Dacia va produce la Mioveni şi versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster

Publicat luni, 15.09.2014 12:39 de Sebastian Toma

Fabrica Dacia din Mioveni va construi şi versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster, destinată pieţei din Regatul Unit. Aceasta era produsă doar în India, dar cererea a dus la necesitatea fabricării în două uzine.

Fabrica Dacia din Mioveni a primit o parte din cota de producţie a versiunii cu volanul pe dreapta a lui Duster, comercializată doar în Regatul Unit, titrează colegii de la 0-100.ro. Versiunea cu postul de conducere pe partea dreaptă a lui Duster era fabricată la uzina Renault din Chennai, India, dar necesităţile diviziei britanice a mărcii Dacia au dus la introducerea acesteia în producţie şi la altă uzină.

Reprezentanţii Dacia au motivat mutarea unei cote de producţie la Mioveni din motive logistice, fiind mai avantajos transportul unităţilor din România decât din India pe o piaţă aflată în plină creştere pentru Dacia.

Uzina Dacia de la Mioveni a produs 500.000 de exemplare Duster

Uzina Dacia din Mioveni nu era pregătită să fabrice versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster la momentul lansării acesteia pe piaţă, dar facilitatea a primit între timp toate cele necesare adaptării la formatul special necesar vehiculelor create pentru circulaţia pe partea stângă. Spre deosebire de actualul Duster facelift comercializat pe piaţa din Europa, versiunea cu volanul pe dreapta a SUV-ului de la Dacia este cea de dinainte de facelift. Cei de la Dacia nu au precizat încă dacă vor actualiza în viitorul apropiat şi versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster sau dacă vor păstra configuraţia actuală în producţie până la înlocuirea modelului cu o nouă generaţie.

Comparaţie foto: Dacia Duster facelift vs. versiunea anterioară

Pe piaţa din Regatul Unit, Dacia vinde versiunea pre-facelift a lui Duster.

Moment istoric pentru Duster: un milion de unităţi vândute în patru ani

Dacia Duster a fost lansat pe piaţa din Regatul Unit în a doua parte a anului 2012. Cu trei luni înainte ca maşina să ajungă fizic în reprezentanţe, modelul înregistrase deja peste 1.000 de comenzi în Regatul Unit. ”Am ştiut întotdeauna că Dacia are potenţialul de a pătrunde cu succes pe o piaţă britanică stagnantă. Vârful nostru de gamă Duster se bucură de un start de succes, chiar şi înainte ca primele unităţi cu volan pe dreapta să fie livrate în Regatul Unit.”, a declarat Phil York, directorul de marketing Dacia Marea Britanie.

Marea Britanie: Dacia Duster îşi păstrează 34% din valoare după trei ani

Via 0-100.ro

  • someone, luni, 15.09.2014 12:55

    acum de ce nu sar in sus politicienii britanci afirmand ca va fi o invazie de "romani" pe soselele lor ?

  • ingerulol, luni, 15.09.2014 15:25

    De fapt au mutat-o din cauza conditiilor de calitate . Se stie clar ca productia pentru Vest este adusa din Romania nu din alte fabrici ! Pana una alta calitativ producem cele mai ieftine masini ... si bune . Problematic insa este ca idiotii astia de guvernanti nu termina o autostrada pana la Vest sa fim legati si sa crestem ca tara !

  • lorinczi.thomas, luni, 15.09.2014 15:52

    Dacia - Renault - mai face inca o victima.

  • LR, luni, 15.09.2014 17:07

    Daca am avea infrastructura si, implicit, capacitati marite de productie, Dusterul din India ar merge catre Australia si Oceania.

  • SnowM3, luni, 15.09.2014 17:43

    Mutarea s-ar putea datora scaderii productiei la Mioveni, de cand Sandero s-a mutat in nordul Africii. Mi-ar placea sa vad o editie off-road a Dusterului, cu reductor, blocant pe spate, scuturi, garda la sol majorata si troliu. Cred ca s-ar vinde mii de bucati ca painea calda !

  • antonny, luni, 15.09.2014 22:31

    Mutarea e din cauza calitatii .....iar cei din Regatul Unit au vrut masini fabricate in Romania

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 16.09.2014 15:19

    @SnowM3: Nu stiam ca Sandero se fabrica in Africa acuma. Totusi nu inteleg de ce Sandero era/este cred mai scump ca Logan ? Sa fie o masina mai buna calitativ oare ? In mod normal ar trebui sa fie invers preturile. Duster pt off-road nu o sa vezi niciodata cred. Are un motor destul de slabut, si este un crossover cum este si Tiguan, deci un fel de MPV 4x4 cu o garda la sol mai ridicata, nicidecum un off-road veritabil (Jimny, Patrol, Land Cruiser, Pajero, G-class, etc). Eu as astepta o varianta mai sport + o masina mai mica ca si Sandero cu motorul 1.0 12v de 71cp, care la un consum mediu de 4,5-5% si un pret mai mic ca la Sandero ar fi pe placul meu si as achizitiona-o imediat.

  • SnowM3, miercuri, 17.09.2014 15:40

    @Suleyman Cunoscatoru: http://www.ziare.com/dacia/sandero/dacia-franeaza-in-romania-si-accelereaza-in-maroc-cat-va-scadea-productia-in-tara-1299763

  • viorica ciusleanu, duminică, 19.04.2015 18:52

    Pentru a cumpara o dacia sandero noua 4/4 dizel ce trebuie sa fac ? si cat ma costal la dumneavoastra'.