Constructorii se tem de dispariţia spaţiului Schengen: "Ar fi oribil pentru producţia de maşini"
Opel, Ford şi Daimler sunt îngrijorate că posibila dispariţie a spaţiului Schengen va conduce la întârzieri de producţie, întrucât fabricile se aprovizionează cu componente auto de la furnizori din numeroase ţări europene.
Existenţa spaţiului Schengen, prin care este permisă libera circulaţie a persoanelor şi mărfurilor între 26 de state europene, are o semnificaţie aparte pentru industria auto.
Libera circulaţie permite un transfer rapid al componentelor de la furnizori la fabricile constructorilor, însă problemele generate de refugiaţi ar putea determina Uniunea Europeană să suspende existenţa Schengen. Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, constructorii auto avertizează că, într-o astfel de situaţie, ar putea înregistra întârzieri în lanţul de producţie.
"O spargere a spaţiului Schengen ar fi oribilă pentru noi. Avem o logistică uriaşă în sudul Europei, iar orice întrerupere ar avea un impact imediat asupra liniilor de producţie", explică Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel, constructor care are furnizori din Germania, Spania, Polonia, Marea Britanie sau Italia.
La rândul lor, oficialii Ford au admis că speră ca acordul Schengen să rămână în vigoare, mai ales că fabricile companiei fac un transfer frecvent de componente. "Avem fabrici în Germania, România, Spania şi Anglia. Logistica presupune să furnizăm componentele la timp. Acest lucru este esenţial pentru eficienţa producţiei europene", spune Bernhard Mattes, şeful Ford Germania.
Nu în ultimul rând, Daimler afirmă că este deja la limită cu timpii de producţie pentru maşini ca urmare a creşterii cererii, astfel că orice controale la graniţe ar periclita semnificativ fabricarea unităţilor. "Fabricile noastre lucrează cu un timp de aşteptare de una-două ore", a precizat Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.
Via Automotive News
Opel, Ford şi Daimler sunt îngrijorate: sa înțelegem ca ceilalți nu au probleme?