
Conceptul BMW care anticipează viitorul i3: supercomputer pe post de "creier" și 18.000 Nm cuplu
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric.
Germanii de la BMW lucrează de zor la noua platformă Neue Klasse. Pentru a ne face o idee despre ce ne pregătește constructorul din Munchen, BMW tocmai a publicat o serie de imagini și informații despre un nou concept.
Denumit Vision Driving Experience, reprezentanții companiei insistă că acest prototip nu va intra în producția de serie. El este, de fapt, o platformă de teste pentru un sistem de control al dinamicii și condusului dezvoltat special pentru Neue Klasse.
Acest "creier" super inteligent a fost botezat "Heart of Joy", iar el se va regăsi pe toate modelele cu zero emisii din familia Neue Klasse.
Unitatea de control se va ocupa de funcțiile de condus, frânare, încărcare, recuperare și direcție procesează informațiile de 10 ori mai rapid decât sistemele anterioare. Pentru a demonstra că acest sistem poate stăpâni cerințele utilizării pe șosele, conceptul are un cuplu de 18.000 Nm (cel mai probabil calculat la roată).
Altfel spus, dacă poate face față unui astfel de nivel de cuplu, cu siguranță se descurcă și în condiții de utilizare zilnică.
"Heart of Joy" promite o ținută de drum îmbunătățită, dar și o creștere cu 25% a eficienței prin recuperarea energiei la frânare. Totodată, inginerii de la BMW susțin că frânarea se va realiza, aproape în totalitate, prin acest sistem de recuperare, iar frâna clasică este necesară numai în timpul frânării de urgență.
Prototipul Vision Driving Experience demonstrează funcționalitatea unității de control prin intermediul unor benzi LED integrate în jante. Culoarea verde sugerează accelerația, culoarea albastră recuperarea, iar frânarea cu frâna clasică este reprezentată prin culoarea portocalie.
Așa cum spuneam, conceptul din imaginile alăturate nu va intra în producția de serie.
via BMW
uau, nu am crezut vreodata ca se va putea vinde atat de scump plasticul combinat cu rasina epoxidica si banda led, un pic de vopsea rosie si o imprimanta 3d :)) ma refer la interior. foarte bine ca ii creste eficienta la franare, probabil prin intermediul capacitoarelor ca la hibride, asta duce la "near" perpetum mobile in oras super computer pt conducere autonoma nivel 3 :) mda. Ideea era A.I. nu script. Un A.I. avansat poate sta intr-un telefon nu are nevoie de supercomputer care face brute force la fiecare decizie si nu neural net.