolls(doar la aspect...calitativ nu) iar la masina asta ei nu au copiat doar porche..au copiat si skoda dak va uitati la botul masinii...zici k e bot de fabia

  • slinger, miercuri, 12.01.2011 11:06
    pierdeti din vedere un aspect important

    si anume acela al pietelor pe care chinezoii isi vad marfa vanduta... mutantii astia nu sunt proiectati cu pietele UE sau US in minte... sunt produse destinate asiei, in principiu... pietelor sarace india, fostele republici sovietice, statele africane, oceania, altii). o chestie de asta in pakistan e aur curat. nu mai departe de 2 decenii vedeai destule dacii prapadite cu sigla bmw pusa la loc de cinste pe capota... chinezii sunt negustori buni. iti vand ce ai nevoie.