Constructia Autostrazii Brasov-Comarnic a fost amanata
Consortiul franco-elen care a castigat licitatia pentru constructia Autostrazii Zapezii a renuntat la contract cu patru zile inainte de termenul limita. Ministerul Transporturilor va organiza o noua licitatie in scurta vreme.
Consortiul franco-elen Vinci-Aktor a renuntat la contractul pentru constructia Autostrazii Brasov-Comarnic, supranumita si Autostrada Zapezii. Potrivit autoritatilor romane, constructorii straini au incercat sa prelungeasca termene si sa modifice substantial obligatiile de plata care-i revin statului roman.
“N-au insistat sa prelungeasca termene, au venit si au zis cu voce mica sa mai lungim, ca n-au de unde sa faca rost de bani. Eu le-am spus: dom’ne, ce vreti voi nu-i posibil, ca vine DNA si facem puscarie. I-am spus unuia de acolo in franceza celebra expresie <PMP>, adica Police-Menottes-Prison. Mie-mi pare rau ca am ajuns in situatia asta, pentru ca era primul contract de acest gen pe care-l semnam. Ce m-a deranjat insa pe mine este ca toti mancatorii de … cand n-aveam contract ziceau ca de ce nu facem autostrada, pentru ca apoi, cand aveam contract, sa caute tot felul de bube”, a declarat pentru Gandul ministrul Radu Berceanu.
Autostrada Comarnic-Brasov ar fi trebuit sa aiba o lungime de 55 kilometri si trebuia sa atraga de pe pietele financiare 1.5 miliarde de euro. Contractul de concesiune pentru constructia acestui tronson de autostrada are o istorie de peste sase ani. In 2004, Ministrul Transporturilor de la acea vreme – Miron Mitrea, a semnat cu mai multe firme contracte pentru constructia unor portiuni de autostrada, care urmau sa fie realizate tot in regim de concesiune, iar consortiul Vinci-Aktor era responsabil pentru o portiune. Ulterior, contractele respective au fost reziliate din moment ce existau numeroase suspiciuni in legatura cu corectitudinea acestora.
In cazul in care nu s-ar fi reziliat contractul, autostrada Comarnic-Brasov ar fi trebuit sa fie functionala peste patru ani. Dupa ce autostrada ar fi fost pusa in functiune, investitorul urma sa inceapa recuperarea investitiei din taxa de acces si din plati facute de statul roman. Pana atunci insa, Romania ramane doar cu A1, A2 si cei 42 de kilometri de autostrada deschisi intre Turda si Gilau.
Via | Gandul
Si care e noutatea ?! Tipic Rromania !