Criza a scazut vanzarile motoarelor diesel in Europa

Publicat miercuri, 25.11.2009 13:15 de Mircea Meșter

Conform unei analize JD Power, motorizarile diesel s-au vazut infrante de unitatile mici pe benzina in perioada crizei. Motivul: programele de tip "Rabla".

Programele de reinnoire a parcurilor auto de tip "Rabla" desfasurate in toate pietele importante ale Europei in cursul anului 2009 au facut ca totalul cotei de piata a motorizarilor diesel sa scada simtitor in favoarea motoarelor mai mici pe benzina. Conform unei analize efectuate de analistii JD Power, motorizarile diesel au pierdut circa doua milioane de unitati din 2007 incoace in favoarea celor pe benzina.

"In Germania, de exemplu, cota de piata a motoarelor diesel a scazut cu 20%. la mijlocul acestui an, procentul de masini diesel vandute a coborat pana la 27%. De atunci, diesel-urile au mai castigat totusi putin, datorita faptului ca piata revine la o segmentare normala", sustine Al Bedwell, analist al industriei, citat de Just Auto.

Piata isi va reveni insa in viitor si, odata cu renuntarea la programele de innoire a parcurilor auto, motorizarile diesel vor recastiga teren. "Suntem in cel mai coborat punct posibil pentru motoarele diesel. Odata cu terminarea programelor de tip Rabla, cota de piata a motoarelor diesel va reveni la normal. Cu toate acestea, dieselul nu va reveni la varfurile atinse in trecut deoarece incepem sa vedem impactul motoarelor pe benzina de cilindree mica pe modelele de segmente A si B", sustine Al Bedwell.

Conform cifrelor oferite de JD Power, varful de forma al motoarelor diesel a fost anul 2007, cand cota de piata a acestora a ajuns la 53%. In 2009, procentul va fi de circa 45%.

via | Just Auto (inreg.)

  • ZZZ, miercuri, 25.11.2009 13:55

    pai daca au scumpit astia de la vw tdiurile normal....daca a ajuns un polo tdi cu dotari decente sa coste 16-17 mii cum sa mai cumpere lumea tdiuri fumegatoare, isi cumpara polo 1.2 in 3 pistoane pe care ii intrece si o dacie 1310 si isi scot badge-ul din spate dar macar zice lume ca are vw! das taran auto.

  • george, miercuri, 25.11.2009 14:23
    CE DOR MI-ERA DE ASTFEL DE COMENTARII...

    @ ZZZ Comentariul asta al tau este o mostra perfecta de ignoranta, limitare si rea-vointa de ruman vai de viata si de capu` lui. In primul rand, mai produc si altii masini diesel, nu numai grupul VAG. In al doilea rand, in grupul VAG, mai exista si alte marci, nu numai Volkswagen. De exemplu, Skoda. In al 3-lea rand, toate diesel-urile scot la fel de mult (putin) fum. Daca au DPF, scot putin. Daca nu au, scot mai mult. Toate, inclusiv BMW.

  • Mircea, miercuri, 25.11.2009 15:46
    @ZZZ

    Si in al 4-lea rand, motorul de 1.2 in 3 pistoane este un motor foarte bun si fiabil, care - condus cum trebuie (asta inseamna tinut in turatii) - nu prea are rival in oras. Dar daca vorbesti si tu din auzite...

  • LUCCI, miercuri, 25.11.2009 16:51
    SI EU...

    Si in al cincilea rand,vezi ca randul sase e ocupat!De acord patial cu ZZZ apropo de jigodismul nemtilor in ceea ce priveste preturile. Am un golf 4 TDI ,masina e ok dar cand vezi cum un Golf 6 TSI de 1.4 si 160 CP sau un 2.0 tdi si 140CP,costa cu 4000 mai mult decat un benzinar sau diesel ,,normal,,,la aceeasi echipare,ma face sa ma intreb cat carburant as lua cu banii aia si daca merita chiar sa ne fraiereasca astia!

  • Aditza, miercuri, 25.11.2009 16:53

    Nu stiu cum e motorul da 1.2 dar eu am polo cu 1.4 si de abia trage. Nu vreau sa-mi inchipui cum merge, dar bine nu poate sa fie, familia Flinstone stie :)

  • Stanila, miercuri, 25.11.2009 18:49

    daca si motorul ala in 3 pistoane e fiabil inseamna ca sunteti subiectivi...poate unii dau dovada de ignorata dar in ignoranta lor mai spun si un strop de adevar...cine nu a condus 1.2 poate sa vorbeasca ca e fiabil fasnet etc. dar cine a condus cu siguranta si-a amintit de vechea Dacie.

  • kitza, sâmbătă, 10.12.2011 15:47
    motoarele vw

    am condus polo cu 1,4 16v 101 cp si 1,4 normal 75 dar si "celebrul" 1,2 cu 3 cilinri ...pardon veverite ce se invrt in cusca....motorul de 101 cai consuma cam 13-14 in bucuresti cu clima si cind dadeai sa pleci de la semafor aveai impresia ca te tine unul agatat cu un land cruiser ca vrea sa-l tragi si pe l....cel de 1,4 normal era si mai rau iar cele 3 veverite de 1,2 reprezinta in opinia mea cea mai mare teapa si bataie de joc posibila la adresa unuia ce stie ce e ala motor. daca va pasioneaza cilindree mici sa stiti ca japonezii faceau in anii 80 motoare de 1,4 cu 16v si 90-100 cp. Vw isi bate joc de clienti cu motoraele lor de roaba.