Citroen: noile modele C4 și C4 X renunță la cutia manuală

Publicat luni, 14.10.2024 12:48 de Silvian Irimia

În cadrul Salonului Auto de la Paris, Citroen a prezentat noile modele C4 și C4 X. Acestea renunță la transmisia manuală și la motoarele clasice cu combusite internă

Citroen C4 și C4 X au adoptat cea mai recentă identitate de marcă a producătorului francez, introdusă de noul Citroen C3 și e-C3, pe care le-am testat în Viena.

C4 și C4 X vin cu noul logo Citroen chevron încadrat într-un oval vertical. Există, de asemenea, o nouă semnătură luminoasă și faruri inspirate de conceptul Oli din 2022. Nu mai există finisaj cromat, dar Citroen a adăugat clipuri de culoare personalizabile, atât în partea din față, cât și pe lateral. Au fost introduse și două culori noi: Verde Manhattan și Albastru Eclipse.

Spatele modelului C4 a fost, de asemenea, simplificat. Noile stopuri sunt montate mai jos, iar benzile luminoase sunt acum integrate în bara neagră, care prezintă inscripția Citroen. În spate, noul C4 X păstrează același design ca înainte.

La interior, modelele actualizate C4 și C4 X dispun de un nou instrumentar de bord digital de 7 inch. Totodată, sistemul multimedia actualizat are și el 10 inch. Acesta rulează cel mai recent software Citroen și vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless.

De asemenea, scaunele redesenate Advanced Comfort au un strat suplimentar de 15 mm de spumă și o secțiune centrală mai densă. Sunt disponibile până la 20 de sisteme avansate de asistență pentru șofer, de la avertizarea de atenție a șoferului și monitorizarea unghiului mort, până la sistemul „Highway Driver Assist”. Acesta combină controlul automat al vitezei de croazieră și avertizarea de părăsire a benzii pentru conducerea semi-autonomă de nivel 2.

Noile C4 și C4 X vor ajunge în reprezentanțe la începutul anului viitor. Când se vor deschide comenzile, clienții vor putea alege între variante hibride sau complet electrice, motoarele pe benzină fiind eliminate din gama ambelor modele ca parte a acestui facelift.

Toate modelele hibride sunt echipate cu un motor turbo benzină, de 1.2 litri cu 3 cilindri. În varianta Hybrid 100, folosită exclusiv pe modelul C4 de bază, propulsorul are 100 de cai putere și 205 Nm de cuplu. În schimb, în varianta Hybrid 136, oferită la ambele modele, motorul dezvoltă 136 de cai și 230 Nm de cuplu.

Indiferent de versiune, motorul este asociat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu șase rapoarte, care are un motor electric integrat. Producătorul francez a eliminat posibilitatea de a alege o transmisia manuală pe noile C4 și C4 X.

Motorul electric ajută, de asemenea, la pornirea motorului pe benzină atunci când este necesar și contribuie la încărcarea bateriei hibride de 48V în timpul frânării. Bateria mică este plasată sub scaunul din față, fără a afecta spațiul pentru pasageri sau capacitatea portbagajului.

Între timp, pentru modelele complet electrice e-C4 și e-C4 X, există două combinații de baterie/motor. Versiunile de bază dispun de o baterie de 50kWh și un motor electric de 136 de cai putere, care oferă o autonomie de până la 360 de kilometri. Versiunea cu o baterie mai mare de 54kWh și un motor de 156 de cai oferă o autonomie de până la 418 kilometri cu o singură încărcare.

Viteza maximă de încărcare pentru ambele versiuni electrice rămâne de 100kW, iar o încărcare de la 20 la 80% ar trebui să dureze mai puțin de 30 de minute. Anul viitor, Citroen va oferi, de asemenea, o priză V2L (vehicle-to-load) pentru modelele e-C4 și e-C4 X. Această priză le permite vehiculelor să încarce dispozitive externe, cum ar fi laptopuri sau chiar biciclete electrice, folosind bateriile lor.

via Citroen

  • Citrodac, luni, 14.10.2024 15:41

    Un model care, din poze, pare să aibă un nivel al calității similar cu cel de la Dacia.

  • pipo, luni, 14.10.2024 20:02

    "motoarele pe benzină fiind eliminate din gama ambelor modele ca parte a acestui facelift."...iar în frazele imediat următoare sunt descrise celebrele variante de putere ale motorului pe benzina 1,2 ale grupului stelar prezente și pe aceste 2 modele, bineînțeles. Degringolada totala , nici Citroen, nici presa auto , nu mai înțelege, nu mai știe nimic , nu mai au nici-o direcție...! Oricum, oferta francezilor în cauza e o bătaie de joc , cel puțin în zona electrificata e cel puțin hilara .

  • Elektrikkk, luni, 14.10.2024 22:22

    China, Norvegia trece la electrice iar cei din UE încă mai fac porcăriile de manuale :D :D :D !!! În SUA 97% sunt automate, de decenii, dar săracii europeni au fost prostiţi că manuala e bună.

  • Clique, marţi, 15.10.2024 08:51

    Dezastru pentru "piloții" din comentarii și trafic. O să le cadă epoleții piloților :)))

  • LOL, marţi, 15.10.2024 09:33

    Cine naiba mai cumpara citroen?!?!?

  • Clique, marţi, 15.10.2024 10:15

    Cât timp se produc, înseamnă că există cerință, stai liniștit, sunt mulți care preferă și alte mărci, nu doar jermane terminate sau care consumă ulei de noi cât ar trebuii să consume la 300.000 km

  • Ion, marţi, 15.10.2024 10:17

    Cine mai cumpără Citroen ce întrebare , această mașină este cumpărată de oamenii destepti , cine se întreba este un frustrat că are o panarama de mașină .

  • @Elektrikkk, marţi, 15.10.2024 10:26

    Du-te în Norvegia să vezi ce taxe au pentru mașinile cu motoare cu ardere internă și apoi vei înțelege de ce se vând așa bine electricele acolo. Și statul chinez face eforturi în direcția asta: https://www.automarket.ro/stiri/china-plateste-populatia-pentru-a-si-vinde-masinile-cu-combustie-interna-118973.html

  • Ion, marţi, 15.10.2024 10:39

    Bravo Citroen, o mașină fiabilă și unica, altceva fata de ce exista in prezent

  • George, marţi, 15.10.2024 10:42

    Citroen a fost și este o marca de mașină specială , dar acest adevăr îl știe doar cei care cunosc aceasta marca

  • LOL la patrat, marţi, 15.10.2024 14:52

    Ce au sarit angajatii de la reprezentanta sa-si apere tigaile low cost (in afara de pret)!!!! Ha ha ha.

  • Ciprian, luni, 21.10.2024 09:22

    Invit distinșii comentatori sa nu își mai de-a cu părerea decât în legătură cu mașini pe care le-au condus.Stiu că avem "specialiști" grămadă,care știu tot din născare ,fără sa fi urcat vreodată în marca respectiva.