Jeep plănuiește un frate mai mic al lui Renegade: "Va trebui să aibă ADN Jeep"

Publicat luni, 03.10.2016 18:52 de Mircea Meşter

Un SUV mai mic în dimensiuni decât Nissan Juke, dar cu capabilități serioase în off-road. Acesta este planul pe care Jeep îl are în segmentul B, acolo unde Renegade va primi un frate mai mic în următorii ani.

După ce constructorii au amestecat segmentul SUV-urilor în zona sa inferioară, astfel că crossoverele de segment mic, cele compacte și cele medii încep să se "amestece" și să-i inducă în eroare pe potențialii clienți, lucrurile par să devină și mai complicate în anii care vin. Iar cel mai bun exemplu vine din partea celor de la Jeep, care pregătesc un SUV mai mic decât actualul Renegade care va avea rolul de a se lupta pe piață cu modele precum Renault Captur, Nissan Juke, Peugeot 2008 și Ford EcoSport, model a cărui generație următoare va fi produsă la Craiova.

Renegade, actuala propunere a celor de la Jeep în zona SUV-urilor de dimensiuni mici, este cu 10 centimetri mai scurt decât Nissan Juke, dar cu 14 centimetri mai mic decât Qashqai. În aceste condiții, un nou model Jeep care să se încadreze mai jos în gamă ar trebui să aibă dimensiuni ultracompacte, care se vor scădea sub 4 metri.

Planurile celor de la Jeep nu sunt încă trasate foarte clar, singurele certitudini fiind legate de faptul că un astfel de model ar avea logică în gamă pentru că publicul își dorește o mașină de acest tip în gama Jeep. "Oferta noastră în acest segment va trebui să fie în continuare capabilă în of-road, pentru că trebuie să aibă spiritul Jeep în ADN. iar asta e o provocare serioasă atunci când vine vorba de dezvoltarea unei mașini mici. Când analizezi elementele care transformă o mașină normală într-una dezvoltată pentru off-road, precum garda la sol sau georgrafia mașinii, îți dai seama că acest lucru e cu atît mai dificil cu cât mașina e mai mică", a decarat Mike Manley, directorul mărcii, citat de britanicii de la Autocar.

Conform informațiilor scoase la lumină de jurnaliștii din Albion, primul pas al celor de la Jeep în această direcția ar fi un model cu lungimea de sub 4 metri care va fi dezvoltat și lansat în prima fază în India. Modelul cu numele de cod 526 urmează să fie ulterior analizat din perspectiva oportunității de lansare pe celelalte piețe pe care Jeep activează.

via Autocar

  • mishazaitev, marţi, 04.10.2016 09:22

    ADN-ul de Jeep il vor transplanta probabil de la Fiat Panda 4x4 care se misca excelent in teren accidentat pentru o masina de clasa ei. Aspectul de Jeep va fi probabil problema, dar acest lucru se va rezolva, fireste!

  • mircea1380, marţi, 04.10.2016 10:55

    Un concurent pentru Jimny? N-ar fi rau...

  • mishazaitev, marţi, 04.10.2016 12:06

    @mircea1380 Ma indoiesc... JImny are sasiu ...

  • mircea1380, marţi, 04.10.2016 16:59

    Da, asa este. Dar unul dintre avantajele sasiului separat - inaltarea - se poate aplica (intr-o masura mai mica, evident) si la Jeep-urile astea noi 'made-in-italy' unibody: http://truckyeah.jalopnik.com/this-is-the-most-hardcore-jeep-renegade-yet-1768359807 Daca pastreaza si sistemul 4x4 cu Active Drive Low (reductor) si-l pozitioneaza in zona sub 20k Euro as zice ca se gasesc clienti...

  • Andy, marţi, 04.10.2016 18:04

    Jimny stock e so so. Daca vrei Suzuki pentru off-road te uiti la Samurai care-i mult mai hardcore. Oricum dintre SUV-urile mici, Renegade e cel mai capabil in off-road. Evident ca e si peste noua Vitara.

  • mircea1380, marţi, 04.10.2016 18:43

    @Andy: cu modificarile aferente, si Jimny devine cat de hard-core doresti (si cat de adanc ai buzunarul, desigur). Jimny e o evolutie a Samurai-ului... Intr-adevar, Renegade-ul pare destul de bazat in off-road, pacat ca are destul de multa electronica. La fel de bazat mi se pare a fi Subaru XV/Crosstrek.