Cinci stele EuroNCAP pentru Q5, Soul, i20, Jazz si 3008
Noua sesiune de teste a celor de la EuroNCAP a adus cinci stele pentru modelele Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul, Peugeot 3008 si doar trei stele pentru Suzuki Alto.
EuroNCAP a publicat astazi rezultatele unei noi sesiuni de testare care a inclus modelele Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul, Peugeot 3008 si Suzuki Alto. Noile reglementari impuse de organismul international nu i-au impiedicat pe "concurenti" sa obtina maximum de puncte, singura exceptie fiind notata in dreptul lui Suzuki Alto, care s-a comportat dezamagitor, obtinand doar trei stele. Toate celelalte modele au obtinut cinci stele.
Audi Q5
Crossover-ul Audi Q5 este modelul cu cel mai bun punctaj obtinut pentru protectia adultilor in cadrul acestei sesiuni. Structura habitaclului a ramas stabila in urma impactului frontal, toate sistemele de siguranta, de la centuri pana la airbaguri, facandu-si datoria "ca la carte". Singurele probleme au fost notate in dreptul volanului, care prezinta un risc de ranire la nivelul femurului.
La impactul cu stalpul, pasagerii au prezentat un risc de ranire la nivelul pieptului. Pentru protectia copiilor Q5 a primit 84 de procente, un rezultat bun, crossoverul nemtesc reusind sa ofere protectie optima si pentru un copil de trei ani si pentru unul de un an si jumatate. Q5 a pierdut puncte pretioase la capitolul protectia pietonilor insa a recuperat la categoria sisteme de siguranta prin ESP-ul oferit standard si senzorii de atentionare a decuplarii centurilor.
Honda Jazz
Honda Jazz a primit de asemenea cinci stele in urma testelor efectuate de EuroNCAP, principalele probleme fiind notate la nivelul impactului frontal. Desi habitaclul a ramas stabil, plansa de bord a prezentat un risc de ranire la nivelul genunchilor si a femurului, in timp ce pedala de ambreiaj a pus in pericol partea inferioara a picioarelor. Protectia copiilor a fost buna, Jazz asigurand bine capul celor doi manechini de un an jumatate, respectiv trei ani. Pietonii au fost bine protejati la nivelul picioarelor, drept pentru care Jazz a inregistrat un scor foarte bun la acest capitol.
Hyundai i20
Un alt model de clasa mica a obtinut cinci stele. Este vorba despre Hyundai i20, care a impresionat prin nivelul de protectie oferit in cazul impactului lateral si al celui cu stalpul. Si in cazul impactului frontal, modelul coreean a inregistrat un punctaj mare, singurele probleme fiind raportate la nivelul femurului din cauza unor structuri rigide ale plansei de bord.
Protectia pentru copii a fost de asemenea foarte buna, asemeni rezultatului obtinut pentru protectia pietonilor, cel mai mare din aceasta serie, cu putin peste cel obtinut de Honda Jazz. La nivelul sistemelor de siguranta, i20 vine cu sistem de control al stabilitatii si senzor de avertizare a centurii pentru locurile din fata si din spate.
Kia Soul
Un alt model coreean a reusit sa obtina cinci stele in cadrul noii sesiuni EuroNCAP. Kia Soul se alatura fratelui sau din concern, Hyundai i20, dupa ce rezultatul total il catalogheaza tot cu cinci stele. Impactul frontal a dovedit ca exista potential de ranire la nivelul femurului si a genunchilor din cauza structurii bordului. Impactul lateral a mai adus o serie de puncte pretioase in contul lui Soul, singura problema fiind raportata la nivelul portierei care nu s-a deschis complet.
Soul si-a spalat insa pacatele in cazul testului de siguranta pentru copii, cele 86 de procente obtinute fiind cel mai bun rezultat al acestei sesiuni. Soul s-a comportat modest atunci cand a venit vorba de protectia pietonilor, capota oferind protectie slaba pentru picioare si cap. Sistemul de control al stabilitatii standard pe toate versiunile Kia Soul precum si senzorii de cuplare a centurilor pentru ambele zone ale habitaclului au adus un punctaj mare pentru Soul la capitolul sisteme de siguranta.
Peugeot 3008
Cel mai nou model din gama Peugeot, familistul 3008, a obtinut de asemenea cinci stele in cadrul sesiunii de testare. Cu toate acestea, in cazul impactului frontal, airbagul pasagerului s-a deschis incorect, ceea ce a facut ca Peugeot sa anunte deja ca va redesena capacul airbagului de la nivelul bordului. In ciuda problemei semnalate, rezultatele au fost bune, 3008 protejand bine manechini de dimensiuni diferite.
Protectia oferita pietonilor a fost destul de slaba la orice nivel al capotei, insa 3008 a recuperat la capitolul sisteme de siguranta, unde a inregistrat cel mai mare scor al sesiunii multumita ESP-ului standard, senzorului de avertizare a cuplarii centurilor si limitatorului de viteza, optional pe unele versiuni.
Suzuki Alto
Oaia neagra a celei mai noi sesiuni EuroNCAP a fost Suzuki Alto, modelul japonez reusind sa obtina doar trei stele din partea organismului international. Principalele probleme au fost raportate la nivelul genunchilor, gambelor si femurului din cauza structurii bordului. Impactul lateral a semnalat probleme la nivelul toracelui iar testul cu stalpul nu a mai fost efectuat.
Protectia pentru copii este buna, doar in cazul manechinului de trei ani observandu-se probleme la nivelul pieptului atunci cand masina a fost lovita frontal. Capota si bara fata au oferit o protectie scazuta pietonilor, scorul obtinut de Alto fiind si aici foarte mic. Senzorul pentru cuplarea centurii de siguranta doar in cazul soferului si lipsa unui sistem ESP au dus la un rezultat foarte slab, de numai 29 de procente, la categoria "Sisteme de siguranta".
noul JAZZ are 5 stele? super....................dupa Accord si Civic :)