Cosmarul Toyota continua: posibile probleme ale directiei modelului Corolla din SUA
NHTSA a anuntat ca va evalua 83 de plangeri referitoare la defecte ale servodirectiei modelului Corolla produs in Statele Unite.
Dupa cele trei recall-uri de mari dimensiuni anuntate in mai putin de trei luni de Toyota la nivel mondial, constructorul japonez continua sa aiba probleme in SUA. Organizatia NHTSA, care se ocupa cu siguranta rutiera de peste Ocean, a anuntat ca va investiga servodirectia electrica a exemplarelor Corolla destinate Statelor Unite si construite incepand cu anul 2008 din cauza unui posibil defect.
Conform rapoartelor facute de clientii Toyota, masina pare lovita de o rafala de vant puternic, ar acvaplana sau ar aluneca pe gheata. In momentul incercarii de restabilire a traiectoriei, masina tinde sa supracorecteze eroarea, determinandu-l pe cel de la volan sa tina puternic volanul pentru a circula in linie dreapta in continuare. "Daca iti iei ochii de la sosea pentru o secunda, masina poate ajunge pe banda alaturata", se arata intr-o plangere inaintata catre NHTSA in 18 octombrie 2009.
In urma unor astfel de probleme ar fi avut loc pana acum sase accidente, soldate cu 10 raniti. "A fost cel mai ingrozitor lucru care mi s-a intamplat vreodata. Masina a virat de una singura la dreapta, oprindu-se la marginea unei prapastii dupa ce a lovit un copac si a rupt un gard", sustine o femeie din Fayetteville, Carolina de Nord, intr-un raport scris in 11 septembrie 2009.
NHTSA a contactat deja reprezentantii Toyota pentru a analiza plangerile, urmand ca evaluarea preliminara sa arate daca este sau nu nevoie de o analiza atenta a inginerilor. Procesul poate dura insa cateva luni, avand sanse sa fie urmat ulterior de un recall.
RECALL-URILE TOYOTA
Noiembrie 2009 - Toyota recheama in service 5.8 milioane de masini din cauza covoraselor care pot sa apese involuntar pe pedala de acceleratie. (SUA)
Ianuarie 2010 - Toyota recheama in service 4.5 milioane de masini din cauza faptului ca pedala de acceleratie se poate bloca pe pozitie apasat sau poate reveni foarte lent in pozitia normala dupa apasare (GLOBAL)
Februarie 2010 - Toyota recheama in service 430.000 de exemplare Prius, Sai si Lexus HS250h din cauza faptului ca franele ar putea sa nu actioneze atunci cand masina circula pe suprafete cu aderenta scazuta.
-
george, marţi, 09.02.2010 17:38GAME OVER
Cu asta chiar ca s-a terminat povestea Toyota in America...
-
marius, marţi, 09.02.2010 17:40probleme mari
nu cred ca sunt toate reale, mai mult cred ca e o campanie de denigrare, treaba e ca daca o tin tot asa nu vad o finalizare prea buna...
-
Claus-Claudel, marţi, 09.02.2010 18:00.....
aoleo fratilor....e belea mare...
-
ccmax, marţi, 09.02.2010 18:10Recall Toyota
Atitudine de producator orientat sprecalitate: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/02/08/AR2010020803078.html?hpid=opinionsbox1
-
sergiu, marţi, 09.02.2010 18:13:(
asta deja e prea de tot :( nu cred ca aceste probleme sint reale, nu la o asemenea scara . cineva vrea sa scoata toyota din joc in sua.
-
USA-cars-sucks, marţi, 09.02.2010 18:26
GM cine altcineva ? sunt de 2 ani pe locul 2 , global , si nu le merge prea bine nici de cand cu "criza" (de fapt nu le merge bine datorita lipsei strategiei de piata , fac aceleasi masini de 40 de ani , doar le schimba lookul , la toate marci pe care le au , nu investesc bani in inovatii si tehnologii , le mai fura din cand in cand de la europeni , sub falsul pretext al unei "colaborari" - de aceea nu mai vor sa vand Opel - singura marca a lor profitabila si cu destule investiti si tehnologii noi , saab nu a fost decat un an profitabil decat a fost preluata de gm etc. Asa fac lucrurile americani (vezi irak si afganistan aka petrol moca) la nivelul asta joaca ei .
-
BMW, marţi, 09.02.2010 18:28BMW
Sa fac ... pe Japonezi. Asa ceva nu s-a intamplat la nemti. Da voi toyota , toyota v-am zis ca e .... produs la tona , da alde fanii audi si toyota plangeati ca nu e asa , Toyota , Lexus subaru asta tot inseamna zero pe langa . A PRODUCE MULT Ca KOYOTA nu inseamna SI CALITATE ca la BMW. BMW MERCEDES-BENZ sau AUDI
-
BMW, marţi, 09.02.2010 18:30BMW
Sa fac kaca pe Japonezi cu marcile lor din carton presat. Asa ceva nu s-a intamplat la nemti , niciodata. Da voi toyota , toyota va-m zis ca e cakat produs la tona , dar alde fanii audi si toyota plangeati ca nu e asa , Toyota , Lexus subaru asta tot inseamna zero pe langa : BMW MERCEDES-BENZ sau AUDI. A PRODUCE MULT Ca KOYOTA nu inseamna SI CALITATE ca la BMW.
-
USA-crack, marţi, 09.02.2010 18:38
Suvuri masive , greoaie , motoare prea mari , fara tehnologie noua (injectie directa , turbo etc. ) calitate slaba a materialeor interioare si a asamblari (macar au preturi scazute) ...pff aproape nimic bun la masinile americane (design la putine dintre ele ) gama putin diversificata (presupun chiar si in sua nu toata lumea vrea imensitati de suvuri sau furgonete)...ma mai gandesc si mai scriu...
-
DRAKo, marţi, 09.02.2010 20:35BMW
Bai cocalare, mai lasa-ne cu BMW-ul tau! Tu n-ai fost niciodata intr-o masina Toyota si nici nu vei fi pentru ca ai mintea redusa si idei preconcepute! Tu crezi ca doar BMW sunt masini, tu crezi ca milioane de oameni din lumea asta isi cumpara Toyota de prosti? Ce ai tu cu masinile din carton presat? Masini din carton presat au facut nemtii: Trabant si nu erau niste masini rele. Mars acasa, pune-ti ghiulurile pe deshte, lantzocul la gat, baga bine la ghiozdan sa faci foalele mare si urca-te in BMW si da drumul la manele!!!
-
LauCalin, marţi, 09.02.2010 21:27daca e "mana" lui GM, mai trecem cu vedeara, dar daca e pe bune
... a dat-o rau de tot in bara Toyota cu treaba asta. Dupa ce ca imaginea lor e acum foarte proasta mai ales in State, asta ar mai lipsi, inca un recall de proportii. Daca se ajunge la asa ceva vor trece multi ani pana cand Toyota isi va recastiga increderea. Si chiar daca ar face din nou masini bune, a ramas intiparita in mintea multora cum ca e marca proasta, adica va fi o chestie psihologica. Chiar nu-mi pot da seama cum au putut claca in halul asta. Se pare ca orgoliul (uneori prostesc) de a fi no.1 te poate si distruge, pentru ca nu mai esti atent la detalii importante, gen calitatea.
-
Alexei, marţi, 09.02.2010 21:59Aiurea
Vrajeala ieftina de la GM, p-aia cu acceleratia o puteam accepta fiind la cele automate dar faza cu servodirectia e prea de tot, e o linie de productie si sistemul ala se foloseste la mai multe modele nu doar la corolla, dar e posibil ca asta sa fie modelul cel mai cautat in SUA. Iar pentru astia care ii pupa in fund pe nemti sa stie si ei ca si porche a facut recall acum vreo 3-4 ani ca aveau probleme cu franele asa ca GURA MICA!
-
LEE, marţi, 09.02.2010 21:59facatura
Totul miroase a facatura................ americanii au lovit subtil, dar va urma mutarea japoneza, si sa nu uitam ca ei au inventat "kamikaze" :) curand, japonezii vor cumpara cateva marci din SUA, asa, la "hoha"........... GM inca nu-si da seama cu cine s-a pus....
-
george, marţi, 09.02.2010 23:00SUBTILITATE EXTREMA
@ LEE Nu stiu de unde ati ajuns voi la concluzia ca e o facatura si faptul ca e mana lu` GM. Nu ca n-ar fi in stare de asa ceva... Dar daca e o lovitura subtila, atunci musai e una al naibii de subtila: au parazitat mentalul inginerilor de la Toyota sa faca niste pedale proaste dupa care au parazitat si mentalul managementului Toyota sa recunoasca vina si sa-si ceara scuze pentru asta. Dati dracului japonezii astia...pardon, americanii astia...
-
yozo, miercuri, 10.02.2010 08:47audii
ia vedeti voi audi a avut probleme cu modelul TT prin anii 2000 cred, au platit foarte mult masinile americane sunt foarte proste, din sursa sigura, a fost indrumat sa cumpere toyota si nu are nici o problema, a fost cu ea la toate servisurile (garantii) nu se gasea pana acum aceste probleme din 2005, sa fim seriosi, interese financiare cele europene nici ele nu sunt asa bine vazute, nu se face atata tamtam pe seama rechemarilor
-
bogdi12001, miercuri, 10.02.2010 09:12
Al naibii gard se afla langa un copac si chiar langa o prapastie. Asta e chiar culmea prostiei.
-
calin, miercuri, 10.02.2010 09:35probleme reale?
Dintr-o stire mai veche rezulta ca sistemul de aceleratie ,pedala si ce mai e pe-acolo de se tot blocheaza e facut la AMERICANI. Am mari dubii ca problemele sunt reale.
-
mowgli, miercuri, 10.02.2010 09:50toyota
deci nu mai pot cu Toyota frate.Dau drumu la Tv sa ma delectez cu crime, violuri, spargeri si rapiri si culmea dau de Toyota.Ok, mut pe antena 3 sa vad emisiunea lui Moise Guran, hopa, Toyota, ok, promotor? nup, tot toyota.Inchid televizorul si intru pe automarket unde trebuie sa aprind o tigara pana gasesc o stire unrelated to Toyota.Plictisit si cu tigara stinsa, intru frumos pe blog sa iau o gura de aer proaspat.Ce gasesc? Toyota.Deci gata nene, nu mai incalzire globala, nu mai 2012, nu mai extraterestrii si teroristii imaginari ai SUA, nu tati, Toyota.Ok, e grav, ok... e Toyota, ok, poti sa mori, da las-o dracu de treaba ca deja si la gradinita ii invata pe copii cand cresc mari sa nu-si cumpere Toyota.
-
LEE, miercuri, 10.02.2010 10:38prius - ABS
http://paultan.org/2010/02/10/umw-toyota-to-fix-prius-abs-software-issue/
-
mikahakkinen, miercuri, 10.02.2010 12:40Sa analizam putin
O spun din start ca am Toyota, chiar Corolla, dar cum Dumnezeu m-a trimis in Romania nu am "sansa" de a fi un american obez, asa ca sunt un roman cu Corolla made in South Africa! Am citit atent articolul si, in loc sa ma ingrijorez de inca un recall Toyota, si unul chiar la modelul pe care il conduc, ma apuca rasul. De ce? Pentru ca: 1. "masina vireaza usor neasteptat la stanga sau dreapta la viteze mai mari de 40 de mile pe ora (65 km/h)". Oare nu orice masina vireaza usor la dreapta sau la stanga? Si asta nu din cauza directiei ci a multor altor factori: starea drumului, inclinatia drumului (acestea nu sunt perfect drepte, pentru a facilita scurgerea aluviunilor), starea anvelopelor, lipsa de sensibilitate a soferului care (mai ales atunci cand tine doar o mana pe volan) modifica, uneori fara sa-si dea seama, traiectoria masinii etc etc.? Deci cu asta, americanii nu m-au convins cu nimic! 2. "Conform rapoartelor facute de clientii Toyota, masina pare lovita de o rafala de vant puternic, ar acvaplana sau ar aluneca pe gheata. In momentul incercarii de restabilire a traiectoriei, masina tinde sa supracorecteze eroarea, determinandu-l pe cel de la volan sa tina puternic volanul pentru a circula in linie dreapta in continuare" Asta deja se bate cap in cap cu ce am trecut la punctul 1. Pai acvaplanarea sau alunecarea pe gheata nu cred ca seamana deloc cu "un viraj usor". Pai dragi americani, masina ori se da cu capul de pereti ori abia se misca. Asa ca hotarati-va! 3. "Daca iti iei ochii de la sosea pentru o secunda, masina poate ajunge pe banda alaturata". Mai ... mai, ce atenti trebuie sa fie americanii la trafic. Inseamna ca Toyota in SUA nu a inregistrat niciun accident. Toti soferii neluand nici macar o secunda ochii de la sosea! Iti dai seama, sa fii singur in masina si sa trebuiasca sa schimbi postul la radio. Va trebui sa te apuci de pipait :) sau sa inveti perfect locatia fiecarui buton! 4. "In urma unor astfel de probleme ar fi avut loc pana acum sase accidente, soldate cu 10 raniti" Deci astia nu au fost concentrati 100% la drum si s-au uitat o secunda in alta parte. tzs...tzs...tzs 5. "A fost cel mai ingrozitor lucru care mi s-a intamplat vreodata. Masina a virat de una singura la dreapta, oprindu-se la marginea unei prapastii dupa ce a lovit un copac si a rupt un gard", sustine o femeie din Fayetteville, Carolina de Nord, intr-un raport scris in 11 septembrie 2009." Asta a pus capac. Deci o femeie...O FEMEIE (nu am nimic cu ele, unele conduc chiar foarte bine, dar coincidenta este deja prea mare) se afla intr-o Corolla (alta coincidenta) exact langa o prapastie (deja nu mai zic nimic) unde se afla si un copac (americanii nu spun daca era sau nu cu flori). Tinand cont de cele de mai sus....nu doar ca miroase...dar incepe sa puta a denigrare grosolana! Decat sa faca atatea rahaturi (am vazut ca acum au inceput si cu Honda) de ce nu interzic frumos americanii masinile no-USA si sa revitalizeze ei muribunzii de GM, Chrysler sau Ford. Ca in ritmul asta nu o sa mai vanda nimic (si din cate am vazut americanii au inteles gresit problema, ei, in loc sa vanda autoturismele, vand companiile cu totul: Opel, Volvo, Saab).
-
coolhandluke, miercuri, 10.02.2010 13:30purcica-georgica
Prietene "george" ideea e in felul urmator , nu a spus nimeni ca problemele Toyota nu sunt reale , chestiunea dubioasa este de ce s-au facut tocmai acum publice aceste defectiuni , care din cate m-am informat , exista de mult timp , si de ce atata mediatizare ? , au mai fost si alte recalluri masive (de la diversi producatori ) si nu atat de mediatizate , si hop acum si Honda cu probleme la airbaguri ... Toyota are bunul simt sa isi recunosca greselile si procedeaza cum trebuie recall de peste 5 mil de masini (sau cate or fi) , am inteles ca se estimeaza o pierdere de 1 miliard de dolari dupa toata tevatura asta pt Toyota. (foarte convenabil pt GM - mi se pare destul de clar ca GM a provocat aceasta mediatizare "fortata" + fatul cu "magaria" cu Opel care ba il vindeau ba nu , se rasgandeau ca niste copii cand dau cadou o jucarie si apoi o vor inapoi - cred ca o alta strategie meschina de a confuza ceilati producatori ato si a mai face rost de niste bani (poate) de la guvernele Germaniei pt opel suediei pt saab etc.
-
george, miercuri, 10.02.2010 14:41SURPRIZA PLACUTA
@ coolhandluke Cu apelativul asta m-ai facut sa-mi aduc aminte cu placere de colegii mei de gradinita. Unii dintre ei (aia care zambeau tot timpul) faceau astfel de jocuri de cuvinte folosind numele meu... Raspuns la intrebarea "de ce acum?" Toyota stia de problema asta de mai bine de doi ani. Acum a trecut la recall pentru ca un papagal s-a facut praf cu tot cu familia din cauza acestei probleme... Honda probabil ca a vazut ce catastrofa de imagine a provocat amatorismul celor de la Toyota in procesul de "damage control"...Plus ca sunt oarecum la adapostul unui scandal mai mare si poate trec neobservati... Bunul simt al Toyotei s-a manifestat prin incercarea de a baga subiectul sub pres si de a camufla problema printr-un recall la presuri...
-
mikahakkinen, miercuri, 10.02.2010 16:52@George
Raspunsul tau e ok, insa sunt curios ce masina ai! Ai gasit cumva producatorul perfect? Nu ai auzit pe nimeni care sa aiba acelasi tip de autoturism ca si tine si sa nu aiba nicio problema? Volanul (nu ma gandesc la altceva :)) sta teapan si drept indiferent de drum? Nu ti s-a intamplat niciodata sa iti aranjezi presul de la sofer? Sau trebuia mai intai sa te intreb daca ai masina? Ca despre fotbal, politica si masini oricine isi poate da cu parerea. Insa cand o americanca obeza (acum fac presupuneri, dar nu eu am inceput) nu-si mai poate misca piciorul de 100 de kg de pe acceleratie si intra ca vaca in curba bazandu-se pe VSC, Traction Control-ul si ESP-ul Corollei pe care Dumnezeu stie cum de a cumparat-o (mai bun era un Hummer care nu consuma decat 100l/suta) si normal ca rascheteaza gardul de protectie si se opreste intr-un pom....culmea pe 11 septembrie (deja parca iti da o lacrima si toti americanii pun mana la inima amintindu-si de WTC)...am tot dreptul sa imi pun intrebari despre cat de adevarat este totul!
-
george, miercuri, 10.02.2010 22:42PISTA FALSA
@ mikahakkinen Ce masina am? Ma asteptam sa stii asta deja dat fiind ca am niste avocati foarte buni care sunt si foarte buni comunicatori…Daca nu stii, nici o problema, iti spun fiindca stie deja foarte multa lume, dupa cum probabil ti-ai dat seama: Octavia 2. Care nu este o masina perfecta dar este o combinatie foarte reusita. Daca era si integrala, puteam sa spun ca e perfecta pentru Rumanica (de fapt, am si zis-o candva) tinand totusi cont ca sintagma “masina perfecta” trebuie citita ca “foarte bine adaptata”. Masina perfecta practic nu exista. Fiecare are macar un defect, mai mic sau mai mare insa la modelul asta am auzit destul de rar despre defectiuni majore si repetate (motiv pentru care consider ca dpdv al fiabilitatii, se bate cu orice japoneza...poate nu le invinge dar nici departe nu e). In schimb, are niste calitati foarte interesante...pentru mine, cel putin... Volanul, avand in vedere ca e asistat electric, sta bine. Reactioneaza totusi (dar nu surprinzator) la gropi, santuri, denivelari insa tine drumul drept destul de bine si, la frnare puternica, merge drept (daca nu am vreun cauciuc mai slab pe fata)... Presurile nu au plecat NICAIERI, NICIODATA pentru ca sunt fixate in mocheta cu niste tinte de plastic de 0.02 ROL. Si chiar daca ar pleca, n-ar deranja pedala de acceleratie fiindca are axul de pivotare pe podea, nu pe perete. De principiu, orice producator care vinde masini in America trebuie sa stie ca multi dintre soferii de acolo sunt niste “driver`s seat potatoes”, in special pentru ca obtinerea permisului e joaca de copii retardati si, pe cale de consecinta, trebuie sa se adapteze la acest lucru...Stii ca in America, semaforul pentru pietoni nu e cu omuleti colorati ci cu mesaje scrise: WALK/DON`T WALK... Oricum, discutand lucrurile de mai sus, ne-am inscris pe o pista falsa. Aspectul important este totusi altul: Toyota face masini bune/fiabile insa o zbarceste la chestiile sensibile. Daca mai adaugi la asta si amatorismul celor care s-au ocupat de damage control, ai in fata tabloul unui dezastru...
-
eu, vineri, 12.02.2010 22:53ieftineala
Toyota....ieftineala la americani caliatate ok, se da cupresuri cu tot....la noi scumpeala (a se vedea corolla 1,4 diesel)......fara presuri caci costa 8 mil vechi la "reprezentanta"(deci o problema in minus)......servicii proaste....calitate de Europa de est......in definitiv Romania. Ca fuge masina anapoda in dreapta sau stanga am sezizat "reprezentata" de 2 ori si bineneteles ca dupa verificari nu are nimic.Am si o hartie ca s-a verificat(conduc mai relaxat "specialistii sau ocupat"). Consum mult peste declarat binenteles ca nu are nimic. Totul e normal,.......Romania....
-
eu, vineri, 12.02.2010 23:02peace
Nu va chinuiti dealari de Toyota sa i-mi bagati argumente , comentarii etc. ca nu mai dau pe aici, am gasit din greaseala pe google subiectu'. Peace! Dormi linistit Toyota ta va merge bine maine!......neh!
Citeste si
-
SIGURANTA | miercuri, 13 iunieDesignul evoluat al maşinilor a salvat un milion de oameni doar în 2008 în SUAUn studiu publicat de NHTSA în SUA arată că evoluţia designului auto din perioada 2000-2008, şi noile tehnologii de siguranţă au salvat vieţile a sute de mii de oameni. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 8 iunieSUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarteDr. Andrew Hicks, un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii, a brevetat o oglindă laterală pentru automobile care oferă un unghi de vizualizare de 45 de grade, de patru ori mai bun decât o oglindă obişnuită. Citeste tot
-
SIGURANTA | luni, 28 maiPremieră istorică pentru Volvo: Primul convoi rutier automatizat a rulat în circulaţie deschisăVolvo şi Proiectul SARTRE marchează o premieră istorică - primul convoi rutier automatizat care a fost introdus în circulaţia deschisă. Cele trei vehicule conduse automat au circulat în Spania, pe un traseu de 200 de kilometri. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 18 maiMercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşorAţi citit bine. Mercedes trece la următorul nivel la capitolul siguranţă şi vrea să limiteze riscul de accidente pe şosele prin sistemul Active Comfort. Acesta îl va ajuta pe şoferul care s-a oprit să se odihnească să adoarmă mult mai repede prin "calmarea" simţurilor. Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 9 maiFerrari face un recall de 206 unităţi 458 Italia şi CaliforniaFerrari a anunţat că va rechema 206 unităţi 458 Italia şi California pentru a remedia o problemă la motor. Fiecare model din lotul respectiv a fost echipat cu un arbore cotit cu un finisaj necorespunzător, care poate provoca o defecţiune. Citeste tot
Invidiosilor!! :))