Citroen C-Aircross Concept anunţă un SUV subcompact care va lupta cu Renault Captur şi Peugeot 2008

Publicat marţi, 07.02.2017 12:00 de Daniel Popescu

Citroen C-Aircross este conceptul unui SUV subcompact care în versiune de serie va înlocui C3 Picasso şi va rivaliza cu modele precum Renault Captur, Peugeot 2008 sau Opel Mokka.

Citroen ne-a dezvăluit în această săptămână una dintre noutăţile pe care le va prezenta cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.

Deloc surprinzător, vorbim despre un nou concept de SUV pe nume Citroen C-Aircross, care nu trebuie însă confundat cu Citroen Aircross, un alt concept de SUV prezentat de producător în urmă cu aproape doi ani.

De data aceasta vorbim despre conceptul unui SUV subcompact cu o lungime de 4.15 m, o lăţime de 1.74 m şi o înălţime de 1.63 m. Prin prisma acestor dimensiuni, C-Aircross pare să prefaţeze lansarea unui model de serie care să înlocuiască indirect C3 Picasso şi să devină un rival pentru modele precum Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka sau Nissan Juke.

Conceptul are linii fluide de design şi elemente agresive care determină o apariţie impozantă, însă  beneficiază şi de un sistem inedit pentru uşile din spate, care se deschid invers de cât în mod tradiţional, din partea stângă a acestora către exterior.

Acest sistem oferă senzaţia unui spaţiu interior mai generos, cu atât mai mult cu cât plafonul este unul transparent. Şi pentru că am ajuns la interior, merită să remarcăm head-up-display-ul "vision board", dar şi ecranul touch cu diagonala de 12 inch din partea centrală a bordului.

Nu lipseşte nici Citroen Connect Map, sistemul de navigaţie 3D bazat pe recunoaşterea vocii, iar conceptul este echipat şi cu o cameră on-board care permite partajarea rapidă de informaţii pe reţele sociale. Tot la capitolul tehnologie merită menţionat faptul că oglinzile tradiţionale au fost înlocuite cu camere video.

Citroen C-Aircross nu include tracţiune integrală, dar beneficiază de sistemul electronic Grip Control, care oferă o serie de setări utile pentru suprafeţe de tip off-road. În comunicatul de presă, Citroen nu a menţionat nimic despre sistemul de propulsie, însă publicaţia Autocar susţine că viitorul model de serie va păstra actualele motorizări de pe Citroen C3 şi C4 Cactus.

Via Citroen, Autocar

  • arhitect, marţi, 07.02.2017 14:03

    frumoooos CROSSOVER....in acelasi stil cu C4 Air Cross pomenit http://www.automarket.ro/stiri/citroen-prezinta-aircross-concept-fratele-mai-mare-al-lui-c4-cactus-61831.html dar asta inseamna ca MONOVOLUMELE Fiat 500L, Ford B max , Opel Meriva raman fara concurenta

  • Tibi, marţi, 07.02.2017 14:41

    Concurent cu Captur si 2008? Pai aici nu era Cactus? Ca e pe aceeasi platforma ca 2008. Sau asta e considerat mai mare?

  • mishazaitev, marţi, 07.02.2017 15:46

    @Tibi Din cate stiu eu Cactus e pe aceeasi platforma cu C4.... nu stiu daca e aceeasi cu a lui 2008... Totusi nu cred...

  • mishazaitev, marţi, 07.02.2017 15:51

    Fara tractiune integrala nu poate concura, nici cu Juke, nici cu Moka. Intotdeauna cand se va compara cu aceste modele, concurenta va spune ca ofera ceva in plus. Efectul e unul psihologic, dar exista! In realitate Moka (chiar si cu facelift) are o capacitate de trecere de doi lei si tractiunea integrala n-o ajuta la mare lucru si 90% dintre Jukuri, in Romania cel putin, sunt 4x2, Este pacat ca pe o masina care chiar arata bine, care chiar te indeamna la o iesire pe un drum mai rau, nu se reggaseste un sistem 4x4.

  • Andy, marţi, 07.02.2017 17:17

    Practic vechiul C3 Picasso devine C-Aircross (sau cum s-o numi varianta finala). @arhitect Meriva nu va mai exista, fiind in locuit tot cu un crossover de oras: Crossland X. Imi place ca Citroen se joaca si experimenteaza, aducand un aer funky. Trebuie insa sa mai umble la motorizari si sa imprumute si variante mai potente de la fratele de concern. E un pic cam aiurea sa oferi pe C4 Cactus doar un 1.2 benzinar de 82 cp si doar un 1.6 diesel de 99 cp.