Cine este Denza Z9 GT? Rivalul chinez de 1.000 CP al lui Porsche Taycan

Publicat duminică, 29.09.2024 10:15 de Silvian Irimia

Chinezii de la Denza plănuiesc să aducă în Europa modelul Z9 GT, un break electric de înaltă performanță, care dezvoltă aproape 1.000 de cai putere. Acesta ar fi principalul rival pentru Porsche Taycan.

Modelele break electrice de înaltă performanță sunt o raritate, așa că apariția uneia noi, echipată cu trei motoare electrice ce dezvoltă aproape 1.000 de cai putere, este un eveniment important. Denza, o marcă deținută de producătorul chinez BYD, tocmai a dezvăluit modelul Z9 GT, rival pentru Porsche Taycan Sport Turismo. Acest model va fi disponibil atât în versiuni complet electrice, cât și hibride plug-in.

Versiunea complet electrică a modelului Z9 GT are trei motoare electrice (câte unul pentru fiecare roată din spate și unul pentru axa frontală), care împreună produc 952 de cai putere. Timpul său de accelerație de la 0 la 100 km/h este de 3.4 secunde, ceea ce înseamnă că nu este la fel de rapid ca cele mai puternice versiuni Taycan.

Versiunea hibrid plug-in se bazează pe un motor de 2 litri turbo cu patru cilindri, asociat de asemenea cu trei motoare electrice. Are o putere ușor mai mare comparativ cu versiunea complet electrică, dar cifra finală nu a fost încă dezvăluită.

Datorită bateriei sale de 38.5 kWh, Z9 GT PHEV are o autonomie electrică de 200 km și o autonomie combinată de 1.100 km. Z9 GT EV are o baterie mult mai mare, de 100.1 kWh, care îi permite să parcurgă până la 630 km cu o singură încărcare. Totuși, trebuie să luăm în calcul că aceste cifre sunt bazate pe ciclul de testare chinez, ale cărui estimări sunt, de obicei, cu peste 30% mai mari decât cele ale EPA.

Denza are camere în loc de oglinzi retrovizoare laterale, care afișează imaginea pe două ecrane suplimentare plasate la marginile bordului. În China, dacă echivalăm la moneda euro, Z9 GT costă între 42.500 și 53.000 de euro, în funcție de variantă și opțiuni, ceea ce îl face foarte competitiv față de rivalii săi de la Porsche.

Denza intenționează să aducă această mașină în Europa, unde prețul său va fi considerabil mai mare, în parte din cauza taxelor de import impuse recent, dar ar trebui să rămână competitiv pentru a atrage cumpărători.

Denza are totuși o legătură cu Europa, fiind fondată în 2010 ca un parteneriat între BYD din China și Mercedes-Benz. Producătorul german și-a redus cota la 10% în 2021, iar BYD a achiziționat acțiunile rămase ale Mercedes la începutul acestei luni.

  • ds, duminică, 29.09.2024 10:49

    Nu sunt fan chinezisme, dar arată mai bine decât Taycan. Cu cotă de piață de 34-35% cu greu o să-i oprești pe ăștia dacă nu iei măsuri să-ti aperi economia și locurile de muncă, practic inundă piața la prețuri de dumping.

  • dan_grc, duminică, 29.09.2024 11:36

    Nici eu nu sunt fan Taycan, dar e greu de găsit defecte estetice la acest model, varianta chinezească este o copie, destul de reușită la exterior, iar la interior țipă a DS style, așa se întâmplă când nu mai știi de la cine sa copiezi. Ma bucur ca măcar chinezii promovează cumpătarea și bunul simț, cu 1000 de cai este ok, la un preț de trei ori mai mic, ce mai vrei, române ?

  • Bda, duminică, 29.09.2024 12:42

    Este chiar frumoasă.pe cine dracu au m-ai copiat de data asta?

  • nobody, duminică, 29.09.2024 14:55

    un podcast interesant despre industria auto din China: https://www.youtube.com/watch?v=9xIE9seg6Os

  • Gigel, duminică, 29.09.2024 23:08

    https://youtu.be/IK-EJT14TXc?si=bD-FmUNA1ejr338h Germanii nu mai sunt ce au fost odata si e bine ca Denza isi vede de drum fara sa ii mai incurce Mercedes.

  • xxx, luni, 30.09.2024 08:58

    Rival va fi doar in China, in Europa nici o sansa pentru ca brandul nu are relevanta!

  • Banditos, luni, 30.09.2024 09:21

    Io zic sa nu ii desconsideram pe chinezi. La fel au intrat si japonezii, coreenii, etc. Ca nu sunt deosebit de relevanti pe toate palierele asta e altceva.

  • xxx, luni, 30.09.2024 13:43

    Nu-i desconsider (am condus un MG vreo 3 km, intr-un drive-test, mașina este OK), doar ca un proprietar de Porsche din Europa, USA nu va cumpăra o mașină chinezeasca echivalenta in viitorul apropiat. Nici mărcile coreene nu au căutare in aceasta zona, hai za zicem ca Toyota si Honda cu mărcile specifice au făcut ceva pași timizi aici.

  • alex_cu_a_mic, luni, 30.09.2024 14:17

    @Banditos Nu-i desconsidera nimeni dar nici nu beneficiaza de nici un cec in alb. H-K au zjuns la nivelul de acceptare si adoptare la care sunt azi pe pietele majore nondomestice, in vreo 30 de ani de munca si seriozitate. Japonezii la fel doar ca cu vreo 2 decenii mai devreme decat coreenii. Acelasi parcurs va trebui sa-l urmeze si chinezii si mai mult de cat atat, vor trebui sa lucreze si la aceptarea lor pe pietele "neprietenoase".