Cota de piață a vehiculelor cu emisii reduse a ajuns la 17% din totalul european: declinul “termicelor” continuă
Datele analizate de Jato Dynamics pentru 26 de piețe europene arată că, în iulie, cota de piață a mașinilor electrice și hibride (BEV și PHEV) a atins 17% din totalul înmatriculărilor europene. Analiza arată că interesul pentru mașini diesel și pe benzină este în scădere, dar acestea continuă să domine piața europeană.
În iulie, la nivel european au fost înmatriculate 967.830 de mașini noi, în scădere cu 24% față de aceeași perioadă a lui 2020.
Totuși, totalul primelor 7 luni este în creștere față de perioada similară de anul trecut (7.3 milioane de unități și +17%), însă cu 24% sub nivelul din ianuarie-iulie 2019. Analiștii de la Jato Dynamics subliniază că impactul pandemiei încă se resimte la nivelul cererii de mașini noi.
În iulie, peste 160.000 de mașini electrice și hibrizi plug-in au fost înmatriculate în Europa, însemnând o cotă de 17% din total. Este a doua cea mai mare cotă înregistrată la nivelul unei luni, după iunie 2021.
Potrivit Jato Dynamics, cererea în creștere pentru mașinile electrificate se datorează multiplelor bonusuri oferite la achiziție.
Cota de piață a mașinilor pe benzină a scăzut constant de la 63.4% în iulie 2019, la 59.8% în iulie 2020, respectiv 59% în iulie 2021. În cazul diesel, cota înmatriculărilor europene se află și ea în declin, la 22% în iulie, față de 32% în iulie 2019 și 30% în iulie 2020.
Via Jato Dynamics
17% nu e nici macar un sfert, plus ca sigur cei care si-au laut full EV mai si-au mai luat si o termica, eventual diesel de drum lung, asa ca fix pix, pana la 100% mai sunt 100 de ani, tot ne bagati propaganda asta eco pe gat, va mai si dati jurnalisti independenti, numai de electrice vorbiti zi si noapte, dar ce sa ceri presei din RO care de aproape 2 ani anunta ca vine sfarsitul lumii la tv.