Curtea de Justiţie de la Luxemburg: "Taxa de poluare din România este ilegală"
În urma unei solicitări trimise de Tribunalul Sibiu, Curtea de Justiţie a Comunităţii Europene a decis că taxa de poluare introdusă de România pentru maşinile second-hand importate este ilegală.
Divergenţele iscate de introducerea unei taxe de poluare pentru maşinile second-hand importate în România par să se reaprindă.
Curtea de Justiţie a Comunităţii Europene de la Luxemburg (CEJ) a dat astăzi publicităţii un comunicat oficial în care condamnă decizia statului de a taxa vehiculele second-hand introduse în România: "
Mai mult decât atât, CEJ susţine că legislaţia europeană interzice statelor membre să ia măsuri de taxare în exces a unor produse provenind din alte state, în favoarea celor de provenienţă autohtonă. Poziţia CEJ devine publică, după ce Tribunalul Sibiu a solicitat un punct de vedere oficial în cazul unui român care a trimis Statul în judecată pentru perceperea unei taxe de poluare mai mare decât valorea maşinii cumpărate.
În acelaşi comunicat CEJ se arată: "Curtea apreciază că legislaţia românească în această materie are ca efect faptul că vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabilă, sunt taxate cu până la 30 la sută din valoarea lor - chiar dacă este aplicată o reducere însemnată la taxă ca urmare a scăderii valorii acestora - în timp ce maşinile similare oferite pe piaţa auto second-hand internă (din România) nu sunt supuse acestei taxe. În atare condiţii, legislaţia are ca efect descurajarea importului şi înscrierii în circulaţie în România a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre".
Deşi Uniunea Europeană nu interzice statelor membre introducerea unor taxe proprii, legislaţia europeană obligă fiecare ţară să dezvolte un sistem de taxe care să nu favorizeze vânzările auto second-hand locale, în defavoarea importului de maşini similare din Europa.
via | mediafax
-
tzenu_bmw, joi, 07.04.2011 18:51@bogdan
dreptate ai......... sansele spre o taxa mai mica sunt de 0%
-
Dan_GRC, joi, 07.04.2011 18:53
Da, este ilegala, se poate da in judecata statul si...ai de primit, dar nu vei primi, cam asa stau lucrurile
-
zarnesteanu, joi, 07.04.2011 18:54Ce tara trista !
Care are nevoie de un tribunal european sa-si protejeze cetatenii de porcia propriului guvern. Cumva totul devine explicabil cand te gandesti cati campioni mancatori de seminte stau pe margine si comenteaza la cat de stupizi, grasi, spalati pe creier, etc sunt altii. Vedem foarte bine si foarte clar defectele altora, dar problema din spatele ochiului propriu desi enorma, e prea aproape sa fie depistata! Am invatat sa traim cu ea si nu ne mai deranjeaza.
-
gelu, joi, 07.04.2011 19:04
1.Uniunea Europeană NU INTERZICE statelor membre introducerea unor taxe proprii 2.legislaţia europeană obligă fiecare ţară să dezvolte un sistem de taxe care să nu favorizeze vânzările auto second-hand locale cel mai probabil se va mentina taxa de prima inmatriculare (cu care sunt 100% de acord) si vor creste (taxele pentru vanzarile SH interne) asta pentru a putea pune pe acelasi palier (de taxare) importurile de cazaturi cu tranzactiile interne.
-
Victor, joi, 07.04.2011 19:46
Singura solutie este introducerea unei grile de impozitare anuale care sa favorizeze masinile noi si putin poluante,nu este admisibil ca un Merecdes S350CDI din 2011 sa aiba un impozit de 40 de ori mai mare decat o Dacie 1410,pt ca Merecdesul polueaza mai putin decat o Dacie,numai ca la noi populismul merg mana in mana cu prostia..„ce ie ba are mertzan,a furat dal in xxxxxx sa ii puie impozit pana geme ca ie imbuibat”,si nu ma refer numai la aceste cazuri ci si la altele in care o Dacie 1410 este impzoitata la fel cu o Dacie Logan cu motor de 1.2 Euro 5 unde la fel o berlina arunca de 2 ori mai multe gaze decat un Logan,in canditiile in care se afla in stare buna. Impozitati fratilor masinile tot mai mult pe masura ce acestea inainteaza in varsta,de ex o masina cu motor Euro 6 si capacitate de 1,6 sa aiba un impozit anual de 5 Euro,insa o masina non-euro de 30 de ani(Dacie,Skoda,Trabant,Lada),sa aiba un impozit de 2000 Euro,pt ca de multe ori aceste masini sunt pericole pt circulatie,ca si afumatotori pe roti. In cazul masinilor scumpe la fel,o masina cu motor de 5L dar Euro 5 de ex sa aiba un impozit de 300 Euro in primul an,in schimb o balena sau vrea americanca daia obosita veche de 20 de ani si doar Euro 1-2 sa fie taxata cu 10 mii de euro,pt cele non Euro chiar mai mult. In felul acesta incurajezi permanent achizitia de masini noi,descurajezi patrunderea in tara a cazaturilor vestice ca si eliminarea pe cale naturala a cazaturilor mioritice.
-
tzenu_bmw, joi, 07.04.2011 20:04@Victor
ceea ce nu intelegi tu este ca romanu nare bani de masina noua.....fie ea si un amarat de logan,sandero si asa mai departe...... daca nu sti iti reamintesc k salarile oameniilor au scazut,cheltuielile sunt mult peste puterea financiara a peste 70% din populatie..... din 6-7 milioane de lei(vechi)alti trebe sa plateasca si chirie si intretinere si sa manance si sa mai cumpere la copi caiete si creioane...... toata lumea ar vrea sa avem pe strazi masini cat mai noi fie ele si Dacia insa cu asa salari nu se poate.........
-
liviu, joi, 07.04.2011 20:20baiatul lu tata victor
cand no sa te plimbi cu masina lu taticu pe benzina lui si o sa cresti mare si vei vedea ce greu se castiga banul in romanica iti va disparea visu asta de renoire a parcului auto....pana atunci umbla fiecare cu ce isi permite
-
ladislau, joi, 07.04.2011 20:53solutie
Sigur se va introduce o "taxa de prima inmatriculare " sau de poluare si pentru masinile SH vandute din Romania,asta pentru a "armoniza "cele doua legislatii.De acord cu Victor,taxarea tuturor masinilor in functie de poluare.
-
Maka, joi, 07.04.2011 20:54
Guvernul a crezut ca va pacali UE cum ne pacaleste pe noi. In mod declarat firmele care vand masini noi isi puneau speranta in aceasta taxa si au sustinut-o cu mult lobby tocmai in scop protectionist. Probabil se vor urca taxele la vanzarile de masini SH chiar inmatriculate sau se va introduce impozit pe vechimea masinii. Daca se tot lauda ca vor protectia mediului, atunci sa puna un pret pe fiecare gram de emisii si fiecare sa plateasca functie de ce masina are. Cine vrea V6 sau V8 sa plateasca emisii de 200-300 g/km si cetatenii normali care vor o masina de 1,6 care emite vreo 130 g sa plateasca la acest nivel. Aste e un caz in care avem noroc de o autoritate deasupra statului roman. In alte situatii e ghinion. Asta e UE. Am vrut in "marea familie europeana"...
-
leonte, joi, 07.04.2011 21:00
@Victor: ce treaba are impozitul cu poluarea? tu platesti impozit pe lux la merc-ul de care visezi
-
Norbert, joi, 07.04.2011 21:12Pt. Gelu.
Tu lucrezi in guvernul Romaniei? Repede ai gasit o solutie favorbila guvernantilor.
-
unckle, joi, 07.04.2011 21:20
daca tot suntem la capitolul imozite --- IMPOZIT PE EXISTENTA --- 2000Euro pe an de persoana ... altfel explulzare ... ... macar am avea un motiv in plus ca sa plecam :)
-
Vartanu, joi, 07.04.2011 22:07In vest
In vest taxa pe masinile noi ajunge la 50% din valoarea de catalog. Pt masinile vechi nu se mai percepe aproape deloc taxa, ajungi ca la un golf din 95 sa platesti maxim 500€ taxa. Care este logica? Masinile noi noute chiar daca polueaza mai putin vor polua minim 20 de ani , in timp ce un sh de 15 ani, o mai duce maxim 5-7 ani. Degeaba se plang romanii, taxa asta este pt binele nostru, daca nu ar fi, si-ar lua toti gigeii masini ieftine din germania. O sa mergi bara la bara si noaptea la 2:00AM la cate masini vor fi.
-
Vasilica, joi, 07.04.2011 23:14
Parca boc a zis si el ca taxa este ilegala inainte sa vina la guvernare. Dupa ce a venit se pare ca nu mai e.....asa oameni asa popor ca doar au votat 5mil.
-
Abcd, vineri, 08.04.2011 08:44Mi-ar placea o mica revolutie!!!
Ne-ar cam trebui o mica revolutie sa scapam de fraierii astia obositi care nu fac absolut nimic pt tara asta decat sa ne cocoseze cu impozite si taxe sa-si acopere gaurile facute de ei.Ar merita toti impuscati.....niste jigodii de oameni fara scrupule...au iesit oameni in strada si i-a durut la.....nu au rezolvat nimic dc?pt ca nu suntem uniti ca popor.Pana si tiganii sunt mai uniti decat romanii, nu mai vb de greci sau alte natii.Am fost mereu un popor cucerit si lenes asa ca nu vreau sa se mai planga lumea pt ca toti saracii de la sate i-au votat pt un kg de ulei si unul de faina.Numai bine si sa fim sanatosi!
-
serd, vineri, 08.04.2011 09:19spaga
Prin exagerarea taxei pe langa faptul ca multi nu isi pot achizitiona o masina mai e incurajata si coruptia din agentiile R.A.R. care pt. a nu-ti da o revenire sau o depreciere te secatuiesc de niste bani,sau pt. o programare in timp util. PT. cei care au pierdut contactul cu realitatea din Romania,pt. cei care a castiga bani insemna sa il sune pe tata sau sa mai ciordeasca ceva le spun doar ca atata vreme cat o masina e inmatriculata in germania sau in oricare alt stat european,respecta normele si legislatia de acolo,AICI DE CE NU POATE FI INSCRISA?
-
agoox, vineri, 08.04.2011 09:40abcd
din cate stiu(nu sunt foarte sigur), drumurile din orase se repara pe banii primariei. unde se duc toti banii astia din taxe si impozite auto? ca doar banii pentru autostrazi marea majoritate vin de la UE.
-
Ion, vineri, 08.04.2011 10:30Taxa de protectie a industriei auto
Taxa protejeaza Dacia si Ford, reduce deficitul de cont curent si stimuleaza industria autohtona. Taxa este o masura excelenta pentru Romania. Banii platiti la buget vin si din industria auto. Numai Dacia are 3mld cifra de afacere adica 10% din productia industriala a Romaniei. E greu sa-si explici unui prostanac mancator de seminte cu stau lucrurile de fapt si care e interesul tari (si implicit al lui)
-
zack, vineri, 08.04.2011 10:54norme poluare
Voi chiar credeti ca sunt asa mari diferentele intre euro 3 si euro 5? Sa fim seriosi...e MARKETING cum e si cu EURONCAP. Treziti-va la realitate romani. In curand o sa puna taxa pe AERUL RESPIRAT.
-
tds, vineri, 08.04.2011 11:14
Ioane explica-mi tu mie atunci, cat de bine e pentru statul rroman ca oamenii sa-si inmatriculeze masinile in Bulgaria si sa plateasca impozitul acolo din cauza taxei exagerate? PS- Daca dai statul in judecata si ai toate actele la dosar, vei castiga, mai ales acum cu aceasta decizie, iar banii vor fi inapoiati cu dobanda.
-
Vasilica, vineri, 08.04.2011 11:23
Tara asta fiind condusa de niste sefi de triburi este normal ca ei sa nu gandeasca. Cum ar fi fost sa lase o taxa similara cu inscrierea masinilor pe BG aprox 500-600 euro sunt sigur ca toti isi inmatriculau masinile pe RO si ar fi castigat prostii si dobitocii 1 din taxa de inamtriculare pentru ca sigur ar fi incurajat inmatricularea masinilor sh, impozitul anual iar firmele de asigurari obligatorii ar fi avut mai multi bani si nu mai fac magariile care le fac acum.Sigur ceva spagi au luat si astia care ne conduc de la nea' tiri de pe la francez,neamt etc. Retardatii astia ne duc cu sute de ani in urma tarilor civilizate!!!
-
sefu lu' boc, vineri, 08.04.2011 13:49
ar trebui sa puna impozit pe co2-u expirat de biciclisti ..... si ei polueaza
-
taz, vineri, 08.04.2011 14:14@tzenu_bmw
Pai daca romanul nu are bani de masina noua sa nu isi ia, merge cu transportul in comun iar cel care vrea sa polueze sa plateasca in functie de cat polueaza, iar cel cu 6-7 milioane nu cred ca are bani de benzina. Dupa parerea mea masinile mai vechi de 20 de ani nu ar trebui sa aiba drept de circulatie (fara exceptii, ca la noi legile sunt defectuase tocmai datorita exceptiilor fara numar), mai ales avand in vedere cate defecte au si cum trec ele de ITP - sunt adevarate pericole publice (directie proasta, frane proaste).
-
Silverblade, vineri, 08.04.2011 14:39@Vartanu si altii
Legislatia nu e la fel in toate tarile din vest, dar in general o masina veche te costa MULT mai mult decat una noua. Nu exista taxa de prima inmatriculare insa atat asigurarea obligatorie cat si impozitul cresc o data cu vechimea masinii. Si cresc foarte mult.
-
gigica, vineri, 08.04.2011 14:53
Vb de parca transportul in comun este pus la punct. Unde mai pui ca daca mai trebuie sa cari si ceva dupa tine in aglomeratia de la noi mai ales la orele de varf mai ajungi tu la destinatie cu autobuzul ...... cand o zbura porcu. Masina nu mai este un lux.
-
den, vineri, 08.04.2011 14:55cine stie adresa unde se pot fare reclamatii cu taxa exagerata????
-cine stie adresa de la UE unde se pot fare reclamatii cu taxa exagerata???? sascriem cu totii acolo, sa le aratam actele cum am platit taxa mai mare de 3 ori ca pretul masinii, ca cei de acolo nu stiu inca ce taxe au pus nemernicii astia de guvernanti ! noroc cu omul ala ca s-a dus acolo! de ce nu am face si noi la fel??? sa le scriem , sa le aratam cum suntem subjugati de tampitii astia! a trebuit sa dau spaga 200 euro la RAR si tot nu mi-au facut depreciere la masina, ce spuneti?? am filmarea cum a luat banii ala de la RAR
-
claudiu, vineri, 08.04.2011 15:02@serd
OFF: Masinile in regula trec ITP-ul fara spaga si fara reveniri. Eu fac ITP-ul la toate masinile din firma cand le vine vremea, asta de vreo 10 ani incoace, deci am facut vreo cateva. M-au respins o singura data pentru noxe la o masina cu catalizatorul spart. Si spaga nu am dat niciodata. Stiu ca e un caz special, masinile inghit destul de multi bani pentru intretinere, dar daca nu esti in stare sau nu iti permiti sa ai o masina in stare tehnica buna, de ce ti-o mai cumperi? Si in plus, ce legatura are ITP-ul cu taxa de inmatriculare? ON: Desi nu e sanatos sa fim pesimisti, foarte probabil se vor micsora putin taxele la prima inmatriculare, si foarte probabil vom plati taxa de fiecare data cand masina isi schimba proprietarul, fie ca era sau nu inmatriculata.
-
Vampirelu, vineri, 08.04.2011 15:13tam tam
Mai, exista impozite pe lux, pe poluare...pe tot ce vreti, mai lipseste ala pe existenta Statu' roman TRAIESTE din IMPOZITE. Taxele ar trebui sa fie la inmatriculare calculate in functie de cilindree si cat polueaza. Sunt masini euro2 care polueaza mai putin decat euro 3, la aceeasi cilindree.Trist, dar adevarat.NU mi se pare normal acest lucru. NU se poate interzice unui cetatean sa isi foloseasca masina veche de 20 de ani, ar fi incalcate drepturile omului. Impozitul la masina se plateste in functie de cilindree. NU se poate compara un mercedes cu o dacie, nici la poluare, nici la nimica. In Romanica noastra, s-a distrus tot ce a fost creat in a aduce profit!!!!!! Ceausescu a luat tara cu datorii si a predat-o fara, din pacate nu a fost bun din alte cauze, dar sistemul economic care l-a dus a adus oarecum romanica pe picioare. Acum la noi, daca vrei sa investesti in ceva, iti spun ca iti dau bani, dar proiectul ca sa primesti banii te costa jumatate din suma, iar daca nu ai bani sa faci investitia, nu primesti nici banii, deci ii o bataie de joc. Boc este un instrument al celor din spate, pe el cade tot, de aia a spus ca taxa auto era ilegala si acuma nu mai e. Ce folos mai are sa facem tam tam ?? ori dam cu ei jos ori ba, ar trebui sa avem legi ca si cele ale elvetenilor. Un stat MIC, in care nu este criza, pentru ca tin la populatie. Daca faci o lucrare acolo, trebuie sa ii asiguri salarul minim de acolo, cazare, masa, si norme de protectia muncii care sunt acolo. La noi nu le pasa, numa cum sa fure :-"
-
Gabi, vineri, 08.04.2011 15:17.
Nu-i asa ca nimeni nu isi mai aminteste cum se bateau cu pumnul in piept ca din prima zi de guvernare vor scoate taxa asta (pusa tot de ei prin madam Sulfina Barbu) ? Si muuuulti prosti au pus botul .... si au votat pe tovarasu' basenescu ca o sa-i scape de taxa miseleasca Deh... romani ... la ce poti sa te astepti ...
-
romanu' mandrutza, vineri, 08.04.2011 16:23bah nea romane
daca nu ai bani de masina NU ITI CUMPARA neica...cine crezi ca vrea ca toti oamenii sa fie egali??? Unii isi permit altii nu...daca tu nu iti permiti nu e musai sa iti cumperi o RUGINA de masina ca se ne AFUMI pe toti cu norul tau negru cand pleci de la semafor doar ca sa te simti tu mai POTENT si sa-ti pui poza pe faisbuc ca un COCALAR veritabil de Romania cu "noua" ta achizitie SECOND HAND...Mars la munca si daca nu iti permiti incerca sa fi fericit cu ce ai!
-
m1qtza, vineri, 08.04.2011 17:00taxa!!!
In locul lor as lasa taxa asa cum e(de acord ca nu e conform cu bugetele romanilor). As stimula cumpararea de hybrizi si as penaliza cumpararea de bolizi si suv-uri. Dar luati-o mot-a-mot-arunca-ti o geana pe geam si o sa vedeti ca e plin de masini, mai nou nici trotuare nu mai sunt...toate sunt parcari-si voua va arde de taxe de inmatriculare. Nu te mai vezi de toate rablele europenilor trecute de 20 de ani care scot un fum:O:O:O
-
shooter, vineri, 08.04.2011 20:05shoot'em
astia nu o sa faca nimic mai bun in tara asta pana nu ii impuscam...degeaba ne agitam noi ca nimeni nu ne baga in seama, le merge prea bine "baietilor jmekeri" si nu ii trage la raspundere nimeni...VREAU O LEGE CARE SA PEDEPSEASCA INCOMPETENTA!!!!
-
Victor, vineri, 08.04.2011 20:09
Politica unui stat fata de parcul auto nu trebuie confundata cu politica de protectie sociala,incurajarea motorizarii nu este o masura de protectie sociala,pe scurt cine are bani de masina are,cine nu are sa mearga cu troleuu,spun ca pentru ca cei ce nu isi permit o masina se incapataneaza sa isi cumpere cine stie ce cazatura care nu mai respecta nici un fel de nora tehnica,basca ca nu mai este capabil sa o intretina,devenind un pericol pt el si ceilalti participanti la trafic. Si nu intodeauna cei ce isi cumpara masini sh nu au bani de masini noi,problema este ca desii romanasul nostru abea are bani de un Chevrolet Spark sau de un Logan chel se ambitioneaza sa isi cumpere Audi A6..sau Mercedes S,zis si facut se duc in Anglia,isi iau o bengoasa dasta si o inmatriculeaza in BG..nu conteaza ca masina aia nu mai are placute de frana valabile,cauciucurile sunt slick,directia trage in doate directiile ba mai si scartiaie,fumega ca toti dracii lista poate continua,da rumanasu e smecher..are masina de bazat. Poi bre tu ca stat daca il impozitezi de il mamanca toti drcacii pe b...l ala care face asa ceva este un lucru bun pt toata lumea,inclusiv pt ala care face asta,daca nu ai bani de masina nemteasca sau de Infinitii nu iti lua,i-ati taica Logan,asta i viata,munceste pana o sa iti permiti un Mertan in stare bune,de maxim cativa ani.
-
yoo, vineri, 08.04.2011 22:21oare?
Am o simpla intrebare?De atatia ani platim taxa de poluare sau Romanii palatesc taxa de prima inmatriculare,sa imi arate cineva daca poate unde sa plantat macar un copac din acesti bani sau unde sa facut ceva spre inbunatatirea mediului,pana la toata urma platim taxe de fraieri sau bani ca ei sa se fataie in mercedesuri cu girofarul aprins!Ar trebui sa puna taxa pt harburile alea vechi dar nu pe niste masini gen euro 4,5,6,este inadmisibil sa iti bati joc de propriul tau popor insa la noi asta merge de ani buni asa ca pana cand tacem si inghitem maine poimaine vom plati si taxa ca respiram aerul murdar de ROMANIA,Bravo Boc si Bravo Ministru al mediului sau cum zici ca te cheama
-
taxatorul, vineri, 08.04.2011 23:44tot despre taxa......
Salut cititorii si in aceasi masura pe cei care posteaza. Personal nu sunt de acord cu absolut nicio taxa. Singurul lucru care ar trebui luat in considerare (in opinia mea) este ca orice masina trebuie sa corespunda strict normelor tehnice. Aduci o masina de afara de 20 de ani...foarte bine, dar "casca ochii". S-ar putea sa ramai cu banii dati chiar daca ai plati toate taxele din lume si sa nu o poti inmatricula. Bineinteles, aici ar trebui facut un nou RNTR sa spun asa, referitor la conditiile care ar trebui sa le intruneasca orice masina SH, chiar si din Romania, normal. Chestia asta cu taxa este o magarie inimaginabila. Adica, am bani si platesc, pot sa si poluez. Deci, unde este lupta impotriva poluarii? Sa inteleg ca nu ne gandim la mediu ci la cat ne intra in buzunar (la stat ma refeream). De ce nu ne despagubeste statul cu alta masina nepoluanta si pe ale noastre cele poluante sa le ridice si sa le topeasca. Asta ar fi o actiune in favoarea mediului. Nu ma intelegeti gresit ca nu as vrea un mediu curat. Vreau, dar atunci hai sa-l facem. Este costisitor pentru stat? dar pentru noi aceste taxe nu sunt costisitoare? Ma veti intreba de ce vreau masina? NU credeti ca a depasit de mult categoria de "lux"? Nu crezi tu "stat" ca ar trebui sa te orientezi spre fabricile poluante, spre vapoare, spre industria de mase plastice etc etc? Hai ca m-am enervat....bafta la toti!
-
alyx91, sâmbătă, 09.04.2011 09:30....
Daia nu mai pot ei, de parca nu stiau ca e ilegala. tara de kkt
-
Alin, sâmbătă, 09.04.2011 15:40aa
Asa se intampla cand este ministru,ungur numai in Ungaria mai este taxa.Polonia si Cehia a castigat tot in instanta,acum si Rom dar nu cred ca se ia nicio masura si ramane taxa de poluare care este de n ori mai mare ca taxa de prima inmatriculare.Iar astia care sustin taxa sa se intereseze ca numai in Rom mai este,si in Occident circula la fel de bine si masini E1,E2......,mai plecati si voi din tara si vedeti mentalitatea occidentala,iar astia destepti sa se intereseze cate permise sunt in tara si masini........pt ca omul tot o masina conduce nu 2 odata,nu masinile trebuie sa fie grija poluarii,si ceilalti factori
-
peg, duminică, 10.04.2011 00:49or sa plateasca cu dobanda!
Trebuie actionat in instanta cat mai repede pentru recuperarea banilor din taxa auto!Fiecare isi cumpara masina de unde doreste...trbuie sa ii bata UE la popou pe viermii de guvernanti...numai nteresele lor primeaza aici...pacat ca suntem niste lasi
-
YMihai, duminică, 10.04.2011 20:27frate dar nu ne mai suportam ?
... mai dar masinile din tzara ce au ? Vad ca au scazut mult preturile ... ce are daca iti iei masina din Ro... o conduci in Ro... si aia e ... Taxe exista si in alte tzari... in Olanda se cheama BPM si e uneori de 2 ori cat masina (ca valoare)... iar aici o familie de 4 membri are 2 masini ... si 4-5 biciclete... numai noi avem 4 suflete sub un acoperis... si 4 masini... ciocu' mic ... cumparati masini sh din Ro... cumparati masini noi din Ro... si NU aduceti de afara... ahhh ... si mai mult cu bicicleta ... ca e sanatos !!!
-
sorin, luni, 11.04.2011 11:24Buna
Eu am cistigat taxa in instanta si mi-am luat bani deja cu tot cu cheltuieli de judecata si cu dobinda dar pacat ca romini sint cam lasi si continua sa comenteze in loc sa actioneze .Dormiti fratilor dormiti
-
ha ha ha, luni, 11.04.2011 13:12mda
Nici eu nu sunt de acord cu taxa de poluare.Fiecare e liber sa circule cu ce isi permie, atita timp cat are masina pusa la punct.Si pentru asta avem R.A.R, Militie, etc., care nu-si fac datoria cum trebuie...Atita timp cat cumperi o masina de dincolo si dincolo ai voie sa circuli cu ea, inseamna ca este in ordine.Si atita timp cat o iei cu numere valabile de acolo si o aduci pe rotile ei in tara, insemna ca functioneaza bine.Si strainii, au " prostul obicei " sa faca revizia masinii in Auto Hausse inaintea vinzarii.Ca vii tu ca si cumparator cu masina in tara si tragi pe ea cat poate fara sa-i faci revizia la timp, asta nu mai e de vina masina second ca polueaza, ci tu, ca nu o intretii...Iar cu masina noua cumparata din Romania, gen Logan, Ford, etc...sau ce-si permite fiecare, multa lume nu are bani sa o cumpere, nici macar in rate...si nu se merita, ma ales acum, cu scumpirile astea...
-
sailor, marţi, 12.04.2011 11:05@ victor si alti trambitzashi guvernamentali
nu mai tzinetzi palma unui guvern de hotzi si mincinosi!! oare nu va este frica de oameni? ati uitat ce s-a intamplat cu PNT-cd? si aia se credeau nemuritori si iata unde-s!! acum trebuie mers si facut plangere penala...ceea ce face guvernul acum se numeste santaj si furt calificat...iar idiotii trimisi in parlament sa plateasca din buzunarele proprii tot ceea ce statul a furat cu "ajutorul" nemernicilor ce au uitat ca traiesc intre noi!!! cel mai bine ar fi sa iesim si sa blocam intrarile la guvern ,parlament si ministere pana cand vor aboli taxa si vor inapoia banii furati!!!hai in stada baieti si lasati tanguielile,,,numai acolo putem arata ca suntem in europa!!!
-
Mihai, marţi, 12.04.2011 12:59Poluare
Daca vrei sa fii cinstit ca si guvern si nu sa aperi interesul unor producatori si importatori de autovehicule atunci cel mai corect este sa introduci aceste taxe in pretul carburantului. Ma refer la taxa de drum si taxa de poluare. Cu cit circuli mai mult cu atita poluezi si folosesti drumurile mai mult. Daca mai mult tii masina in fata blocului de ce sa platesti aceeasi taxa cu cel care circula zilnic 300 Km. Si acuma sa fim seriosi ca Euro 5 nu inseamna numai emisie de noxe ci mult mai mult. Pina la urma combustibilul arde la fel si emite aceleasi noxe intr-un vehicul Euro2 si Euro5 cu prea putine diferente. Masinile Euro 5 mai au niste catalizatoare si filtre de particule in plus. Dar va pun intrebarea ce se intimpla cu ele cind trebuiesc schimbate. Nu se recicleaza si ele ? Daca ai fabrici de reciclare daca nu se arunca si astfel se polueaza mediul dar putin altfel. Daca se recicleaza in fabrici acele fabrici de reciclare emit si ele noxe tot in mediul inconjurator si sunt convins ca ramin reziduri toxice care trebuies la rindl lor aruncate . De aceea spun ca indiferent ca este masina euro2 sau euro5 polueaza la fel din punct de vedere al noxelor. Cred ca va amintiti principiul lui Antoine-Laurent Lavoisier:” În natură nimic nu se pierde, nimic nu se câştigă, totul se transformă” Toate taxele care se instituie reprezinta interesul unuia sau altuia. Amintiti-va ca domnul Tariceanu car a introdus taxa era presedintele asociatiei Importatorilor de automobile din Romania si reprezentant unic al firmei Citroen. Cred ca ati prins ideea
-
ha ha ha, miercuri, 13.04.2011 10:09asa nu
La noi la servici, cand se intampla ceva rau, se pune la tablou cu " asa nu ". De cate ori au bagat taxele astea in combustibil ??? Din cate stiu eu, rovinieta a fost odata introdusa in pretul combustibilului....si acum trebuie s-o platim iara...sau taxa Basescu pentru drumuri...su panouri de genul " Aici sunt banii dumneavoastra "...cred ca va mai amintiti...si acum au tupeul sa le mai introduca inca o data si inca o data si etc...dar ceva de genul " Aici trebuie sa fie banii dumneavoastra "...ca doar Mister Base acum e Prezidente, ha ha ha ...Sa traiti bine si eu cu taxe dupa voi...ha ha ha
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
sa vedem acum de o sa faca guvernul Boc cu privire la asta parerea mea ... se va sterge la cur cu ea