Criza a scazut vanzarile motoarelor diesel in Europa
Conform unei analize JD Power, motorizarile diesel s-au vazut infrante de unitatile mici pe benzina in perioada crizei. Motivul: programele de tip "Rabla".
Programele de reinnoire a parcurilor auto de tip "Rabla" desfasurate in toate pietele importante ale Europei in cursul anului 2009 au facut ca totalul cotei de piata a motorizarilor diesel sa scada simtitor in favoarea motoarelor mai mici pe benzina. Conform unei analize efectuate de analistii JD Power, motorizarile diesel au pierdut circa doua milioane de unitati din 2007 incoace in favoarea celor pe benzina.
"In Germania, de exemplu, cota de piata a motoarelor diesel a scazut cu 20%. la mijlocul acestui an, procentul de masini diesel vandute a coborat pana la 27%. De atunci, diesel-urile au mai castigat totusi putin, datorita faptului ca piata revine la o segmentare normala", sustine Al Bedwell, analist al industriei, citat de Just Auto.
Piata isi va reveni insa in viitor si, odata cu renuntarea la programele de innoire a parcurilor auto, motorizarile diesel vor recastiga teren. "Suntem in cel mai coborat punct posibil pentru motoarele diesel. Odata cu terminarea programelor de tip Rabla, cota de piata a motoarelor diesel va reveni la normal. Cu toate acestea, dieselul nu va reveni la varfurile atinse in trecut deoarece incepem sa vedem impactul motoarelor pe benzina de cilindree mica pe modelele de segmente A si B", sustine Al Bedwell.
Conform cifrelor oferite de JD Power, varful de forma al motoarelor diesel a fost anul 2007, cand cota de piata a acestora a ajuns la 53%. In 2009, procentul va fi de circa 45%.
via | Just Auto (inreg.)
pai daca au scumpit astia de la vw tdiurile normal....daca a ajuns un polo tdi cu dotari decente sa coste 16-17 mii cum sa mai cumpere lumea tdiuri fumegatoare, isi cumpara polo 1.2 in 3 pistoane pe care ii intrece si o dacie 1310 si isi scot badge-ul din spate dar macar zice lume ca are vw! das taran auto.