Dacia Sandero, în fruntea vânzărilor europene după ultimele 9 luni

Publicat luni, 21.10.2024 16:32 de Tiberiu Safta

Dacia Sandero rămâne lider de vânzări în Europa după ultimele 9 luni. În același timp, Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna septembrie.

Noile date furnizate de Data Force arată că Dacia Sandero își păstrează poziția de lider al vânzărilor de mașini noi în Europa și după ultimele 9 luni. În perioada ianuarie – septembrie, modelul subcompact a fost comercializat în 203.474 de exemplare, lucru care se traduce printr-o creștere de 16.4% față de aceeași perioadă din 2023.

Pe locul 2 este Volkswagen Golf, cu 165.370 unități vândute până în ultima zi din septembrie. Ultimul loc pe podium este ocupat de Renault Clio, cu 162.021 bucăți comercializate pe Bătrânul Continent.

Clasamentul din top 10, în afara primilor 3 clasați, arată astfel: Volkswagen T-Roc (156.803 mașini), Tesla Model Y (155.428 exemplare), Peugeot 208 (146.511 unități), Toyota Yaris Cross (146.448 exemplare), Skoda Octavia (140.578 unități), Volkswagen Tiguan (139.991 bucăți) și Toyota Yaris (133.668 mașini).

TESLA MODEL Y, CEA MAI VÂNDUTĂ MAȘINĂ ÎN SEPTEMBRIE

În prima lună din toamna acestui an, Tesla Model Y a fost cel mai vândut model, cu 28.680 exemplare comercializate. Locul 2 este ocupat de Volkswagen Tiguan (20.763 exemplare), iar podiumul este completat de Renault Clio (20.306 unități).

Imediat pe locul 4 este Dacia Sandero (19.346 vehicule), iar aceasta este urmată de: Kia Sportage (16.284 bucăți), Peugeot 208 (16.103 mașini), Volkswagen Golf (15.722 exemplare), Toyota Yaris Cross (15.498 unități), Volkswagen Polo (15.291 exemplare) și Ford Puma (14.927 mașini).

via Economica

  • Elektrikkk, luni, 21.10.2024 17:23

    Cleştele Dacia - Tesla

  • Jian de la Calafat, luni, 21.10.2024 18:16

    Rezultate meritorii pentru Sandero, doar ca pentru a bifa si excelența in vanzari cu Dacia, Renault trebuie sa mai faca un singur pas: Ce bine i-ar sta lu' Sandero intr-o varianta GT! Dupa ce Renault a dovedit ingaduinta cu defuncta generatie Sandero, oferindu-i sansa sa zburde intr-o varianta RS cu un benzinar de 2.0L si 150 CP, de acest privilegiu beneficiind doar sud americanii, din pacate, parca-i momentul cel mai oportun ca Renault sa-i rasplateasca si pe europeni,.... si noi suntem oameni pan la urma, oferindu-ne sansa sa avem acces la deliciul si extazul pe care numai motoarele cu aprindere prin compresie le pot oferi posesorilor. Daca volumetria compartimentului motor la Sandero3 (poate ca) ramane suficient de exigenta pentru acel mitic 1.7 dCi, cu ai sai 1750 cm3, o cilindree, tre' sa recunoastem, deloc burgheza.... (sunt destul de precaut, chiar nu-s in posesia datelor complete care sa conchida intr-un fel sau altul pe acest aspect). ....Chiar si asa, nu-i bai, Renault are resurse, are acces la semnificativa voință inginereasca pentru a putea oferi un alt propulsor la fel de dezirabil, propulsor care a echipat pana de curand Megane Mk4 GT 1.6 dCi, cu ai sai 165CP /380 Nm. Sper ca sunteti in asentimentul meu, variante sunt, mai ramane sa speram ca Renault este capabil sa dea dovada de luciditate, onestitate si coerenta decizionala. Renault, firescul nu trebuie maltratat ! .

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", luni, 21.10.2024 18:44

    Duțăăăă! Nu mai trage foca de putzăăăă!

  • Matei_cel_nou, luni, 21.10.2024 19:58

    Cifrele sunt, cel mai probabil, influențate de vânzările din Marea Britanie. In Marea Britanie numerele de înmatriculare reflecta jumătatea de an în care masina a fost produsă. Codul se schimba pe 1 Martie și 1 Septembrie. Asta face ca vânzările sa scadă în februarie și august și sa crească în martie și septembrie, pentru ca lumea vrea noile coduri la numerele de înmatriculare. Ajută să iei un preț mai bun la revanzare decât dacă ai lua aceeași masina cu o luna mai devreme. Pe lângă asta, Tesla a avut niște oferte excelente la finanțare, în perioada asta, ceea ce a dus la creșterea vânzărilor. Cum s-a mai spus de multe ori, datele lunare nu sunt asa de relevante. Cele anuale contează. Sau chiar multianuale, pentru ca un model de mașină își pierde din atractivitate pe măsură ce trec anii și apar concurenți mai noi.

  • Dutz, luni, 21.10.2024 22:17

    Tesla are un singur model pe locul 4 în top 10 (ce-i drept încă foarte bine clasat, dar în cădere de pe 1), fiind și singura electrică. Cleștele lui pește prăjit…. doar ICE-uri, majoritar cross-uri și SUV (ulețe) atât cumulat cât și doar in septembrie.

  • Mihai, marţi, 22.10.2024 05:57

    Pai si cu subventiile cum ramane? Nu s-au terminat? Si eu care credeam ca nici nu o sa mai vad vreo electrica vanduta :)) Nici pe strazi nu o sa mai circule ca nu se pot incarca. Si nici autonomie nu au ca vine iarna:))

  • @Mihai, marţi, 22.10.2024 11:45

    :)) daa, asta cu frigul si iarna e duma cea mai tare pe care se sprijina fosilarii. pesemne norvegia e vecina cu spania si nu stiam eu.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 22.10.2024 13:37

    @Mihai si siamezul E totusi diferenta mare intre ce visa majoritatea electrocutatilor si a presei acum un an cand ziceau ca in 2025 vom avea baterii solidstate si masini electrice zburatoare care se piloteaza singure si realitate de azi cand se baga la "electrificate" toate felurile de hibride, doar doar sa poata raporta cateva procente de crestere.

  • Lae, marţi, 22.10.2024 14:17

    Ăsta e clasamentul producătorilor cu un singur model. Unii vând mașini, alți... un model. Dacia a canibalizat Renault și de acum vin chinezăriile zece clase peste.