
Dacia primește ajutor de la stat pentru modernizarea producției
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, anunță acordarea unui ajutor de stat pentru Automobile Dacia SA, care are ca scop modernizarea procesului de producției.
Autoritățile vor să stimuleze dezvoltarea regională prin investiții semnificative, în baza unei scheme de ajutor de stat.
În acest context, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, tocmai a înmânat două acorduri de finanțare. Unul către Automobile Dacia SA și cel de-al doilea către Draxlmaier Romania Sisteme Electrice SRL, unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto de la noi din țară.
Automobile Dacia primește de la stat 37.5 milioane de lei pentru modernizarea procesului de vopsire a vehiculelor, o investiție totală care se ridică la 85 de milioane de lei.
De partea cealaltă, Draxlmaier primește 133.7 milioane de lei pentru extinderea capacității de producție de cablaje, pentru mașini electrice, în unitatea din Satu Mare. Proiectul are o valoare totală de 297.2 milioane de lei și va crea peste 400 de noi locuri de muncă până în 2030.
"Investițiile majore susținute de stat în domenii strategice pentru România contribuie la o economie mai puternică și mai competitivă, generând locuri de muncă în industrii cheie. Prin acest tip de parteneriat, sprijinim companii care aduc valoare adăugată, promovează inovația și asigură creștere durabilă, pe termen lung," a declarat Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor.
via Economica
-
Marocanu, marţi, 26.08.2025 11:14
mai mult decat iti imaginezi
-
MarDark, marţi, 26.08.2025 11:30
@ND oare in Maroc sunt angajați romani?
-
nimeni, marţi, 26.08.2025 11:37
Pai nu era vorba sa strangem toti cureaua? Nu auzisem pe nicaieri ca Dacia ar avea probleme, ba din contra, are record pe vanzari. Am multi prieteni care lucreaza la Dacia, pe salarii foarte mari si cu multe beneficii (masina de firma pe care o schimba la fiecare 2 ani, dividende, etc). Bine ca ajungem sa compromitem invatamantul, care deja e compromis, dar finantam firme private care ar putea sa isi controleze cheltuielile si nu ar trebui sa intervina statul.
-
MarDark, marţi, 26.08.2025 11:38
@nimeni si trebuie sa asteptam ca cel mai mare contribuabil la PIB-ul tarii sa ajunga in impas si dupa sa facem ceva? Intotdeuna preventia e mai buna ca tratarea.
-
@MarDark, marţi, 26.08.2025 11:44
Nu sunt semne ca ar fi in impas, cum sunt de exemplu la producatorii germani, pe care inca nu ii ajuta statul, desi ei tracteaza mare parte din economia EU, nu numai a Germaniei. Deci mult mai important. Discutia este in primul rand despre nevoie, daca chiar exista, apoi despre faptul ca banii contribuabililor se duc pe ce am zis mai sus: salarii mari, beneficii mari, pentru alt tip de speciali. Dacia e o firma privata, trebuie in primul rand ea sa depuna eforturi daca se arata potentiale probleme, nu trebuie statul sa previna ceva ce ar putea fi la un moment dat. In plus, daca imbogatesti Dacia si saracesti populatia, cine mai cumpara?
-
ds, marţi, 26.08.2025 12:23
@11.37 Ai stat mult să clocești prostia pe care ai scris-o? Învățământul a primit majorări în fiecare an, de la 3.2% din pib în 2022 la 4.5 în 2025. Asta în condițiile în care numărul elevilor scade de la an la an. Și dacă tot te-ai băgat în discuție, Automobile Dacia are parteneriat cu Liceul din Mioveni, printre altele asigură și burse. Iar dacă dai cu piciorul la firmele ce-ți asigură cele mai mari exporturi este dovadă de prostie crasă...
-
ND, marţi, 26.08.2025 12:52
@ MarDark Macar ai gandit inainte sa scrii? Pai nu sunt romani, sunt marocani. Dar Statul marocan ajuta Renault pentru angajatii marocani? Credeam ca cititorii pot intelege un text si nu sunt A.F. ;-))
-
nsrei, marţi, 26.08.2025 12:52
in loc de ajutor a se citi pomana fiindca dacia a fost intodeauna favorizata fie cu pomana rabla pt electrice, pardon electrocaznice chinese, derogari de la aplicarea normelor depoluare si tot asa
-
@ds, marţi, 26.08.2025 12:52
Vad ca intelegi gresit (o fi de vina de fapt invatamantul precar din ultimii 20 de ani). Trebuie sa atragi investitii private pentru a iti creste economia, dar sa finantezi o companie cand nici macar nu are probleme, dand in cap tuturor celorlalti, e o aberatie. Daca tu ca individ vrei sa finantezi un mare producator de masini, nu te opreste nimeni, dar sa alegi sa faci asta din banii contribuabililor in acelasi timp in care nu tii sub control inflatia si umflarea preturilor la energie, TVA, etc, este o aberatie. Invatamantul e la pamant cu tot cu cresterile care au avut loc din 2022. 20 de ani de salarii de nimic au gonit valorile din invatamant, o crestere in 2 ani iar apoi o scadere nu va atrage mari valori. Ma indoiesc ca tu ai stat pe acelasi salariu 20 de ani iar apoi te-ai bucurat de 5% crestere 3 ani, ca apoi sa ti se taie iar ce ai obtinut. Companiile din industrie au parteneriate in multe tari cu scolile apropiate, din interesul de a forma mana de lucru, nu din filantropie. Mai gandeste
-
@ds, marţi, 26.08.2025 12:55
Deci daca nu le dai bani de pomana companiilor cu cele mai mari profituri inseamna ca le gonesti. In timp ce le omori pe TOATE celelalte. Interesanta logica... Pai eu zic sa ne angajam toti la Dacia atunci
-
ds, marţi, 26.08.2025 13:19
@12.52 @12.55 Stai liniștit, eu chiar am făcut școală pe bune, dacă tot te f...reacă grija. Problema este că voi nu puteți vedea mai departe de vârful nasului. De priceput nici atât. Veșnica boală a românului puturos și aurist: Să ni se dea! Investițiile astea înseamnă locuri de muncă mai multe, vreo 400 numai la Dacia!, bani care se întorc în comunități. Puneți capu' la contribuție, citiți, informați-vă că nu doare. Nu mai bateți câmpii că voi nu ați fi în stare nici să conduceți o tonetă de covrigi dar vă dați cu părerea despre investiții. Amărâților! "Beneficiari eligibili: întreprinderi din industria prelucrătoare care realizează investiții inițiale în România, cu costuri eligibile între 50 și 500 milioane lei. Investiția trebuie finalizată în maximum 3 ani de la demarare și să utilizeze active corporale și necorporale noi.".
-
Kap, marţi, 26.08.2025 13:32
Văd că Automarket a menționat doar cele două firme din domeniul auto (Dacia și Draxlmaier) deși în articolul citat scrie ”Prima sesiune de depunere a cererilor [...are ...] buget alocat de 1,5 miliarde lei. [...] Până în prezent, au fost semnate 10 acorduri de finanțare, cu o valoare totală a investițiilor de 2,59 miliarde lei și un ajutor de stat aprobat de 1,146 miliarde lei.” Deci statul încurajează investiții de 2,59 miliarde prin cofinanțare vizând avantajele dezvoltării: ”Contribuția companiei la dezvoltarea regională prin plata taxelor și impozitelor va fi de 18,7 milioane lei” în cazul Dacia și ”400 de noi locuri de muncă” în cazul Draxlmaier. Ca de obicei experții chitiți să critice Renault România au găsit motiv de scăldat în noroi, deși dacă e ceva discutabil atunci acelea ar fi criteriile programului de stat, de care însă evident nu au habar.
-
@ds, marţi, 26.08.2025 13:43
Nu se vede... din pacate... Oricum, majoritatea oamenilor sustin ca au facut scoala pe bune si ca sunt peste medie... Doar ca realitatea este alta. Intereseaza-te cat lobby face Dacia la guvern si cum santajeaza, apoi mai vorbim despre bunele intentii pe banii altora. Nu inseamna ca ei nu sunt o companie puternica care trebuie incurajata sa stea si sa produca aici, dar nici sa le bagam bani in buzunar pentru diverse comunicate de presa
-
eu, marţi, 26.08.2025 13:46
Cum ramane cu concurenta neloiala a altor producatori finantati partial de (alt) stat? Se pune doar selectiv?
-
MarDark, marţi, 26.08.2025 13:51
@ND bosule eram ironic. Pe principiul ce te f*t* grija daca aia din maroc dau sau nu. Te doare ca aia inchid fabrica pe acolo sau nu? Important sa ii ajunte pe cei de aici, care sunt romani....ma rog, atat poti.
-
ds, marţi, 26.08.2025 14:05
Pentru hăbăucii care citesc dar nu sunt capabili să și rumege ceea ce au citit: Aceste ajutoare sunt similare programului Startup Nation, care oferă granturi pentru a porni o afacere pentru micii antreprenori, sau schemelor de ajutor de stat multianuale pentru IMM-uri, numai că sunt o categorie superioară. Dar, cum am spus, voi, săraci intelectual fiind, o țineți una și bună: "Să ni se dea". Amărâților!
-
@ds, marţi, 26.08.2025 14:58
Logica ta nu stiu unde s-a pierdut, dar replica "Sa ni se dea" se aplica lor in cazul de fata, si implicit tie, pt ca o sustii. Dar bine ca Dacia care a raportat profit maxim anul trecut are nevoie de ajutor in momentul asta, cand toti ceilalti trebuie sa plateasca.
-
@ds, marţi, 26.08.2025 15:04
Pare ca nu reusesti sa "rumegi" nici macar titlul: "Dacia primeste ajutor de la stat". Deci cine zice "sa ni se dea"? Raspuns: Dacia si ds (persoana, nu masina)
-
ND, marţi, 26.08.2025 15:27
@ ds Pai tocmai de aceea am intrebat daca Statul Maroc da ajutoare Renaultului? Ca persoane "cu scoala" si "care stiu ce vorbesc" (cum te autodefinesti) sa ne explice si noua, celor mai "prosti". Asa, sa jigneasca stie orice Bolovan. Tocmai, ideea era ca Marocului nu ii e frica de faptul ca Renault va pleca din Maroc sau va lua alte masuri neplacute, daca nu primeste ajutor?
-
ds, marţi, 26.08.2025 16:04
@15.27 dacă asta este grija ta, eu zic să întrebi guvernul marocan. Eventual poți demonstra cu steagul marocan in față la sediul aur. Succes! @15.24 Nu face pe prostul, știi bine că "să ni se dea" este un slogan pe persoană fizică. Mă rog, o anumită categorie a concetățenilor. În articol se face referire la investiții in viitor. Una-i una, alta-i alta. Tocmai de aceea am zis că nu sunteți in stare sa rumegati o informație.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 26.08.2025 16:48
@ds Nu te infoia degeaba ca nici tu nu excelezi nici lingvistic si nici in materie de idei. Vocabular de baza, idei putine si fixe cum e aia cu AUR ... de parca ar fi la guvernare si ar fi cumva responsabili de vreo initiativa aa guvernului. Cat despre ajutorul de stat catre companii rivate, e binevenit. Cred ca daca nu am avea povara cu Ucraina si Moldova, s-ar pute creste ajutorul si de 10 ori. In functie de sursa, estimarile oscileaza intre 2-3% de in PIB care se duce anual in ajutorarea vecinilor.
-
ds, marţi, 26.08.2025 17:05
@alex... Bravo, dac liber! Dar de ce ce va ustură la ficați când e vorba de aur, Ucraina și Moldova?
-
ND, marţi, 26.08.2025 17:12
@ ds Bravo. Eu intreb serios si tu vii cu un raspuns "non-raspuns". Deci habar nu ai, doar vorbesti aiurea si te infoiezi cat esti de scolit si priceput, si cat suntem noi de prosti. Ok, m-am lamurit, ca e doar gura de tine. Si nu inteleg ce legatura are AUR si Dacii liberi ?? Nu mai putem purta o discutie, ca trebuie sa catalogam oamenii in diferite categorii, fara ca macar sa cunosti acei oameni. Foarte "matur" ;-))
-
ds, marţi, 26.08.2025 17:27
@17.12 Pai, da, și eu am răspuns tot serios. Te poți adresa guvernului marocan. Eu nu știu dacă Maroc dă, sau nu, ajutoare. Legătura cu dacii liberi și restul consta in faptul ai scris "Bolovan". Probabil autocorectul, fără nicio aluzie, nu? Hai, mă, uite acum ai contextul și ocazia de a zice și "Mucușor", că să fie tacâmul complet și treaba treabă. Numai bine!
-
ND, marţi, 26.08.2025 18:15
@ ds Deci NU STII, daca trebuie sa ma interesez eu la marocani :-))) Legat de Bolovan, pana am ajuns eu la bolovan, tu deja ai improscat cu noroi in noi toti. Deci, despre ce vorbim? Oricum, nu e prima data cand vorbesti pe langa subiect, tot felul de ineptii, dar de alte dati m-am abtinut sa deschid subiectul si sa imi pierd vremea cu tine. Au facut-o altii. :-)))
-
dan_grc, marţi, 26.08.2025 18:23
Dacia merită ajutor, nici nu e așa mare, pe lângă subvențiile aiurea date în ultimii ani, fără a ajuta cu adevărat anumite sectoare . Cât despre învățământ, există o lege din 2011 care obligă statul român să investească minim 6% din PIB, an de an, începând din 2012, nu s-a întâmplat, poate în 2035 .
-
Kap, marţi, 26.08.2025 18:46
”Morocco has distinguished itself from other outsourcing destinations by expanding its ports, free trade zones and highways.” ”The government offered subsidies of up to 35% for manufacturers to put factories in the rural hinterlands outside of Tangiers, where Renault now produces Clios as well as Dacia Sanderos, Europe’s most popular passenger vehicle, and soon will start manufacturing hybrid Dacia Joggers.” https://www.africanews.com/2024/05/15/moroccos-automotive-industry-shifts-gears-to-prep-for-ev-era// S-a construit o fabrică de la 0, marocanii între timp au creat cel mai mare port din Mediterană, au dus acolo autostrada și calea ferată, plus au dotat fabrica și cu un centru de școlarizare. Vedeți ce subvenție au oferit, în plus din câte știu taxa de import în Franța pentru mașinile produse acolo e 0. Noi am dat câteva subvenții pentru investiții mărunte punctuale și ne-am chinuit 20 de ani să modernizăm nenorocirea aia de drum Pitești - Mioveni. Plus i-am gonit când au vrut să cumpere ce mai rămăsese din ARO.
-
ND, marţi, 26.08.2025 19:51
@ Kap / @ds Asa se raspunde, precum "Kap", nu ca "ds".
-
SJTEO, marţi, 26.08.2025 21:32
Citind o parte din comentariile postate este clar ca suntem o tara esuata fara valori si coloana vertebrala . Daca Romania se afla intr-o situatie extrem de grea chiar cu riscul de a intra in incapacitate de plata ca sa il citez pe premier , de ce acordam subventii firmelor cu capital strain ? Am cititi cu atentie ce spunea un domn foarte scolit pe bune . Maestre, invatamntul nu este un S.A , S.R.L nu produce piulite ,saibe, suruburi sa poata deveni profitabil si sa aduca bani la bugetul de stat . Invatamantul din anul 2011 trebuiea sa primeasca in fiecare an 6 % din PIB ! De cate ori a primit suma asta ? De ce este praf invatamantul ? Pai din 1990 si pana in ziua de astazi au fost peste 30 de ministrii ai educatiei care toti fara exceptie au vrut sa reformeze din temelii sistemul . Acest aspect si rezultatele reformelor profunde se vede foarte clar astazi . Zabaucul care este acuma ministru se stradueste sa ii dea lovitura de gratie . Cizmarul cu doua clase a construit gradinite si scoli in toate catunele . Acuma desfintam scoli unele chiar reabilitate, dupa mintea ingusta a ministrului si a unora care ii aplauda ca nu sunt rentabile economic . Pe bune ? Ati fost toti prin Europa de vest in toate satele sunt gradinite si scoli primare nu cara nimeni ca pe cartofi cu microbuze fara ITP copii la scoala zeci de km pe drumuri desfundate , rupte de gropi ca in Romania . Fara scoala si sanatate o natiune este supusa disparitiei se pare ca spre asta ne indreptam . Sa inchei postarea care nu are chiar legatura cu titlui articolului , invatamantul a ajuns asa si din cauza ca salariile mici au atras in sistem doar absolventii mediocrii si in al doilea rand daca nu primul motiv la invatamant se pricepe toata lumea ca la fotbal . De la grupurile isterice de mamici pana la tot felul de indivizi cu "scoala pe bune" care vin in fata cadrului didactic si il intreaba , tu stii cine sunt eu? Copilul meu este de 10 pe linie....vrei sa iti pierzi slujba ? Noapte buna Romania !
-
Dutz, marţi, 26.08.2025 21:32
Clar este o prostie să subvenționezi o investiție (parțial) a un investitor strategic care-și plătește bine oamenii. In alte țări li se fac autostrăzi și căi ferate, porturi, vapoare, infrastructura pentru aprovizionarea cu componente, minerit etc… toate mari tâmpenii!!! Nu mai bine se subvenționa achiziția a 600 de BEV-uri??? Cat de mocofan să fii să nu-ți dai seamă că este o chestiune politică, adică la nivel de grup directorii de fabrici se bat pentru volume și pentru a-și ține fabricile la capacitate maximă. Dacă guvernul din Maroc ajută fabrica de acolo iar costul de producție se reduce avem două opțiuni. Să “murim” cu fabrici goale sau să încercăm să rămânem actuali și să arătăm in interiorul grupului că statul Român contribuie și asta menține fabrica competitivă și cu salarii decente. O prostie nu???
-
MarDark, miercuri, 27.08.2025 10:49
Unul dintre cele mai mari sectoare ale economiei Germaniei, industria auto, a pierdut aproximativ 51.500 de locuri de muncă în ultimele 12 luni, echivalentul a aproape 7% din forţa de muncă, arată o analiză a EY pe baza datelor biroului de statistică Destatis, transmite CNBC.
-
ironR, joi, 28.08.2025 09:11
Ce bine era daca statul roman avea macar 20% din Dacia! asa cum se intampla in tarile cu apa calda. Totul era privit cu alti ochi. Din pacate, Renault detine 99.97% din Dacia SA.
Citeste si
-
INTERN | marţi, 16 septembrieNoul Geely EX5 a ajuns în România: start de la 42.990 euroNoul Geely EX5, SUV-ul electric al mărcii chineze, este acum disponibil și în România. Modelul electric este disponibil într-o singură configurație și propune un preț de pornire de 42.990 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 16 septembrieProducția auto din România, scădere de 2.7% în ultimele 8 luniProducția de automobile din România a avut parte de o scădere de 2.7% în ultimele 8 luni, potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România. În luna august au fost produse peste 12.300 de mașini noi în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | luni, 15 septembrieAutoritățile iau în calcul introducerea unei taxe de acces pe TransfăgărășanAutoritățile se gândesc să introducă o taxă de acces pe Transfăgărășan pentru a stopa "haosul" din zonă. Banii respectivi ar urma să fie folosiți pentru amenajarea unor parcări, dar și pentru dezvoltarea unui turism autentic. Citeste tot
-
INTERN | sâmbătă, 13 septembrieDrumul expres Arad-Oradea: a fost semnat contractul pentru construcția lotului 2Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că a fost semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad-Oradea. Cei aproape 40 de kilometri vor trebui finalizați în 24 de luni. Citeste tot
-
INTERN | joi, 4 septembriePrețuri noul DS No.8 în România: start de la 59.000 de euroClienții din România pot comanda noul model cu zero emisii DS No.8. Acesta este disponibil în două niveluri de echipare, iar prețurile încep de la 59.000 de euro cu TVA inclus. Citeste tot
Oare primeste ajutor de la Stat si in Maroc?