Corespondenţă de la Paris: Nissan promite că maşinile autonome ne vor uşura viaţa, dar nu ne vor răpi plăcerea de a conduce
Nissan pregăteşte o serie de funcţii autonome prin care să ne uşureze viaţa la volan, însă constructorul japonez promite că nu ne va răpi plăcerea de a conduce.
Funcţiile autonome încep să-şi facă din ce în ce mai mult apariţia pe maşinile de serie, iar acestea vor deveni din ce în ce mai avansate, până în punctul în care maşinile se vor putea conduce singure în aproape orice condiţii.
Acest lucru nu se va petrece mai devreme de anul 2020, însă în prezent există deja o serie de sisteme semi-autonome, iar alţi constructori se pregătesc să le introducă. De exemplu, Nissan a lansat propria versiune a unui sistem semiautonom numit ProPilot pe modelul Serena din Japonia, iar
"Sistemul funcţionează pe o singură bandă, menţine maşina pe bandă şi apoi accelerează şi frânează în funcţie de comportamentul maşinii din faţă. Când maşina din faţă înaintează, porneşte din nou. În 2018 vom introduce schimbarea de bandă şi, în cele din urmă, în 2020 vom introduce un sistem care poate monitoriza mediul pentru a gestiona intersecţii sau viraje", a declarat într-un interviu exclusiv pentru Automarket Stewart Callegari, manager general pentru tehnologia vehiculului la Nissan.
Acesta explică faptul că sistemele autonome nu vor funcţiona în condiţii meteo nepotrivite, astfel că şoferii nu trebuie să se teamă de posibilele probleme de securitate.
"Dacă vremea este foarte urâtă, cu ploaie sau ninsoare, senzorii nu pot funcţiona pentru că nu pot recunoaşte tot ce se întâmplă în față. În caz de ceaţă puternică, camerele nu pot vedea, pentru că nici tu nu poţi vedea. Este la fel ca în situaţia în care nu mergi cu o maşină obişnuită în off-road", mai spune Callegari.
Pe de altă parte, oficialul Nissan oferă şi un exemplu concludent pentru a evidenţia că, în unele situaţii, funcţiile autonome vor permite şoferilor să conducă chiar şi în cazul unor probleme de sănătate.
"Am o mătuşă de 73 de ani care a avut un accident la umăr, iar acum foloseşte parcarea inteligentă pentru a parca maşina. Nu trebuie să-şi întoarcă corpul, este mai uşor şi poate continua să-şi folosească maşina şi să se bucure de condus", a mai spus el.
Şi pentru că a adus vorba despre plăcerea de a conduce, Callegari a făcut câteva precizări importante şi despre acest aspect. Chiar dacă şoferii se tem că nu se vor mai putea bucura de condus, Nissan promite că experienţa acestora nu va fi afectată în niciun fel, pentru că funcţiile autonome vor putea fi dezactivate în orice moment.
"Ne concentrăm foarte mult să oferim plăcerea condusului şi vedem funcţiile autonome ca pe ceva suplimentar. Din punct de vedere al condusului, credem că şoferii se vor bucura în continuare să conducă şi vrem să ne asigurăm că şoferii au posibilitatea de a alege. Oamenilor le place să conducă şi asta nu se va schimba pentru mulţi, mulţi ani. Dar dacă eşti blocat în trafic, poţi activa sistemul", a mai precizat Callegari.