Opel s-a răzgândit. Va comercializa mașini cu motoare termice și după 2028

Publicat marţi, 26.08.2025 11:46 de Alexandru Monenciu

Germanii de la Opel și-au regândit strategia de electrificare. Compania din Russelsheim a abandonat planurile de a comercializa numai vehicule cu zero emisii, în Europa, începând din 2028.

În urmă cu doi ani, constructorul din Russelsheim s-a aliniat la trendul electrificării, care a cuprins industria auto, și a anunțat că, începând cu anul 2028, nu va mai comercializa automobile echipate cu motoare termice pe Bătrânul Continent.

Între timp, lucrurile s-au schimbat, mașinile cu zero emisii nu se mai bucură de aceeași popularitate, astfel că germanii de la Opel se văd nevoiți să își regândească strategia. În consecință, Opel anunță acum că abandonează planurile de a comercializa numai vehicule cu zero emisii, în Europa, începând din 2028.

Acestea fiind spuse, nemții vor continua să ofere modele cu zero emisii, dar și mașini echipate cu sistem de propulsie Plug-in Hybrid sau mașini echipate cu motoare termice.

Mai marii companiei au transmis că "Această strategie nu trebuie să fie limitată la 2028 dacă pe partea de cerere se solicită altceva."

Între timp, Opel a pus în așteptare planurile de construire a unei uzine de baterii în apropierea fabricii de la Kaiserlautern.

via Economica

  • Samuel, marţi, 26.08.2025 13:25

    Era de așteptat

  • 2035, marţi, 26.08.2025 14:33

    De ce s-au grăbit dacă limita e 2035?

  • Dutz, marţi, 26.08.2025 18:35

    Nu sunt singurii care s-au hazardat. Ca să ai portofolii 100% electric este nevoie de minim 10 ani și mă refer la un producător de volume. Chiar să presupunem că doar 80% din unitățile produse vor trebui să fie înlocuite de BEV, tot nu se poate mai repede 6-8 ani, pentru că modelele actuale trebuie să-și finalizeze cei 8 ani “de viață”. Lansarea unui model nou durează cam 3 ani plus 8 sărim deja de 2035. Adică tot ce acuma începe ca și proiect nou cu ICE nu poate să iasă din producție mari repede de 2035 asta cel puțin teoretic.

  • f, miercuri, 27.08.2025 00:31

    Daca nu schimba motorul ala de 1.2 si 3 cilindri, nu-i vad bine si e pacat ca ar avea masini bune dar motorul, e o mizerie. Bine, avand in vedere ca in general cei care cumpara Opel il ia in leasing si nu il intereseaza ce se intampla cu masina dupa 30 000 km, e ok. Dar daca vrei sa ti masina mai mult, 3 cilindri sunt un blestem, indiferent de producator.

  • unu altu, miercuri, 27.08.2025 10:50

    Eu sper ca toti producatorii sa renunte la pocnitorile de 0.9, 1l, 1.2l, si toate porcariile in 3 cilindrii cu turbo pus acolo sa omoare motorul ala in cel mult 100k km.

  • pfff, miercuri, 27.08.2025 13:15

    ia te uita unde erau ascunsi inginerii si expertii, aici pe forumul AM. pai tocmai, ca au schimbat din temelii 1.2-ul, care a fost revizuit complet. inclusiv inainte, chiar si cu acea curea scaldata in ulei, care putea fi problematica daca nu schimbai uleiul mai devreme de cat scria la carte, motorul francez a fost unul dintre cele mai reusite: vibratii relativ reduse, cuplu bun si consum excelent. dar na, daca zic meseriasii mioritici ca e pocnitoare...te poti pune cu meseriasii??

  • Andrei, miercuri, 27.08.2025 15:23

    Eu călătoresc mult în interes de afaceri și deseori închiriez mașină la destinație. Întotdeauna aleg cea mai ieftină variantă, am o asigurare anuală solidă, așa că nu mă interesează deloc să iau de la firme mai bune etc. Și îmi trebuie fix ca să mă deplasez de la A la B, nu-mi trebuie portbagaj, motor puternic, SUV, etc. De-a lungul anilor am condus cam toate modelele mini și supermini cu cele mai slabe motorizări, de cele mai multe ori "poctinori" de 1l sau pe acolo, cu sau fără turbo. Confirm că sunt bune exclusiv prin oraș unde nu treci de 50km/h și nu ai nevoie să turezi. Pe autostrăzi și chiar drumuri cu limita la 110 sunt complet aiurea: nu au putere să susțină viteza la turații decente (sau se simte ca nu mai are nicio rezerva de putere) iar dacă retrogradezi în treapta a 3-a ca sa "tragă" consumă cât un 3l, zgomot, trepidații și cred că fiabilitatea e la pământ. Și aici includ modele de la Ford, Stellantis, Kia, Hyundai etc. Toate sunt la fel, cu diferențe minore. Interesant că Sandero nu prea se găsește la închirieri. De vreo 2 ani tot iau Fiat 500 (nasoală mașină) care acum e hibrid. Sistemul ăsta trage chiar bine și bateria se reîncarcă rapid, dar tot asa, în oraș. În afară are aceeași problemă. Poate cele mai reușite erau Ford Fiesta, dar au dispărut de mai multi ani.