Cota de piață a mașinilor cu încărcare la priză rămâne infimă în Europa: "Avem nevoie de infrastructură pentru a crește vânzările"

Publicat miercuri, 01.11.2017 11:48 de Daniel Popescu

Constructorii auto solicită îmbunătățirea infrastructurii pentru ca vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid să crească, în contextul în care cota de piață a acestor vehicule depășește 1% în numai 10 țări europene.

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) trage un semnal de alarmă cu privire la popularitatea mașinilor electrice și plug-in hybrid pe teritoriul Bătrânului Continent. Organizația avertizează că, cu câteva excepții notabile, cele mai multe țări europene nu au ajuns încă nici măcar la o cotă de piață de 1%.

Pe această listă figurează inclusiv Germania, cea mai mare piață auto europeană, acolo unde cota de piață a mașinilor cu încărcare la priză este de numai 0.8%. De asemenea, vânzările de astfel de vehicule sunt foarte mici în alte două piețe importante din Europa, Spania (0.3%) și Italia (0.2%), la fel ca și în țările din Europa Centrală și de Est, unde cota de piață depășește rar 0.3%. De altfel, inclusiv în România aceasta este scăzută, de numai 0.1%.

Între timp, Danemarca (0.9%), Portugalia (0.9%), Franta (1.4%), Marea Britanie (1.4%), Austria (1.5%), Belgia ( 1.7%) și Elveția (2%) stau ceva mai bine, iar Olanda se remarcă cu o cotă de piață de 6%.

De departe, Norvegia ocupă prima poziție în acest clasament, întrucât 29% dintre mașinile vândute în această țară pot fi încărcate la priză. Celelalte țări nordice înregistrează de asemenea o cotă de piață de peste 1%: Finlanda (1.2%) și Suedia (3.6%).

Oficialii ACEA au și o explicație pentru vânzările slabe: clienții renunță la mașinile diesel în favoarea celor pe benzină ca urmare a numărului scăzut de stații de încărcare pentru mașini electrice.

"Clienții care caută o alternativă la diesel optează frecvent pentru mașini pe benzină sau hibrizi, dar nu fac încă pasul spre mașini cu încărcare la priză. Indiferent cât este de bun, produsul final nu este suficient pentru a genera cerere. Avem nevoie de mai multe investiții în infrastructura de reîncărcare în toate statele membre înainte să ne așteptăm la îmbrățișarea vehiculelor cu propulsie alternativă", menționează ACEA într-un comunicat de presă.

Via ACEA

  • PMC, miercuri, 01.11.2017 12:01

    BS de la verzi, astea sunt EVurile. In forma actuala, cu tehnologia actuala, nu o sa prinda in veci. Restul sunt balarii.

  • Nicu, miercuri, 01.11.2017 12:18

    Ma indoiesc ca infrastructura e problema principala, ci mai degraba lipsa de modele electrice normale. Hyundai Ioniq si Opel Ampera-e sunt rezervate toate pentru anul urmator, deci pare a fi modele de succes. Tesla Model S si Model X sunt foarte scumpe. Nissan Leaf de abia acuma a primit un facelift mai aratos, dar se pare ca are tot sistem pasiv de racire a bateriei ceea ce duce la o degradare rapida a ei. In afara de modelele de mai sus electricele care exista sunt cam niste glume, cu aspect urat, autonomii mici si foarte scumpe pentru ceea ce ofera. Sa aiba, de exemplu, Captur o versiune electrica cu autonomie de 400-500km la maxim 30000 cred ca s-ar vinde cel putin la fel de bine ca variantele pe benzina si motorina. Eu mi-am rezervat Model 3 fara sa imi fac neaparat griji de infrastructura. In afara de priza de acasa in 530km sigur gasesc o statie de incarcare.

  • Green_Alex, miercuri, 01.11.2017 13:01

    E adevarat ca o infrastructura buna ar indeparta oarecum sentimentul de limitare pe care il creaza o masina electrica. Si cu toate astea ma indoiesc sa existe multi ooameni care sa faca mai mult de 300-400 (cat este o autonomie buna) de km pe zi in mod constant in Europa.

  • PMC, miercuri, 01.11.2017 13:11

    @Nicu: in ce tara traiesti?

  • ACE - Craiova, miercuri, 01.11.2017 13:28

    Pacat ca, in Romania - la ora actuala - sunt doar cateva sute de statii electrice publice de incarcare - normale sau rapide .... TESLA a promis la noi, in prima faza, 3 statii de incarcare electrice de acum 1 an si jumatate ( Craiova-Bucuresti-Galati/Braila ) si ..inca nu s-au realizat.... Mai e mult pana departe pentru ca vorbim de: - INFRASTRUCTURA - si aici vorbim de guvern - reglementare si taxe de poluare pentru toate harburile importate cu mare voinicie din Vest pentru ca SUNT DE FIRMA ....; - SERVICE-uri auto specializate (vezi cazul TESLA); - AUTONOMIE autovehicule - care ar trebui sa fie undeva la 500 km pentru a fi si practice - PRET ( deocamdata prohibitiv pentru majoritatea romanilor )

  • Andy, miercuri, 01.11.2017 14:36

    Sa o stapanesti sanatos, Nicule! Iti corectez insa un pic postarea: 1. Ampera-e nu va ajunge in RO, iar in Europa vor fi foarte putine (majoritatea prin Norvegia), cauza fiind PSA care ar importa din SUA modelul (e realizat pe aceeasi linie cu Bolt-ul). PSA are propriile planuri de electrificare. 2. Leaf a primit o generatie noua, nu un facelift. Va ramane probabil cel mai vandut EV la nivel mondial. 3. In cazul Romaniei, chiar daca ar fi bani, majoritatea locuieste la bloc, nu la case ca in SUA. Greu de incarcat in cazul nostru. Hibridele non-plug-in si plug-in ar fi optiunea ideala pentru noi.

  • Kap, joi, 02.11.2017 09:23

    O fi și lipsa punctelor de încărcare, dar să te cramponezi de lipsa lor că nu se vând.....e o mare ipocrizie. Cele mai mari probleme de rezolvat sunt prețul exagerat și autonomia foarte mică, apoi vor porni cu șanse egale cu celelalte mașini. Diversitatea modelelor sau semnele de întrebare legate de durata de viață și costul bateriilor, sau întreținerea și costurile acesteia sunt alte probleme spinoase dar care după mine sunt la fel de importante, și NU avem răspunsuri concrete și credibile legat de ele. Așa că în loc să vorbim de taxe pentru combustie internă sau subvenții pentru stații de încărcare mai bine le-ați ține pumnii Toyoților cu bateriile alea solide sau altor producători, poate vor găsi cheia de a le aduce în oferte pământene (c apreț, autonomie, costuri și altele).