Noul Alpine A110 R Ultime, ediție specială limitată la 110 unități

Publicat luni, 14.10.2024 13:44 de Silvian Irimia

La Salonul Auto de la Paris, Alpine a dezvăluit ediția specială limitată A110R Ultime. După Bugatti Chiron, este cea mai scumpă mașină construită în prezent în Franța.

Alpine a dezvăluit o nouă ediție specială a modelului A110, numită A110 R Ultime. Aceasta dezvoltă 345 de cai putere și are un preț de pornire de 265.000 de euro.

Prin urmare, este una dintre cele mai scumpe mașini cu patru cilindri din toate timpurile. În același timp, după Bugatti Chiron, este cea mai scumpă mașină construită în prezent în Franța.

Alpine A110 R Ultime și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Paris. Limitată la doar 110 unități, această versiune este cea mai puternică de până acum. Motorul pe benzină turbo cu 4 cilindri, de 2.0 litri dezvoltă 345 de cai putere.

Datorită unei noi funcții de „Launch Control” și datorită unei mase de doar 1120 de kilograme, A110 R Ultime accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 3.8 secunde.

Ultime are o nouă cutie de viteze, un sistem de evacuare din titan Akrapovic, amortizoare reglabile Öhlins și un sistem îmbunătățit de frânare. Pachetul aerodinamic personalizat este menit să crească forța de apăsare cu 160 kg la viteza maximă. A110 R Ultime a fost testat pe Nürburgring de pilotul de Formula 1 Esteban Ocon.

Mașina prezentată la Paris este o ediție „La Bleue” dintr-un lot de 15 vehicule. Aceasta este vopsită manual într-o combinație de culori Albastru Vision și Albastru Abysse.

via Alpine

  • Jian de la Calafat, luni, 14.10.2024 16:33

    Motor 2.0L. Interesant. De ce au revenit la acest motor dupa ce l-au abandonat ?

  • Elektrikkk, luni, 14.10.2024 22:20

    Altă maşină inutilă, să polueze Alpii, că deh, nu sunt în stare să facă o maşină electrică sport.

  • Dincolo era mai ieftin, marţi, 15.10.2024 12:08

    A110 R Ultime facturat la 265 000€. A 110R Ultime «La Bleue» facturat la 330 000€.

  • Jian de la Calafat, marţi, 15.10.2024 14:44

    Motorul ofera 325 CP atunci cand este utilizata benzina cu cifră octanică 98, puterea de 345 CP fiind disponibila exclusiv cu benzina de 102.

  • Comme ci, comme ça, marţi, 15.10.2024 15:09

    Presa de specialitate se aștepta ca lansarea mașinii să fie însoțită de un timp oficial pe Nordschleife. Dar nu s-a întâmplat. Totuși, de la personalul Alpine a "transpirat" informatia ca a oprit cronometrul pe la 7'20 . Vorbim chiar de un 7’17 și un posibil 7’15 in conditii meteo extrem de favorabile. 7'20 este cu aproximativ 15 secunde mai bun decat un A110 R, ceea ce este semnificativ. Cert este că mașina, care va fi produsă abia din vara lui 2025, este încă în dezvoltare, ceea ce explică de ce nu există încă o comunicare oficială cu privire la timpii pe tur. Și cu atât mai mult cu cât se spune că acest timp pe tur nu a fost realizat cu cele mai eficiente anvelope din gama Michelin. Este clar că Alpine va încerca să îmbunătățească în primăvară, pentru că este clar, nu are cum sa fie mulțumita pe deplin. Ne amintim că la începutul proiectului, Renault viza clar detronarea lui Cayman GT4 RS, cel care a înregistrat un 7'09 și chiar un 7'03 cu kit-ul Manthey Racing. Dar pana acolo, decalajul este într-adevăr prea mare pentru a spera măcar să se apropie de timpul rivalului Porsche. Rival care, merita sa amintim fără nicio forma de animozitate, că-si permite sa afișeze un pret cu 100.000 de euro mai ieftin decât A110 R Ultime, la preț de baza.

  • Ics, marţi, 15.10.2024 17:42

    Varianta standard acelereaza in 4,5 s pana la 100, merge beton si la viteza si prin oras, pret 70k. nu stiu de ce ar da cineva 250k. pentru un 3,8s. Nu prea are rival in sensul ca cayman nu se mai produce si o alta masina retro foarte usoara nu mai prea exista.

  • Igrec, marţi, 15.10.2024 18:17

    Viața este o continuă validare. Pentru fală. E posibil sa devina prima dar si singura declinare Alpine A110 -street legal- care sa bifeze borna 300 km/h.